.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - listopad 2005

dodano: 
02.12.2005

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0


Ustabilizowany rynek pracy PR-owców

Listopadowy raport PRoto zawiera analizę 56 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. To o jedno więcej niż w październiku i o dwa mniej niż we wrześniu. Jak widać, popyt na PR-owców utrzymuje się od kilku miesięcy na tym samym poziomie.
W listopadzie specjalistów poszukiwały agencje PR-owskie. Sarto PR chciała zatrudnić Specjalistę ds. Marketingu i PR – u, Effective PR i MDI Strategie Solutions poszukiwały Specjalisty ds. PR – u, a Ad Rem Public Relations – Junior Account Executive’a, agencja MMD chciała wzmocnić swój zespół o Account Managera, tak samo jak On Board i agencja Sensors. Agencja Jet Events chciała natomiast zatrudnić Key Account Executive’a. Wśród firm, które zamieściły swoje ogłoszenia w listopadzie znalazły się m.in: IKEA, Bank Millenium, Toyota Motor Poland, Redan SA i Ceramika Paradyż.

Wykres 1


Źródłem ogłoszeń dla PR-owców są najczęściej internet i prasa. W listopadzie pracodawcy najchętniej wykorzystywali zwłaszcza prasę, w której pojawiło się 27 ogłoszeń. Drugim co do częstotliwości źródłem ogłoszeń były portale internetowe - na ich stronach pojawiło się 16 ogłoszeń o pracę dla PR-owców, 13 ogłoszeń przysłano bezpośrednio do Redakcji PRoto. Zostały one umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?” na stronie wortalu www.proto.pl. Większość ofert związana była ze stałym zatrudnieniem. Poszukiwano również dwóch praktykantów i stażysty z możliwością stałego zatrudnienia.

Wykres 2


Wśród miejsc zatrudnienia pracodawcy najczęściej wymieniali województwo mazowieckie – 22 ogłoszenia. 6 ogłoszeniodawców wskazywało na województwo dolnośląskie, po 3 oferty pochodziły z województw wielkopolskiego i łódzkiego, jedno – z województwa śląskiego, 2 ogłoszenia - oferowały pracę poza granicami Polski. Aż 19 przyszłych pracodawców nie podało miejsca zatrudnienia.

Wykres 3


W listopadzie poszukiwano aż 26 specjalistów PR. 19 osób ma pracować na stanowiskach managera/dyrektora, a dziewięć jako konsultanci/asystenci. W porównaniu z październikiem pracodawcy poszukują większej liczby specjalistów (o 5 ogłoszeń więcej niż w miesiącu poprzednim). W porównaniu z październikiem zmalało zapotrzebowanie na managerów/dyrektorów (o 3 oferty mniej). 16 ogłoszeń pochodziło od agencji PR, 9 z działów PR firm, a aż 31 od pośredników. Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba pośredników, zajmujących się poszukiwaniem kandydatów na stanowiska PR-owskie. We wrześniu ogłoszeń zamieszczanych przez pośredników było 6, w październiku o trzy więcej.

Wykres 4.


„Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, asystent, konsultant) W listopadzie pracodawcy oczekiwali od kandydatów przede wszystkim znajomości języka angielskiego (36 ogłoszeń). W trzech ogłoszeniach podano, że oprócz znajomości angielskiego, wysoko oceniana będzie znajomość niemieckiego, a w dwóch - rosyjskiego. W dwóch ogłoszeniach wskazywano na znajomość języka niemieckiego. W 10 ogłoszeniach nie podano oczekiwań dotyczących znajomości języka (Wyk. 5).

Wykres 5


W listopadzie w branży media/reklama/PR pojawiło się 18 ogłoszeń. Trzeba zaznaczyć, że w większości były to ogłoszenia zamieszczane przez agencje PR. 9 ogłoszeń dotyczyło pracy w branży usługi. 5 ogłoszeń zamieścili pracodawcy związani z branżą finansową (Wyk. 6).

Wykres 6


Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
 - Account Executive
 - Account Manager
 - Account Manager/Consumer Communications Asystent Administracyjny ds. Public Relations i Reklamy - Asystent/ka ds. Marketingu
 - Asystent Działu Zakupów / Pracownik PR
 - Creative, Dyrektor Kreatywny
 - Główny Specjalista ds. Marketingu i PR
 - Junior Account Executive
 - Junior Product Manager
 - Key Account Executive
 - Koordynator Działu Marketingu
 - Koordynator w Referacie Koordynacji
 - Marketing Manager
 - Media Relations Manager
 - PR Consultant / Account Manager
 - PR Manager
 - PR Manager/ Corporate Affais Executive
 - PR Specialist
- PR& Communications Manager
 - Pracownik działu PR & Public Affairs
 - Praktykant do działu marketingu
 - Praktykant do działu PR
 - Senior Account Manager
 - Specjalista ds. Komunikacji korporacyjnej
 - Specjalista ds. kontaktów z mediami
 - Specjalista ds. Marketingu i PR
 - Specjalista ds. PR
 - Specjalista ds. Projektu
 - Specjalista ds. public relations i reklamy
 - Specjalista ds. promocji
 - Specjalista ds. relacji inwestroskich
 - Specjalista ds. Promocji produktu
 - Stażysta w dziale Marketingu i PR

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z:
 • tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
 - www.pracuj.pl
 - www.hrk.pl
 - www.press.pl
 - www.jobpilot.pl
 - www.aaaby.pl
 - www.gratka.pl
 - praca.onet.pl
 - www.jobsales.pl
 - www.wakaty.com.pl
 - www.topjobs.pl
 - www.jobs.pl
 - www.bigram.pl
 - www.grafton.pl
 - www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia: - oferujące pracę dla PR-owców - z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe; - oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin