.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - luty 2010

dodano: 
03.03.2010

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0

Ofert trochę mniej niż w styczniu, ale więcej niż rok temu
Raport PRoto.pl za luty 2010 roku zawiera analizę aż 164 ofert pracy przeznaczonych dla PR-owców. To o 10 proc. mniej niż w rekordowym w tym roku styczniu i aż o 40 proc. więcej niż w lutym 2009. Po świetnym początku roku, luty także może nastrajać pozytywnie wszystkich tych, którzy szukają pracy w branży public relations, zwłaszcza w agencjach.

 W analizowanym miesiącu pracowników PR-owców poszukiwały głównie właśnie agencje (aż 76 ofert).

180 Public Relations (Grupa Leo Burnett Warszawa), Ciszewski Public Relations, ComPress, Edelman Polska, Eskadra PUBLICA, Euro RSCG Sensors, FIRST Public Relations, Garden of Words, Grayling Poland, Hill&Knowlton, ITBC Communication, Multi Communications, Ogilvy PR, On Board, Partner of Promotion, Publicis Consultants Rowland, Q&A Consulting, Twenty Four Seven PR czy United PR

Niewiele mniej ofert zamieściły firmy (64 ogłoszenia), a w tym:

Biuro Komunikacji Społecznej Ministerstwa Skarbu Państwa, Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, Bols, Canon Polska, Firma finansowa TUiR Warta, Fortis Bank Polska, Huawei Polska, Instytut Kardiologii w Warszawie, Interia.pl, Kancelaria Prawna Chałas i Wspólnicy, Leroy Merlin Polska, Media Regionalne, Muzeum Wsi Kieleckiej, Nobel Doradztwo, Polski Koncern Naftowy Orlen, Państwowe Porty Lotnicze, Teatr Nowy im. T. Łomnickiego w Poznaniu, Temapharm, Tesco Polska, Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie, Wyższa Szkoła Technologii Informatycznych w Katowicach czy YES Biżuteria.

Pozostałe ogłoszenia (dość dużo, bo 24 spośród 164 ofert) zamieszczali w mediach i na serwisach rekrutacyjnych pośrednicy.

Warto zaznaczyć, że na portalu ukazały się także trzy ogłoszenia oferujące zatrudnienie zagranicą (Węgry, Niemcy); ogłoszenia te nie są brane pod uwagę w analizie. 

 Wykres 1.

W lutym 2010 w zakładce „Ogłoszenia o pracę” na portalu PRoto.pl zarejestrowano blisko 45 tysięcy wizyt (dokładnie: 44 894), to zaledwie 140 wizyt mniej w porównaniu z poprzednio analizowanym miesiącem. Może się to wydać dość zaskakujące przy 1- proc. spadku liczby ogłoszeń. Najwidoczniej jest to także wyraz popularności portalu PRoto.pl, na który musi zajrzeć każdy, kto szuka pracy w branży. (wyk.2) 44 757

Wykres 2. 

Warto zwrócić uwagę, że w tym miesiącu pracodawcy z branży PR zdecydowanie postawili na PRoto.pl, które w lutym, podobnie, jak w styczniu było bezkonkurencyjnym źródłem ofert dla zatrudnianych w public relations. Nawet popularny serwis pracuj.pl zamieścił dwa razy mniej ogłoszeń niż PRoto.  

Większość ogłoszeń była związana ze stałym zatrudnieniem i skierowana do potencjalnych specjalistów. 22,2 proc. ofert było przeznaczonych dla stażystów/praktykantów.

To o 4 proc. więcej niż z styczniu 2010.

Wszystkie ogłoszenia nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”.

Wykres 3. 

Do najpopularniejszych źródeł ogłoszeń zaliczają się niezmiennie:PRoto.pl, www.pracuj.pl oraz www.infopraca.pl. (tab. 1)

Tab.1. 

Najwięcej ofert, już tradycyjnie, dotyczyło zatrudnienia w województwie mazowieckim –było to aż 109 spośród 164 ogłoszeń. 15 ogłoszeń pochodziło z województwa małopolskiego, po 10 zaś z województw dolnośląskiego i wielkopolskiego. 4 oferty zamieścili pracodawcy z z województwa łódzkiego, po trzy - z lubelskiego, pomorskiego, śląskiego i świętokrzyskiego, a po jednym – z podkarpackiego, zachodniopomorskiego i warmińsko-mazurskiego. W jednym ogłoszeniu nie podano miejsca zatrudnienia.

Wykres 4.

 

 

W lutym pracodawcy najczęściej poszukiwali specjalistów.. To do nich właśnie skierowano 61 spośród 164 ofert. Najrzadziej poszukiwano konsultantów/asystentów (24 oferty – spadek w porównaniu ze styczniem). Zwraca także uwagę wysoka liczba ogłoszeń przeznaczonych dla praktykantów-stażystów. Na uwagę zasługuje także fakt, że głównie poszukują ich agencje – aż 30 ofert ze wszystkich 37.

Wykres 5.

W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów w większości znajomości języka angielskiego (w 100 spośród 164 ogłoszeń). W 3 ogłoszeniach liczono na znajomość innego – obok języka angielskiego – języka obcego, w 3 – na znajomość rosyjskiego, a w trzech znajomość jakiegokolwiek języka obcego była postrzegana jako atut. W dwóch ofertach spodziewano się, że pracownik oprócz angielskiego będzie władał niemieckim lub francuskim, w dwóch – atutem był inny język obcy, a kolejnych w dwóch – francuski. W pojedynczych ogłoszeniach wymagano języków takich jak: szwedzki czy niemiecki.

W aż 47 ofertach ogłoszeniodawcy nie sprecyzowali swoich oczekiwań w tym względzie. Być może jednak przyjęli, że znajomość języka angielskiego jest oczywistością, której nie trzeba zaznaczać, być może jednak jest to związane ze specyfiką wykonywanego zawodu i koniecznością komunikacji z mediami i liderami opinii w Polsce, a nie zagranicą.

Wykres 6.


W badanym okresie w branży media i marketing pojawiło się aż 85 ofert pracy, z czego większość pochodziła z agencji PR-owskich, interaktywnych i marketingowych lub firm działających na rynku mediów, osiem pochodziło z branży IT, po cztery zaś z branż: finansowej, podmiotów non-profit, budowlanej, farmaceutycznej i handlowej

W sześciu ofertach pracodawcy nie podali branży, w której działają. Były to wyłącznie oferty przesyłane przez pośredników.

Wykres 7. 

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:

  • Asystent ds. marketingu i PR
  • Asystent/ka ds. marketingu i Public Relations
  • Asystent/ka ds. reklamy i PR
  • Asystent/ka w dziale PR
  • Brand manager
  • Corporate Relations Director
  • Dyrektor biura Public Relations
  • Event and Lab Coordinator
  • Event and Marketing Manager
  • Event coordinator
  • Event director
  • Event manager/Specjalista
  • IR manager
  • Junior brand manager
  • Kierownik ds. marketingu i PR
  • Kierownik ds. organizacji i PR
  • Konsultant PR
  • Koordynator ds. komunikacji i organizacji konferencji
  • Manager ds. komunikacji wewnętrznej
  • Manager ds. marketingu
  • Marketing director
  • Marketing specialist
  • Młodszy specjalista ds. promocji i PR
  • Młodzszy specjalista ds.PR
  • PR & Marketing Specialist
  • PR manager
  • PR marketing and brand coordinator
  • Praktykant do działu sprzedaży i marketingu
  • Praktykant w Departamencie Marketingu i Public Relations
  • Praktykant w dziale FMCG
  • Praktykant w dziale PR i eventów
  • Praktykant w Wydziale Komunikacji Społecznej
  • Praktykant/ka działu Marketing i PR
  • Praktykant/ka w Departamencie PR
  • Project coordinator
  • Public relations manager
  • Rzecznik prasowy
  • Specjalista ds PR
  • Specjalista ds. investment relations
  • Specjalista ds. komunikacji i PR
  • Specjalista ds. komunikacji marketingowej i public relations
  • Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
  • Specjalista ds. marketingu
  • Specjalista ds. marketingu
  • Specjalista ds. marketingu eksportowego
  • Specjalista ds. marketingu i PR
  • Specjalista ds. marketingu i promocji
  • Specjalista ds. marketingu internetowego
  • Specjalista ds. mediów społecznościowych
  • Specjalista ds. PR
  • Specjalista ds. PR / branża budowlana
  • Specjalista ds. PR i komunikacji wewnętrznej
  • Specjalista ds. promocji
  • Specjalista w Zespole Sponsoringu
  • Starszy specjalista PR
  • Stażysta/ stażystka w dziale PR
  • Wolontariusz Biura Prasowego
Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl 
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.jobexpress.pl
- www.wakaty.com.pl 
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl
Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin