.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - październik 2012

dodano: 
14.11.2012

Autor:

PRoto.pl
komentarzy: 
1

Spada zainteresowanie praktykantami. Jest popyt na specjalistów

W porównaniu z wrześniem, na rynku pojawiło się 26 proc. więcej ofert. Na ożywieniu pracodawców skorzystają przede wszystkim specjaliści. Zainteresowanie ich usługami wzrasta stopniowo od lipca, jednocześnie topnieje zapotrzebowanie na konsultantów i praktykantów.

Kliknij, aby powiększyć

Jeszcze w lipcu do specjalistów skierowane było co czwarte ogłoszenie. W sierpniu było to 29, we wrześniu - 34, a w październiku - już 37 proc. Jednocześnie maleje popyt na konsultantów i asystentów. W sierpniu była to najczęściej poszukiwana grupa pracowników (34 proc. ofert), we wrześniu odsetek ten spadł do 30 proc., a w październiku - do 28 proc. Na rynku jest też coraz mniej ofert dla praktykantów. Wraz z rozpoczęciem roku akademickiego zmalała liczba ogłoszeń dla praktykantów. Jeszcze w sierpniu praktyk dotyczyła prawie co trzecia oferta. Udział ogłoszeń w tej grupie spadał stopniowo (30 proc. we wrześniu), by w październiku osiągnąć raptem 27 proc.

W październiku z samej Warszawy pochodziło więcej ogłoszeń, niż ze wszystkich pozostałych miast razem wziętych. Stołeczne firmy opublikowały 85 ogłoszeń, na całym Mazowszu pojawiło się ich 89. Poza Warszawą najwięcej ofert pojawiło się w Krakowie oraz Wrocławiu (odpowiednio 13 i 12 ogłoszeń). Na infografice dotyczącej miejsc pracy nie uwzględniono 3 ogłoszeń dotyczących pracy zdalnej lub w więcej niż jednym województwie.


W ubiegłym miesiącu pracodawcy stawiali bardziej różnorodne wymagania dotyczące znajomości języków obcych niż we wrześniu. Wtedy w ogłoszeniach pojawiły się wzmianki tylko o angielskim, niemieckim i rosyjskim. Przeglądając październikowe oferty, poza angielskim i niemieckim i rosyjskim, można natrafić również na francuski i hiszpański. Z 9 ogłoszeń, w których wspomniano o znajomości więcej niż jednego języka obcego, większość  była skierowana do specjalistów (5 ofert). 

W znaczącej większości agencje nie podawały branż, dla których mają pracować przyszli PR-owcy. O ile taka informacja się pojawiała, przeważnie dotyczyła branży marketingowej, finansowej i interaktywnej. Dokładnie te same branże były najpopularniejsze we wrześniu, z tym że wtedy najwięcej ofert dotyczyło branży finansowej, następnie interaktywnej i marketingowej.


W przypadku ofert firm, od lipca nieprzerwanie najwięcej ogłoszeń zamieszczają przedsiębiorstwa z branży doradczej i szkoleniowej. Poza tym, wśród 70 ofert firm z października pojawiło się także 7 z branży IT i 4 dotyczące pracy w mediach. 


Ze 142 ofert opublikowanych w październiku większość (82 ogłoszenia) pojawiła się na PRoto.pl. Do popularnych źródeł ogłoszeń należą także serwisy Pracuj.pl i Infopraca.pl

 

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
21.11.2012
15:39:38
kytd
(21.11.2012 15:39:38)
do kitu z taka praca
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin