.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - luty 2011

dodano: 
08.03.2011

Autor:

PRoto.pl
komentarzy: 
0

W lutym zdecydowanie mniej ofert

Raport PRoto.pl za luty 2011 roku zawiera analizę 150 ofert pracy przeznaczonych wyłącznie dla PR-owców. To aż o 50 ofert mniej niż w styczniu oraz o 14 mniej w porównaniu z lutym 2010 roku. W analizowanym miesiącu zdecydowanie więcej ofert pochodziło od agencji niż od firm i instytucji. Te pierwsze poszukiwały przede wszystkim praktykantów, podczas gdy firmy i instytucje najczęściej chciały zatrudniać specjalistów.

W analizowanym miesiącu PR-owców poszukiwały głównie agencje (88 ofert), w tym: Ciszewski PR, ComPress, Edelman Polska, Euro RSCG Sensors, First Public Relations, Glaubicz Garwolińska Consultants, Hill&Knowlton Poland, MSL Warsaw, Multi Communications, On Board Public Relations, Partner of Promotion.

Firmy i instytucje zamieściły aż o 38 ofert mniej niż agencje (łącznie 50). Wśród ogłoszeniodawców znalazły się m. in.: Biblioteka Publiczna m.st. Warszawy, British American Tobacco, Carrefour Polska, Europejski Fundusz Leasingowy, Fortis Bank Polska, Groupon Polska, Grupa Kapitałowa Comarch, Grupa Wydawnicza HELION, Krajowy Rejestr Długów, Ministerstwo Skarbu Państwa, Narodowe Centrum Kultury, Państwowe Muzeum na Majdanku, pkt.pl, Polska Telefonia Cyfrowa, RWE Polska.

Pośrednicy zamieścili 12 ofert pracy.

Wykres 1

 

Najpopularniejszym źródłem ogłoszeń pozostaje PRoto.pl. Na naszych łamach zamieszczonych zostało prawie 70 proc. analizowanych ogłoszeń. Do popularnych źródeł niezmiennie zaliczają się także pracuj.pl oraz infopraca.pl. W analizowanym miesiącu nie pojawiło się żadne ogłoszenie pochodzące z prasy.

Wykres 2

 

Tabela 1

 

 

 

 

 

 

 

Podobnie jak w poprzednim miesiącu, najwięcej ofert dotyczyło pracy w województwach: mazowieckim, dolnośląskim i małopolskim. Ogłoszenia zamieszczone przez firmy i agencje z Mazowsza stanowiły 70 proc. wszystkich ofert opublikowanych w lutym. Z woj. dolnośląskiego pochodziło 13 ofert, z małopolskiego - 10. Ze wszystkich pozostałych województw pochodziło 20 ofert. Wśród analizowanych ofert znalazły się dwie dotyczące zdalnej pracy – nie zostały one uwzględnione w poniższym wykresie.

Wykres 3

 

W lutym najwięcej ofert dotyczyło stanowisk specjalistów. Odnotowaliśmy 42 takie oferty, choć niewiele rzadziej poszukiwano stażystów i praktykantów (40 ofert). W ubiegłym miesiącu pojawiły się także 34 oferty dotyczące managerów/dyrektorów oraz tyle samo ofert dla konsultantów/asystentów.

Wykres 4


Pracodawcy najczęściej wymagają od potencjalnych pracowników znajomości języka angielskiego. W porównaniu do stycznia zwiększyła się liczba ogłoszeń, w których mowa była o znajomości dwóch języków obcych (poza angielskim najczęściej wymieniano francuski, niemiecki, rosyjski i czeski).

Wykres 5

 

W analizowanym okresie najwięcej ofert dotyczyło branży media i marketing i pochodziło z agencji PR-owych, marketingowych oraz interaktywnych. Inne ogłoszenia dotyczyły przeważnie branży finansowo – ubezpieczeniowej (8 ofert) oraz IT (6 ofert). W 9 ogłoszeniach nie wskazano branży (były to ogłoszenia pochodzące od pośredników).

Wykres 6

 

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:

  • Koordynator ds. Komunikacji (staż)
  • Koordynator ds. marketingu i PR
  • Manager klubu muzycznego
  • Marketing & communications specialist
  • Media manager
  • Menedżer ds. komunikacji marketingowej
  • Młodszy Konsultant
  • Młodszy konsultant/konsultant
  • Młodszy specjalista ds. marketingu i komunikacji
  • Młodszy specjalista ds. PR
  • Pełnomocnik dyrektora ds. kontaktów z mediami i publicznością
  • PR & communications manager
  • PR account executive
  • PR and marketing coordinator
  • PR assistant
  • PR consultant
  • PR executive
  • PR manager
  • PR specialist
  • PR specjalist
  • PR/Internet marketing assistant
  • Praktykant w dziale Internet
  • Praktykant/junior account executive
  • Praktykant/ka
  • Praktykant/-ka w departamencie PR
  • Praktykant/-ka w dziale komunikacji zewnętrznej i PR
  • Praktykant/-ka w dziale PR
  • PR-manager w Muzeum Bajki Se-ma-for
  • Public Relations Consultant
  • senior account executive
  • senior account executive (starszy specjalista ds. PR)
  • senior account executive/account manager
  • Senior Account Manager, PR korporacyjny
  • Specjalista / specjalistka ds. PR
  • Specjalista ds PR
  • Specjalista ds. komunikacji i PR
  • Specjalista ds. komunikacji w dziale komunikacji społecznej
  • Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
  • Specjalista ds. komunikacji zewnętrznej
  • Specjalista ds. marketingu i komunikacji
  • Specjalista ds. marketingu i PR
  • Specjalista ds. marketingu internetowego i PR
  • Specjalista ds. marketingu sklepów
  • Specjalista ds. Media Relations
  • Specjalista ds. organizacji eventów
  • Specjalista ds. PR
  • Specjalista ds. PR i komunikacji
  • Specjalista ds. PR i marketingu
  • Specjalista ds. pracy środowiskowej i promocji
  • Specjalista ds. social media
  • Starszy inspektor w Departamencie Relacji Inwestorskich
  • Stażysta (w projekcie ekologicznym)
  • Stażysta PR
  • Stażysta w dziale IR
  • Stażysta w dziale marketingu i PR
  • Stażysta/ praktykant
  • Stażysta/praktykant
  • Szef agencji PR w grupie kapitałowej
  • Współpracownik w dziale marketingu i PR

 

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:

- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.infopraca.pl
- www.jobsales.pl
- www.jobexpress.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl
- www.goldenline.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin