sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - I kwartał 2014

Analiza ofert pracy dla PR-owców – I kwartał 2014

Wiosenne ożywienie agencji. O 58 proc. ofert więcej niż w lutym

Aż 116 ofert opublikowały agencje PR w marcu tego roku. Niewiele brakowało do pobicia dotychczasowego rekordu ze stycznia 2011 roku, kiedy agencje opublikowały 121 ogłoszeń.

Bardzo duża aktywność agencji przełożyła się na ogólny wzrost liczby ofert. W marcu pojawiło się ich o 33 proc. więcej niż w lutym. Łącznie w całym I kwartale 2014 roku opublikowano 370 ogłoszeń, z czego ogłoszenia agencji stanowiły aż 70 proc. Firmy, po nieznacznym wzroście liczby ofert w lutym, znów nie kwapiły się do zatrudniania nowych PR-owców, o czym świadczy zaledwie 29 ofert opublikowanych w ubiegłym miesiącu.

Kliknij, aby powiększyć

Kogo agencje zatrudniały w I kwartale? Przede wszystkim pracowników na niższe stanowiska: konsultantów i asystentów (110 ofert), praktykantów i stażystów (tyle samo ogłoszeń). Zdecydowanie rzadziej decydowano się na rekrutowanie specjalistów (łącznie 27 ogłoszeń) i managerów oraz dyrektorów (12 ofert).

W I kwartale 2014 roku ogłoszenia z Warszawy stanowiły łącznie 77 proc. ogółu ofert. W samym marcu odsetek ten był jeszcze wyższy i wyniósł 82 proc. W I kwartale 2014 roku PR-owcy najłatwiej mogli znaleźć pracę w Warszawie (284 oferty), Wrocławiu (24 ogłoszenia) i w Łodzi (15 ogłoszeń). W wykresie dotyczącym marca tego roku nie uwzględniono 3 ofert dotyczących pracy w kilku województwach oraz pracy zdalnej.

W minionych 3 miesiącach najpopularniejszym językiem wymaganym przez pracodawców był angielski. Wzmianka o nim pojawiła się w 68 proc. ofert. Drugie miejsce zajął niemiecki, o którym wspomniano w… 7 ogłoszeniach.

W skali całego kwartału agencje najczęściej poszukiwały PR-owców do obsługi klientów z branży farmaceutycznej/medycznej, finansowej ubezpieczeniowej. 10 ofert opublikowały także agencje interaktywne (z czego 6 przypadło na marzec).

W przypadku firm, w I kwartale 2014 roku PR-owców najczęściej poszukiwały przedsiębiorstwa z branży doradczej i szkoleniowej, IT oraz edukacyjnej.

Wśród 370 ofert opublikowanych od stycznia do marca, aż 88 proc. pojawiło się na PRoto.pl. Drugim najistotniejszym źródłem ofert był serwis Pracuj.pl.

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj