.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - marzec 2006

dodano: 
05.04.2006

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0

Wiosenny ruch na PR-owym rynku

Marcowy raport PRoto zawiera analizę 57 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. To o 10 więcej w stosunku do lutego i o 11 więcej niż w marcu roku poprzedniego. Widać, że na wiosnę rynek pracy dla PR-owców ożywił się. W marcu specjalistów poszukiwały agencje PR-owskie. Agencja Rowland Communications chciała zatrudnić Account Coordinatorów & Account Managerów. Agencje Alert Media Communications, Sensors i Pegasus PR poszukiwały Account Executive’ów, Ciszewski Public Relations chciała wzmocnić swój zespół o Senior Account Managera i Praktykanta PR. Network PR oferowała objęcie stanowiska Account Managera i Senior Account Managera, a Cruso PR chciała przyjąć Account Executive’ a i sekretarkę.

Wykres 1



Marcowe ogłoszenia ukazywały się najczęściej na wortalu PRoto – 27 ofert. Pracodawcy najchętniej w tym miesiącu przysyłali je bezpośrednio na adres Redakcji. W internecie i prasie można było znaleźć po 15 ofert. Wszystkie ogłoszenia nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość ofert związana była ze stałym zatrudnieniem, poszukiwano również praktykantów.

Wykres 2



Wśród miejsc zatrudnienia pracodawcy najczęściej wymieniali województwo mazowieckie – 32 ogłoszenia, 5 ofert pochodziło z województwa dolnośląskiego, po dwie – z wielkopolskiego i pomorskiego, a po jednej – małopolskiego i łódzkiego. 14 ogłoszeniodawców nie wskazało miejsca zatrudnienia.


Wykres 3




W marcu najczęściej poszukiwano specjalisty – 27 ofert; to o 9 więcej niż w lutym. Nieznacznie spadł popyt na managerów/dyrektorów – w tym miesiącu poszukiwano o 2 mniej niż w poprzednim. Trzy osoby mają rozpocząć praktyki. 8 ofert dotyczyło zatrudnienia na stanowisku asystenta/konsultanta. 22 spośród 57 ogłoszeń zamieściły firmy bezpośrednio zainteresowane zatrudnieniem nowych pracowników, 28 ofert nadesłanych zostało przez agencje, a 7 przez pośredników.

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, asystent, konsultant)



W marcu pracodawcy oczekiwali od kandydatów przede wszystkim znajomości języka angielskiego (42 spośród 57 ogłoszeń). W dwóch ogłoszeniach podano, że oprócz znajomości angielskiego, wysoko oceniana będzie znajomość drugiego języka – francuskiego i/oraz niemieckiego. Tylko w jednym ogłoszeniu wskazywano na znajomość przede wszystkim języka niemieckiego przy jednoczesnej znajomości angielskiego. W 12 ogłoszeniach nie podano oczekiwań dotyczących znajomości języka (Wyk. 5).

Wykres 5



W marcu w branży media/reklama/PR pojawiły się 34 ogłoszenia. Trzeba zaznaczyć, że w większości były to ogłoszenia zamieszczane przez agencje PR. 4 oferty dotyczyły pracy w branży IT. Po 3 ogłoszenia zamieścili pracodawcy związani z branżą handlową, finansową lub z instytucjami (Wyk. 6).

Wykres 6



Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.
W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account Coordinator & Account Manager
• Account Coordinator & Account Manager w dziale Corporate & Financial Relations
• Account Coordinator - IT Communications
• Account Executive
• Account Manager
• Asystent ds.PR
• Communication Specialist
• Dyrektor ds. Marketingu i PR
• Dyrekytor Działu Public Relations
• Koordynator/Koordynatorka ds. Komunikacji
• Manager ds. Komunikacji Marketingowej
• Marketing dept. trainee
• Media Relations Manager
• PR Executive
• PR Manager
• Pracownik Działu PR
• Praktykant PR
• Rzecznik prasowy/ PR Specialist
• Sekretarka/Asystentka
• Senior Account Manager
• Specjalista ds. e-marketingu
• Specjalista ds. Kontaktów Zewnętrznych
• Specjalista ds. marketingu
• Specjalista ds. Marketingu i PR
• Specjalista ds. obsługi klienta
• Specjalista ds. PR
• Stażysta/Astystent PR
• Translator/Junior Account Executive

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
- www.jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin