.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - luty 2006

dodano: 
02.03.2006

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0

Aktywny rynek dla branży PR

Lutowy raport PRoto zawiera analizę 47 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. To o pięć więcej w stosunku do stycznia i o 12 w porównaniu z grudniem. Stąd wniosek, że rynek dla PR-owców po świątecznym zastoju zaktywizował się. W lutym specjalistów poszukiwały agencje PR-owskie. Sieciowa agencja chciała zatrudnić Account Coordinatora do działu Corporate&Financial, Account Coordinatora do działu Healthcare oraz Account Managera do pracy w dziale Marketing Communications. Agencja Network Public Relations poszukiwała Account Directora i Senior Account Managera, agencje Edelman, Ciszewski i Cruso PR –.chciały wzmocnić swój zespół o Account Executive’ów. Rowland Communications oferował stanowiska średniego i wyższego szczebla, a Cruso PR chciał przyjąć stażystę. Wśród firm i instytucji, które zamieściły swoje ogłoszenia w lutym znalazły się m.in: XL Energy Drink, DRSA, Decora, Uniform i Yellow Heads.
 
Wykres 1




Lutowe ogłoszenia ukazywały się najczęściej na wortalu PRoto i w prasie – odpowiednio 18 i 17 ogłoszeń. Trzecie źródło to internet, w którym można było znaleźć 12 ofert. Warto zaznaczyć, że po styczniowej równowadze pomiędzy PRoto i prasą ogłoszenia częściej niż do prasy czy na portale internetowe trafiały bezpośrednio do Redakcji wortalu. Wszystkie nadesłane ogłoszenia zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?” na stronie wortalu www.proto.pl. Większość ofert związana była ze stałym zatrudnieniem, poszukiwano również stażysty.

Wykres 2





Wśród miejsc zatrudnienia pracodawcy najczęściej wymieniali województwo mazowieckie – 19 ogłoszeń, 3 oferty pochodziły z województwa dolnośląskiegośląskiego, dwie – z wielkopolskiego, a po jednej – ze śląskiego i pomorskiego. 21 ogłoszeniodawców nie wskazało miejsca zatrudnienia.

Wykres 3





W lutym poszukiwano 20 managerów/dyrektorów – to aż o 9 więcej niż w styczniu. Spadł natomiast popyt na specjalistów – w tym miesiącu poszukiwano ich o pięciu mniej niż w poprzednim. Jedna osoba ma rozpocząć staż. Najmniej ofert dotyczyło zatrudnienia na stanowisku asystenta/konsultanta – 8 ogłoszeń. 23 spośród 47 ogłoszeń zamieściły firmy bezpośrednio zainteresowane zatrudnieniem nowych pracowników. 19 ofert nadesłanych było przez agencje, a 5 przez pośredników.

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, asystent/ konsultant)







W lutym pracodawcy oczekiwali od kandydatów przede wszystkim znajomości języka angielskiego (39 spośród 47 ogłoszeń). Stopniowo staje się to język konieczny do rozpoczęcia pracy w branży. W dwóch ogłoszeniach podano, że oprócz znajomości angielskiego, wysoko oceniana będzie znajomość drugiego języka – francuskiego oraz niemieckiego. Tylko w dwóch ogłoszeniach wskazywano na znajomość odpowiednio języka niemieckiego oraz ukraińskiego i rosyjskiego. Jedynie w 4 ogłoszeniach nie podano oczekiwań dotyczących znajomości języka (Wyk. 5).

Wykres 5










W lutym w branży media/reklama/PR pojawiły się 22 ogłoszenia. Trzeba zaznaczyć, że w większości były to ogłoszenia zamieszczane przez agencje PR. 5 ofert dotyczyło pracy w branży IT. Po 4 ogłoszenia zamieścili pracodawcy związani z branżą handlową i FMCG (Wyk. 6).

Wykres 6







Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.
W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account Coordinator - Corporate&Financial
• Account Coordinator - Healthcare
• Account Director
• Account Executive
• Account Executive w dziale FMCG
• Account Manager
• Account Manager do pracy w dziale Marketing Communications (głównie branża FMCG)
• Asystent/ka w Dziale Marketingu i PR
• Asystentka ds. PR i Marketingu
• Communications and Public Affairs Manager
• Dyrektor ds. Marketingu i PR
• Dyrektor Marketingu
• Event Specialist
• Junior Account Manager/Account Manager
• Konsultant ds.public relations
• Koordynator ds. PR i Marketingu
• Manager ds. Informacji i PR
• Manager ds.marketingu
• Osoba do prowadzenia projektów PR
• PR Communication Manager
• PR Consultant/ Account Manager
• PR Manager
• Public Relations Manager
• Recepcjonistka
• Rzecznik prasowy
• Rzecznik prasowy/Specjalista ds.PR
• Senior Account Manager
• Specjalista ds. Marketingu i PR
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. PR i komunikacji wewnętrznej
• Specjalista ds. PR i wydarzeń specjalnych
• Specjalista ds. Public Relations
• Stażysta
• Technical External Relations Manager

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
- www.jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców - z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe; - oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin