Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Efektywne zarządzanie CSR, czyli jak wykorzystać narzędzia i budować skuteczne struktury w firmie. odpowiedzialny biznes w polsce coraz częściej czerpie z wzorców międzynarodowych. tę pozytywną tendencję można zauważyć także w kontekście wykorzystywania międzynarodowych narzędzi i standardów zarządzania csr-em w firmach. spotkanie, zorganizowane przez sgs polska, było okazją do porównania i dyskusji o praktycznym stosowaniu różnych narzędzi i systemów zarządzania w obszarze csr. celem spotkania było zaprezentowanie zgromadzonym uczestnikom – przedstawicielom firm – informacji niezbędnych do wykorzystania w procesie zarządzania odpowiedzialnym biznesem w organizacji. praktyczny przegląd standardów i narzędzi csr-owych pozwolił na usystematyzowanie wiedzy na temat narzędzi oraz pokazał wykorzystanie ich w praktyce. „efektywne zarządzanie odpowiedzialnym biznesem wymaga strategicznego podejścia – określenia celów, zbudowania planu ich realizacji w firmie. zarządzanie realizacją powinno się odbywać jednocześnie na poziomie strategicznym i operacyjnym” – powiedziała małgorzata greszta, sgs polska. i dodała: „spośród wielu rozwiązań, warto wybrać formę struktury zarządzania csr-em najlepiej pasującą do profilu i wielkości firmy. zbudowanie zespołu czy powołanie osoby odpowiedzialnej za realizację planów w tym obszarze jest pierwszym krokiem do skutecznego zarządzania csr-em w organizacji”. podsumowanie pierwszej części konferencji stanowiła dyskusja w grupach, w których to uczestnicy oceniali plusy i minusy stosowania najpopularniejszych standardów i narzędzi oraz wpływ na zarządzanie firmą i budowanie wiarygodności. dyskusja z gośćmi była okazją do wymiany doświadczeń i wskazania wyzwań, przed jakimi stają specjaliści ds. csr-u w swojej codziennej pracy. w drugiej części spotkania organizatorzy pokazali sposoby na budowanie w firmie struktur pozwalających na efektywne zarządzanie csr-em zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym. przegląd praktyk firm polskich i międzynarodowych i ich podejścia do tworzenia wewnętrznych struktur pozwolił z kolei na pokazanie różnic, plusów i minusów różnych rozwiązań. polskie doświadczenia w budowaniu wewnętrznego systemu zarządzania csr-em przedstawiła monika kulik, ekspert ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w orange polska. kulik zaprezentowała strukturę i zależności pomiędzy działami firmy. jak zauważyła, zarządzanie csr-em w takiej firmie jak orange wymaga nie tylko zaangażowania zarządu i przekonania władz firmy o słuszności idei, ale przede wszystkim wymaga edukacji i zaangażowania pracowników firmy na wszystkich poziomach struktury. takie całościowe wdrożenie odpowiedzialnego biznesu pozwala na budowanie zespołu i systemu zarządzania. spotkanie było także okazją do otwartej dyskusji nad dylematami pojawiającymi się w organizacjach wdrażających csr. partnerem wydarzenia było forum odpowiedzialnego biznesu, a patronat medialny objęli: proto.pl, odpowiedzialnybiznes.pl i radio pin, ekologia i rynek, ecomanager.pl. kolejne spotkanie w ramach cyklu „zrównoważony rozwój w praktyce” odbędzie się w czerwcu.
Odpowiedzialny biznes w Polsce coraz częściej czerpie z wzorców międzynarodowych. Tę pozytywną tendencję można zauważyć także w kontekście wykorzystywania międzynarodowych narzędzi i standardów zarządzania CSR-em w firmach.
Spotkanie, zorganizowane przez SGS Polska, było okazją do porównania i dyskusji o praktycznym stosowaniu różnych narzędzi i systemów zarządzania w obszarze CSR.
Celem spotkania było zaprezentowanie zgromadzonym uczestnikom – przedstawicielom firm – informacji niezbędnych do wykorzystania w procesie zarządzania odpowiedzialnym biznesem w organizacji. Praktyczny przegląd standardów i narzędzi CSR-owych pozwolił na usystematyzowanie wiedzy na temat narzędzi oraz pokazał wykorzystanie ich w praktyce. „Efektywne zarządzanie odpowiedzialnym biznesem wymaga strategicznego podejścia – określenia celów, zbudowania planu ich realizacji w firmie. Zarządzanie realizacją powinno się odbywać jednocześnie na poziomie strategicznym i operacyjnym” – powiedziała Małgorzata Greszta, SGS Polska. I dodała: „Spośród wielu rozwiązań, warto wybrać formę struktury zarządzania CSR-em najlepiej pasującą do profilu i wielkości firmy. Zbudowanie zespołu czy powołanie osoby odpowiedzialnej za realizację planów w tym obszarze jest pierwszym krokiem do skutecznego zarządzania CSR-em w organizacji”.
Podsumowanie pierwszej części konferencji stanowiła dyskusja w grupach, w których to uczestnicy oceniali plusy i minusy stosowania najpopularniejszych standardów i narzędzi oraz wpływ na zarządzanie firmą i budowanie wiarygodności. Dyskusja z gośćmi była okazją do wymiany doświadczeń i wskazania wyzwań, przed jakimi stają specjaliści ds. CSR-u w swojej codziennej pracy.
W drugiej części spotkania organizatorzy pokazali sposoby na budowanie w firmie struktur pozwalających na efektywne zarządzanie CSR-em zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym. Przegląd praktyk firm polskich i międzynarodowych i ich podejścia do tworzenia wewnętrznych struktur pozwolił z kolei na pokazanie różnic, plusów i minusów różnych rozwiązań.
Polskie doświadczenia w budowaniu wewnętrznego systemu zarządzania CSR-em przedstawiła Monika Kulik, ekspert ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Orange Polska. Kulik zaprezentowała strukturę i zależności pomiędzy działami firmy. Jak zauważyła, zarządzanie CSR-em w takiej firmie jak Orange wymaga nie tylko zaangażowania zarządu i przekonania władz firmy o słuszności idei, ale przede wszystkim wymaga edukacji i zaangażowania pracowników firmy na wszystkich poziomach struktury. Takie całościowe wdrożenie odpowiedzialnego biznesu pozwala na budowanie zespołu i systemu zarządzania.
Spotkanie było także okazją do otwartej dyskusji nad dylematami pojawiającymi się w organizacjach wdrażających CSR.
Partnerem wydarzenia było Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a patronat medialny objęli: PRoto.pl, odpowiedzialnybiznes.pl i Radio PIN, Ekologia i Rynek, Ecomanager.pl.
Kolejne spotkanie w ramach cyklu „Zrównoważony Rozwój w Praktyce” odbędzie się w czerwcu.