.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - luty 2008

dodano: 
04.03.2008

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0

Ogłoszeń w PR wciąż nie brakuje

Lutowy raport PRoto zawiera analizę 139 ogłoszeń o pracę dla PR-owców. To nadal bardzo dużo - ogłoszeń jest zaledwie o niecałe 5% mniej w porównaniu z rekordowym w historii raportu - styczniem 2008. Jednocześnie ukazało się ich blisko 18% więcej niż w lutym roku poprzedniego.

W tym miesiącu ponad połowa ofert przyszła bezpośrednio na skrzynkę redakcyjną PRoto.
W analizowanym okresie pracowników i stażystów poszukiwały firmy i instytucje, w tym m.in.: Agora, AIG Bank Polska, Bank BZ WBK, GE Money Bank, Gemius, ING Bank Śląski, Kampania Przeciw Homofobii, L'Oréal, MAC Cosmetics, Orange, PAIiIZ, PKP, PAH, IKEA, Towarzystwo Ubezpieczeń Europa, UPC i US Pharmacia.

Pracowników poszukiwały również agencje, a wśród nich:
180º Public Relations (Grupa Leo Burnett), ComPress PR, CORE PR, Edelman Polska, EURO RSCG SENSORS, Feedback/Hill & Knowlton, Lighthouse Consultants, Mmd, Multi Communications. Network Public Relations, Ogilvy Public Relations, On Board, Pegasus, PLEON, Rainer Communication, Rowland Communications, Toolbox Creative Communications i United PR.

Wykres 1



Najwięcej ogłoszeń w lutym znalazło się na stronach wortalu PRoto – na skrzynkę redakcyjną nadesłano aż 72 oferty. Na internetowych stronach serwisów rekrutacyjnych wyszukano 52 ogłoszenia, a w prasie – 15.

Do czterech najpopularniejszych źródeł ogłoszeń zaliczają się kolejno: PRoto, Pracuj.pl (30), Gazeta Wyborcza – ogólnopolska oraz wydania lokalne – 13 ogłoszeń, Jobpilot.pl (8) oraz Infopraca.pl (5). Wszystkie ogłoszenia nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?” .

Wykres 2




Tabela 1




Tradycyjnie najwięcej ofert pochodziło z województwa mazowieckiego – 92 ogłoszenia, z czego przeważająca część pracodawców ma swoje biura w Warszawie. Dwanaście ofert nadesłali pracodawcy z województwa małopolskiego, po osiem – z dolnośląskiego i śląskiego, siedem – z pomorskiego, cztery – z wielkopolskiego, trzy – z łódzkiego, po jednym - z kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego. Tylko w jednym ogłoszeniu nie podano miejsca zatrudnienia.

Wykres 3



W lutym najczęściej poszukiwano specjalistów – 66 ogłoszeń były przeznaczonych właśnie dla nich. Tendencja ta utrzymywała się nieprzerwanie przez cały poprzedni rok, a także w styczniu 2008. 41 ofert dotyczyło stanowisk managerskich/dyrektorskich. Poszukiwano także 17 asystentów/konsultantów i 15 stażystów, przy czym ogłoszenia skierowane do tych ostatnich zawsze zamieszczane są bezpośrednio przez pracodawcę. (wyk. 4).

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – Instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta).


W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów głównie znajomości języka angielskiego (aż 93 spośród 139 ogłoszeń). Natomiast w 4 ogłoszeniach poszukiwano także pracowników, którzy oprócz angielskiego posługiwaliby się biegle niemieckim, a w trzech – francuskim. W pojedynczych ogłoszeniach zaznaczono, że atutem byłaby znajomość jeszcze jednego, poza angielskim, języka obcego, np. hiszpańskiego, japońskiego. W jednym niezbędna do podjęcia pracy była znajomość języka niemieckiego. W 34 ofertach ogłoszeniodawcy nie sprecyzowali swoich oczekiwań w tym względzie (wyk. 5).

Wykres 5



W badanym okresie w branży media/marketing pojawiło się 66 ogłoszeń, głównie są to oferty pochodzące z agencji PR-owskich i marketingowych w większości z Warszawy. Dziewięć ofert dotyczyło pracy w sektorze finanse/ubezpieczenia, 5 – w branży IT, cztery ogłoszenia zamieścili w prasie i Internecie pracodawcy z branży wydawniczej, a po trzy – dotyczyły zatrudnienia w fundacjach pożytku publicznego oraz w firmach zajmujących się doradztwem personalnym, branżą kosmetyczną, telekomunikacyjną i transportową. (wyk. 6).

Wykres 6



Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:

• Account director
• Account executive
• Account manager
• Asystent ds. PR
• Brand manager
• e-PR manager
• Event consultant
• Event manager
• Inspektor ds. PR
• IR manager
• Junior account
• Junior account manager
• Junior brand manager
• Junior PR executive
• Kierownik ds. public relations
• Koordynator ds. PR
• Młodszy specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
• Młodszy specjalista ds. PR korporacyjnego
• PR manager
• PR specialist
• Praktykant PR
• Senior account manager
• Senior PR account executive
• Specjalista ds. marketingu i PR
• Specjalista ds. współpracy z mediami
• Specjalista ds. badań i PR
• Specjalista ds. eventów/PR
• Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
• Specjalista ds. organizacji eventów
• Specjalista ds. PR finansowego
• Stażysta w dziale PR

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto,
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:

- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
- www.jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl
Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe:

- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin