Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Przeciwdziałanie zmianom klimatu. projekt „przeciwdziałanie zmianom klimatu” firmy ricoh polska został wyłoniony w konkursie na najlepszą praktykę z zakresu współpracy z biznesem na rzecz społeczeństwa przez forum odpowiedzialnego biznesu oraz zaprezentowany podczas targów dobrych praktyk w październiku 2008. materiały pochodzą z targów dobrych praktyk csr organizowanych przez fob. podmiot realizującyricoh polska. tytuł projektuprzeciwdziałanie zmianom klimatu. sytuacja/problem ricoh polska jest przedstawicielstwem japońskiego koncernu prowadzącego swoje działania w ponad 150 krajach i zatrudniającego 75 tysięcy osób. biorąc pod uwagę rozmiar i specyfikę swojej działalności firma wywiera dość duży wpływa na środowisko naturalne. dbając o dobre imię i relacje z milionami osób na całym świecie związanymi z działaniami koncernu, kierownictwo ricoh w japonii podjęło decyzję o wprowadzeniu działań prośrodowiskowych, których celem jest m. in. przeciwdziałanie zmianom klimatu poprzez redukcję emisji co2 w działaniach operacyjnych korporacji. opis dobrej praktyki rozwiązanie w 2005 roku kierownictwo koncernu zainspirowane postanowieniami protokołu w kyoto, postanowiło wprowadzić długoterminowe działania, których celem jest zredukowanie wpływu na środowisko wszystkich operacji biznesowych koncernu do 1/8 w 2050 r. aby osiągnąć ten cel każda z jednostek operacyjnych otrzymała swoje indywidualne cele do realizacji, których celem jest zredukowanie tzw. „zintegrowanego wpływu środowiskowego” (w skład którego wchodzą m.in. emisje co2, zużycie zasobów i substancji chemicznych) o 20% do 2010 r. w związku z realizacją tego projektu globalnego, w ramach działań ograniczających emisje co2, ricoh polska wprowadziło program indywidualnych rozliczeń za paliwo przez użytkowników samochodów służbowych, dokonała wymiany floty samochodowej (zmiana samochodów z silnikami benzynowymi na wysokoprężne) oraz wprowadziła system rejestracji podróży służbowych. oprócz wymienionych działań wprowadzone zostały doraźne i cykliczne akcje promocyjne, których celem był wzrost świadomości środowiskowej pracowników ricoh polska. korzyścidla firmy: – zmniejszone koszty zużycia paliwa o ponad 55 tyś zł w 2007 r, – efektywniejsze zarządzanie podróżami służbowymi, – dobry wizerunek wewnątrz korporacji (mierzony na podstawie environmental accounting system – systemu bilansu środowiskowego– zwiększenie świadomości środowiskowej pracowników– umocnienie wizerunku firmy jako odpowiedzialnego partnera biznesowego. wyzwaniapoces zbierania i przetwarzania danych jest pracochłonny i nie daje rzeczywistego obrazu, lecz stan przybliżony. dla firm wynajmujących biura w dużych miastach problematyczna jest często możliwość uzyskania informacji o faktycznych poziomach zużycia energii elektrycznej i gazu ze względu na częste zawarcie tych opłat w czynszu budynku. trudno jest też przyjąć dobrą metodę szacowania emisji co2 z paliw (zazwyczaj podawane są dane uśrednione dla danego rodzaju pojazdu, faktyczny obraz może odbiegać od szacowanego ze względu na różnice jednostkowe – nie jest widoczny wpływ serwisu).
Projekt „Przeciwdziałanie zmianom klimatu” firmy Ricoh Polska został wyłoniony w konkursie na najlepszą praktykę z zakresu współpracy z biznesem na rzecz społeczeństwa przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz zaprezentowany podczas Targów Dobrych Praktyk w październiku 2008. Materiały pochodzą z Targów Dobrych Praktyk CSR organizowanych przez FOB
Podmiot realizujący
Ricoh Polska
Tytuł projektu
Przeciwdziałanie zmianom klimatu
Sytuacja/Problem
Ricoh Polska jest przedstawicielstwem japońskiego koncernu prowadzącego swoje działania w ponad 150 krajach i zatrudniającego 75 tysięcy osób. Biorąc pod uwagę rozmiar i specyfikę swojej działalności firma wywiera dość duży wpływa na środowisko naturalne. Dbając o dobre imię i relacje z milionami osób na całym świecie związanymi z działaniami koncernu, kierownictwo Ricoh w Japonii podjęło decyzję o wprowadzeniu działań prośrodowiskowych, których celem jest m. in. przeciwdziałanie zmianom klimatu poprzez redukcję emisji CO2 w działaniach operacyjnych korporacji.
Opis dobrej praktyki rozwiązanie
W 2005 roku kierownictwo koncernu zainspirowane postanowieniami protokołu w Kyoto, postanowiło wprowadzić długoterminowe działania, których celem jest zredukowanie wpływu na środowisko wszystkich operacji biznesowych koncernu do 1/8 w 2050 r. Aby osiągnąć ten cel każda z jednostek operacyjnych otrzymała swoje indywidualne cele do realizacji, których celem jest zredukowanie tzw. „zintegrowanego wpływu środowiskowego” (w skład którego wchodzą m.in. emisje CO2, zużycie zasobów i substancji chemicznych) o 20% do 2010 r.
W związku z realizacją tego projektu globalnego, w ramach działań ograniczających emisje CO2, Ricoh Polska wprowadziło program indywidualnych rozliczeń za paliwo przez użytkowników samochodów służbowych, dokonała wymiany floty samochodowej (zmiana samochodów z silnikami benzynowymi na wysokoprężne) oraz wprowadziła system rejestracji podróży służbowych. Oprócz wymienionych działań wprowadzone zostały doraźne i cykliczne akcje promocyjne, których celem był wzrost świadomości środowiskowej pracowników Ricoh Polska.
Korzyści
Dla firmy:
– zmniejszone koszty zużycia paliwa o ponad 55 tyś zł w 2007 r,
– efektywniejsze zarządzanie podróżami służbowymi,
– dobry wizerunek wewnątrz korporacji (mierzony na podstawie Environmental Accounting System – Systemu Bilansu Środowiskowego
– zwiększenie świadomości środowiskowej pracowników
– umocnienie wizerunku firmy jako odpowiedzialnego partnera biznesowego.
Wyzwania
Poces zbierania i przetwarzania danych jest pracochłonny i nie daje rzeczywistego obrazu, lecz stan przybliżony. Dla firm wynajmujących biura w dużych miastach problematyczna jest często możliwość uzyskania informacji o faktycznych poziomach zużycia energii elektrycznej i gazu ze względu na częste zawarcie tych opłat w czynszu budynku. Trudno jest też przyjąć dobrą metodę szacowania emisji CO2 z paliw (zazwyczaj podawane są dane uśrednione dla danego rodzaju pojazdu, faktyczny obraz może odbiegać od szacowanego ze względu na różnice jednostkowe – nie jest widoczny wpływ serwisu).