Im większy zespół, tym lepsze wyniki w mediach – pokazują wyniki rankingu przygotowanego przez agencję Widoczni i Instytut Monitorowania Mediów. W Top10 agencji PR w Polsce pod względem poszczególnych kategorii najczęściej pojawiało się 24/7Communication (12 wyróżnień), Valkea Media (7 wyróżnień) oraz K+Group, Monday group, 38Content Communication, On Board Think Kong (po 6 wyróżnień).
W tym roku ranking agencji digital marketingu Widoczni został wzbogacony o dane Instytutem Monitorowania Mediów. Powstało zestawienie, które przedstawia 40 największych i najbardziej wpływowych podmiotów z branży PR. Pod uwagę wzięto dane z LinkedIna, Google’a, mediów społecznościowych oraz te z bazy IMM, takie jak liczba publikacji, zasięg czy wartość ekwiwalentu reklamowego. W ten sposób możliwe było przedstawienie skali, aktywności oraz widoczności agencji. W zestawieniu uwzględniono agencje, które mają co najmniej 10 pracowników i minimum czterech specjalistów PR (powyżej 10 proc. zespołu PR na LinkedInie).
Wielkość zespołów
Dane z LinkedIna wskazują, że największą liczbę współpracowników posiada agencja Valkea Media (98). Na drugim miejscu znalazło się 24/7Communication (92), a podium zamyka K+Group (83). Najwięcej specjalistów PR w swoich szeregach ma K+Group (40). Dalej jest 24/7Communication (31) i Valkea Media (23).


Widoczność w mediach
Pod względem zasięgu w mediach z wynikiem 4,7 mln na czele zestawienia znalazło się Big Picture. Dalej uplasowało się 24/7Communication (3,5 mln), Monday group (3,5 mln) i 38Content Communication (3,1mln). W przypadku ekwiwalentu reklamowego (AVE) w pierwszej trójce znalazły się agencje 38Content Communication (3,7 mln), 24/7Communication (3 mln) oraz InnerValue (2,8 mln).


Największą liczbą publikacji może pochwalić się PRCN (1 436). Dalej znalazło się OBTK (1 368) i 38Content Communication (1 236). Pod względem publikacji eksponowanych, czyli tych w najbardziej widocznych miejscach portali i serwisów informacyjnych oraz na pierwszych stronach gazet, wygrywa OBTK (796). Na drugiej pozycji jest 24/7Communication (719). Trzecie miejsce z widoczną różnicą w liczbie wzmianek należy do 38Content Communication (331). W mediach branżowych najczęściej wspominano o 24/7Communication i EXACTO (oba podmioty po 232 odnotowania).



Popularność w mediach społecznościowych
Na LinkedInie najwięcej obserwujących ma agencja Ancymony (3 757). Drugie miejsce należy do InnerValue (3 207), a trzecie do K+Group (3 013). Na Facebooku najpopularniejsze jest WALK PR (9 900). Dalej znalazły się LIVE (7 000) i Publicon (5 700). W przypadku Instagrama na pierwszym miejscu uplasowało się Big Picture (3 977), na drugim Q&A Comms (2 206), a podium zamyka Triple PR (2 087).



Najwięcej opinii na Google zgromadziło Valkea Media (35), dalej są Havas PR Warsaw (27) i Personal PR (25). Natomiast na rynku najdłużej obecna jest agencja NBS (35 lat), później The Partners (31 lat) i Bridge (26 lat).


Lista agencji z największa liczbą wyróżnień w Top10 w 12 kategoriach:
- 12 wyróżnień: 24/7Communication
- 7 wyróżnień: Valkea Media
- 6 wyróżnień: K+Group, monday group, 38Content Communication, On Board Think Kong (OBTK)
- 5 wyróżnień: Big Picture, Havas PR Warsaw, Publicon, Inner Value, Good One PR
- 4 wyróżnienia: Garden of Words, Ancymony, LIVE
- 3 wyróżnienia: WALK PR, PRCN, LoveBrands Group
- 2 wyróżnienia: EXACTO, The Partners, Lighthouse Polska, Q&A Comms, Personal PR, Bridge, Clear Communication
- 1 wyróżnienie: TAILORS Group, dfusion communication, dotrelations, Triple PR, APLAN MEDIA, Planet Partners, NBS, ITBC Communication, Galaktus, WEC Communication, Face It
Wnioski
Branża PR sukcesywnie się rozwija. W latach 2023-2025 zauważyć można wzrost lub utrzymanie liczby pracowników. W agencjach coraz więcej osób to specjaliści PR, co wskazuje na kierunek rozwoju podmiotów. Agencje pozostają widoczne w przestrzeni medialnej, zarówno w punktach ekspozycji, jak i materiałach branżowych. Tworzą tysiące treści, które swoim zasięgiem obejmują kilka milionów odbiorców. Najbardziej znaczącym medium społecznościowym jest LinkedIn. Ogólny wniosek pokazuje, że im większa agencja tym lepsza widoczność w mediach i wskaźniki AVE.
Szczegółowe wyniki rankingu wraz z dynamiką wzrostu i zestawieniem względem poprzednich lat znaleźć można na stronie agencji digital Widoczni. (km)
O badaniu:
Wszystkie dane z rankingu zostały zebrane w dniach 15-30 października 2025 roku. Uwzględniono tam ogólną liczbę współpracowników, liczbę specjalistów PR, opinie w Google, obserwujących na Linkedinie, Facebooku i Instagramie, staż na rynku, lokalizację siedziby, liczbę publikacji, zasięg, AVE, liczbę publikacji eksponowanych oraz liczbę publikacji w mediach branżowych


