.

Analiza ofert pracy dla PR-owców – maj 2011

dodano: 
08.06.2011

Autor:

PRoto.pl
komentarzy: 
2

W maju ofert tyle samo co trzy lata temu

Raport PRoto.pl za maj 2011 roku zawiera analizę 157 ofert pracy przeznaczonych wyłącznie dla PR-owców. Podobna liczba ogłoszeń znalazła się w raporcie z maja 2008 roku, w którym uwzględniono 158 ofert. W maju 2011 roku opublikowano także o jedną czwartą więcej ogłoszeń, niż w kwietniu 2011 roku, kiedy pojawiło się 127 ofert. Pracodawcy z agencji najczęściej poszukiwali praktykantów i stażystów, choć w porównaniu z kwietniem w agencjach wzrósł popyt na konsultantów i asystentów (27 ofert w maju wobec jedynie 17 w kwietniu). Firmy najczęściej zamieszczały ogłoszenia dotyczące specjalistów.

W analizowanym miesiącu pracowników poszukiwały głównie agencje (84 oferty) w tym: Ciszewski Financial Communications, Ciszewski Marketing Sportowy, E.C.H.O. Communications, Edelman Polska, Euro RSCG Sensors, Hill and Knowlton Poland, Martis Consulting, MG Network, On Board Public Relations i Partner of Promotion.

Firmy i instytucje zamieściły łącznie 64 oferty. Wśród ogłoszeniodawców znalazły się m.in.: Carrefour Polska, Comarch, Energa Invest, Getin Holding, Grupa LUX MED, Hilton Gdańsk, ITI Neovision, Ministerstwo Skarbu Państwa, Politechnika Wrocławska, Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej i Skanska.

Pośrednicy zamieścili 9 ofert.

Wykres 1

Tak samo jak w kwietniu, najpopularniejszym źródłem ogłoszeń było PRoto.pl. Blisko dwie trzecie ogłoszeń z maja 2011 pochodziło z naszego serwisu. Tak jak w kwietniu, do najpopularniejszych źródeł ogłoszeń należały również portale pracuj.pl (39 ogłoszeń) i infopraca.pl, na którym zamieszczono 19 ofert.

Wykres 2

Tabela 1


Za sprawą agencji i firm z Warszawy, w maju najwięcej ofert przypadło na województwo mazowieckie. W porównaniu do kwietnia wzrósł odsetek ofert z województwa dolnośląskiego – w analizowanym okresie z tego regionu pochodziło prawie co szóste ogłoszenie. Pozostałe oferty najczęściej dotyczyły województw: małopolskiego (15 ogłoszeń),  pomorskiego, śląskiego i wielkopolskiego – po 3 ogłoszenia. W maju pojawiło się również jedno ogłoszenie dotyczące pracy w Berlinie, które nie zostało uwzględnione w raporcie

Wykres 3

W maju agencje poszukiwały przed wszystkim pracowników niższego szczebla – praktykantów/stażystów i konsultantów/asystentów. W porównaniu z kwietniem 2011 o prawie połowę spadła liczba ofert agencji dla managerów. W maju firmy najczęściej poszukiwały specjalistów, choć w porównaniu do kwietnia podwoiła się liczba firmowych ogłoszeń skierowanych do managerów i dyrektorów (z 8 do 16).

Wykres 4

W maju 2011 roku co czwarte ogłoszenie nie zawierało informacji dotyczących wymaganych języków obcych. W przypadku pozostałych ofert najczęściej pracodawcy wymagali znajomości języka angielskiego (wspomniano o nim w 108 ogłoszeniach). Poza nim wymagano również znajomości języka niemieckiego, rosyjskiego i francuskiego.

Wykres 5

Zdecydowana większość ogłoszeń w maju 2011 dotyczyła branży medialno-marketingowej i agencji PR. Poza nimi PR-owców poszukiwały firmy z sektora IT (15 ofert) oraz finansowo-bankowego (6 ofert). Do kategorii „inna” zaliczono 4 ogłoszenia pochodzące od organizacji pozarządowych.

Wykres 6

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:

  • account executive (dział komunikacji marketingowej)
  • account manager/senior account manager
  • assistant account manager
  • associate (dział real estate)
  • asystent działu marketingu
  • asystent PR
  • asystent/event consultant
  • asystent/-ka ds. PR/CSR
  • dyrektor marketingu w sektorze B2B
  • dziennikarz/specjalista w dziale PR
  • ekspert (elementy PR)
  • ekspert ds. promocji i PR
  • event consultant
  • kierownik ds. komuniakcji i PR
  • kierownik ds. komunikacji zewnętrznej
  • kierownik ds. PR
  • kierownik działu komunikacji i zarządzania wizerunkiem
  • konsultant / starszy konsultant
  • konsultant PR z doświadczeniem w social media
  • manager ds. fundraisingu
  • manager ds. marketingu
  • manager ds. PR i komunikacji marketingowej
  • menedżer ds. marketingu i PR
  • menedżer ds. PR
  • menedżer komunikacji wewnętrznej
  • młodszy specjalista ds. komunikacji
  • młodszy specjalista ds. marketingu i promocji
  • młodszy specjalista ds. PR
  • młodszy specjalista w dziale PR i marketingu
  • PR & communication manager
  • PR account executive
  • PR account executive/specjalista ds. PR
  • PR consultant
  • PR executive
  • PR group account director
  • PR i social media manager
  • PR manager
  • PR& strategy manager
  • pracownik działu promocji
  • praktykant / praktykantka w Dep. Komunikacji i Rozwoju
  • praktykant/ka w biurze rzecznika prasowego
  • praktykant/ka w dziale komunikacji zewnętrznej i PR
  • praktykant/-ka w dziale PR
  • product manager
  • senior account executive w dziale komunikacji technologicznej
  • senior account manager
  • senior PR cnsultant
  • specjalista ds PR
  • specjalista ds. komunikacji
  • specjalista ds. marketingu
  • specjalista ds. PR i marketingu
  • specjalista ds. PR w dziale marketingu
  • specjalista ds. PR/praktykant
  • specjalista ds. promocji i PR
  • specjalista ds. relacji inwestorskich
  • specjalista ds. web PR i marketingu
  • specjalistka ds. PR
  • starszy inspektor w biurze ministra (wydziale prasowo-internetowym)
  • starszy specjalista ds. PR i komunikacji
  • stażysta (PR)
  • stażysta/młodszy specjalista w dziale komunikacji wewnętrznej
  • stażysta/praktykant
  • stażystka / stażysta w dziale PR
  • zastępca dyrektora biura zarządu ds. komunikacji społecznej

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:

- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.infopraca.pl
- www.jobsales.pl
- www.jobexpress.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl
- www.goldenline.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe



komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
20.06.2011
21:21:27
Marta
(20.06.2011 21:21:27)
Drodzy Pracodawcy! Zastanówcie się komu szkodzicie naprawdę. Zgadzam się z przedmówczynią. Przeglądając oferty pracy regularnie widzę nazwy kilku firm, które oferują staże, posady asystenckie. I wszystko byłoby ok, oferty zgrabnie napisane. Tyle że w dwóch z tych firm sama byłam na rozmowie i powiedziano mi, że po stażu zostanę zatrudniona, jeśli będzie potrzebna "osoba do pracy". Zatrudniona nie zostałam rzecz jasna, a oferty "stażu" w tych firmach pojawiają się dalej, średnio co miesiąc. Wszędzie szukają wybitnie zdolnych, doświadczonych i młodych ludzi do pracy za darmo. Trzeba mieć nadzieję, że sytuacja ulegnie poprawie i wreszcie pracodawcy tych obrotnych firm zrozumieją, że tylko sobie szkodzą. Nie mówię nawet o oszukiwaniu i budowaniu fałszywego wizerunku, ale chociażby o tym, że niezatrudniając stałej kadry nie inwestują w zasoby ludzkie. Za sukces agencji odpowiada w większości czynnik ludzki. Mało tego, osoba z zewnątrz, której się nie płaci i ma świadomość nieuczciwych praktyk (nazwijmy rzeczy po imieniu), może bardzo sprytnie wykorzystać szeroki dostęp do firmy i jej zaszkodzić.
19.06.2011
10:58:45
Ewelina
(19.06.2011 10:58:45)
Jeśli chodzi o praktyki czy staże to wygląda to tak, ze owszem ofert jest dużo ale jeszcze więcej chętnych. Poza tym firmy oferują staż czy praktykę na miesiąc i potem następny chętny. Mimo, iż na rozmowie kwalifikacyjnej twierdza, ze będzie szansa na późniejsze zatrudnienie. Oczywiście nie mają najmniejszej ochoty zatrudnić kogokolwiek a stażysta uzupełnia jakąś bazę danych. A najgorsze jest to, ze obecni specjaliści PR w takich firmach maja mniejsze kwalifikacje niż niejeden potencjalny stażysta.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin