Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
sobota, 26 lipca, 2025
Strona głównaFelietonyOptymistycznie przed kampanią

Optymistycznie przed kampanią

Ruszyła kolejna kampania wyborcza. Tym, którzy spodziewają się po niej najgorszego, chciałabym zwrócić uwagę na pewien pocieszający aspekt – profesjonalizm. Bowiem już w tym momencie możemy o kampaniach w Polsce powiedzieć, że „wiemy jak to się robi”. Warto sobie przypomnieć, od czego startował u nas marketing polityczny, a zrobi nam się weselej. Pamiętacie spotkania w dużych, często pustych salach, gadające głowy w telewizji i szare ulotki z górnolotnymi, ale niezbyt zrozumiałymi hasłami?

Ja pamiętam, że jeszcze kilka lat temu osoby, które pracowały z politykami, nie miały się czym pochwalić w kolorowym świecie biznesu. To się zmieniało radykalnie. Marketing polityczny ruszył z miejsca podczas kampanii wyborczej w 2005 roku i stał się profesjonalny. To wtedy zagościły u nas ścianki z logo partii za plecami polityków, konwencje na wielkich salach z balonikami, konfetti i dobrze zrobionymi transparentami. Pojawiły się profesjonalne reklamówki w telewizji i kampania wsparta badaniami. Pojawił się również najbardziej specjalistyczny element kampanii wyborczych – strategia. Bardzo kontrowersyjna w wydaniu PIS-u, ale przecież oparta na sprawdzonych przez Karla Rova, doradcy republikanów, założeniach. Wydaje się, że PIS i w tej kampanii, pozostanie wierny tej strategii aktywizacji i wzmacniania własnej bazy. Czy któreś ugrupowanie ma w zanadrzu coś lepszego?
Wkrótce zobaczymy.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj