.

Analiza ofert pracy dla PR-owców – sierpień 2011

dodano: 
07.09.2011

Autor:

PRoto.pl
komentarzy: 
0

Agencje mniej chętne do zatrudniania wyższej kadry, ale ogłoszeń coraz więcej

Raport PRoto.pl za sierpień 2011 roku zawiera analizę 174 ofert pracy, przeznaczonych wyłącznie dla PR-owców. Oznacza to, że w analizowanym miesiącu pojawiło się o 15 ofert więcej niż w lipcu, oraz o 22 więcej niż w sierpniu zeszłego roku. W 2011 roku więcej ofert niż w sierpniu odnotowaliśmy tylko w styczniu, gdy pojawiło ich się 200.

Blisko połowa ofert agencji skierowana była dla praktykantów i stażystów (40 z 88 ogłoszeń). Zgodnie z tendencją utrzymująca się od początku roku, oferty firm i instytucji dotyczyły przede wszystkim specjalistów.

W analizowanym miesiącu pracowników poszukiwały głównie agencje (88 ofert) w tym: agencje z Grupy Ciszewski, ComPress, Edelman Polska, Euro RSCG Sensors, Fleishman Hillard, Glaubicz Garwolińska Consultants, MSL Warsaw, Multi Communications, On Board Public Relations, Partner of Promotion, Twenty Four Seven PR oraz Weber Shandwick.

Firmy i instytucje zamieściły łącznie 70 ofert. Wśród ogłoszeniodawców znalazły się m.in.: Centrum Nauki Kopernik, Comarch, FoodCare, Grupa Ergo Hestia, Interia.pl, K2 Internet, Krajowy Rejestr Długów, NIVEA Polska, Samsung Electronics Polska, Stowarzyszenie WIOSNA, UNICEF oraz Żabka Polska.

Pośrednicy zamieścili 16 ofert.

Wykres 1


W tym roku niezmiennie najpopularniejszym źródłem ogłoszeń pozostaje PRoto.pl. W naszym portalu opublikowano blisko 2/3 sierpniowych ofert. Poza naszym serwisem ogłoszenia dla PR-owców publikowały w sierpniu przede wszystkim serwisy pracuj.pl (38 ofert) i infopraca.pl (22 oferty).

Wykres 2


Tabela 1

W porównaniu do lipca spadł udział ofert z województwa mazowieckiego w ogólnej liczbie ogłoszeń. W lipcu pracy na Mazowszu dotyczyło 3/4 ofert – w sierpniu 2/3. Poza województwem mazowieckim PR-owców poszukiwano także w województwie wielkopolskim (15 ofert), dolnośląskim (13 ogłoszeń) i małopolskim (12 ofert).

Na wykresie nie uwzględniono ogłoszenia dotyczącego pracy w kilku województwach.

Wykres 3


W sierpniu, tak samo jak w lipcu, najczęściej poszukiwano praktykantów i stażystów (łącznie 57 ofert). Agencje rzadziej poszukiwały natomiast konsultantów i asystentów (oferty dotyczące tych stanowisk stanowiły 37 proc. ogłoszeń agencji w lipcu i 32 proc. w sierpniu). Agencje w sierpniu były również miej chętne do zatrudniania managerów i dyrektorów (jedynie 11 ofert). Wśród firm i instytucji wzrósł popyt na konsultantów i asystentów (16 ogłoszeń w sierpniu wobec 4  w lipcu). Tak samo jak w czerwcu i lipcu, najczęściej poszukiwały one specjalistów (30 z 70 ogłoszeń).

Wykres 4

Niezmiennie od początku roku poszukujący pracowników wymagają przede wszystkim znajomości języka angielskiego. Warunek ten pojawił się w 116 ogłoszeniach. Co ciekawe, w sierpniu pojawiły się 3 ogłoszenia, w których pracodawcy nie wymagali znajomości żadnego języka obcego. Jako drugi język obcy pracodawcy w sierpniu wymieniali niemiecki (wzmianka o nim pojawiła się w 7 ogłoszeniach).

Wykres 5


W porównaniu do lipca wzrósł odsetek ogłoszeń dotyczących pracy w branży medialno-marketingowej (103 ogłoszenia w sierpniu i 81 w lipcu). Zmalała natomiast liczba ogłoszeń z branży finansowej (w sierpniu jedynie 7). Praktycznie nie zmienił się popyt branży IT na PR-owców (8 ofert w sierpniu, 7 w lipcu). W przypadku 18 ofert nie podano branży pracodawcy. Były to głównie ogłoszenia pośredników.

Wykres 6

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:

 

  • account executive
  • account manager
  • account manager / executive manager
  • account manager / senior account executive
  • asystent PR
  • asystent w departamencie komunikacji
  • asystent w dziale marketingu i PR
  • asystent/-ka - praktykant/-ka ds. marketingu i PR
  • asystent/-ka ds. trade marketingu/marketingu
  • director / senior account manager
  • dyrektor departamentu marketingu i PR
  • dyrektor marketingu
  • event manager
  • junior account executive
  • junior account manager
  • junior consultant w dziale healthcare
  • junior PR executive
  • junior PR manager
  • kierownik marketingu i PR
  • konsultant PR
  • manager ds. marketingu
  • manager projektu ds. portali społecznościowych
  • młodszy koordynator ds. promocji
  • młodszy specjalista ds. digital marketingu
  • młodszy specjalista ds. eventów
  • młodszy specjalista ds. fundraisingu
  • młodszy specjalista ds. PR i marketingu
  • młodszy specjalista ds. promocji
  • PR & marketing manager
  • PR & marketing specialist
  • PR consultant
  • PR executive
  • PR Manager
  • PR specialist / personal assistant
  • pracownik do działu PR
  • praktykant ds. PR
  • public relations manager
  • rzecznik prasowy
  • samodzielny specjalista - PR manager
  • senior account manager
  • senior associate
  • senior e-PR/social media manager
  • senior PR manager
  • senior PR/social media manager
  • senior property manager
  • social media analyst
  • social media specialist
  • specjalista ds. e-PR
  • specjalista ds. fundraisingu internetowego
  • specjalista ds. investor relations
  • specjalista ds. komunikacji
  • specjalista ds. marketingu
  • specjalista ds. marketingu i PR
  • specjalista ds. marketingu i promocji
  • specjalista ds. marketingu internetowego i PR
  • specjalista ds. PR
  • specjalista ds. PR - koordynator projektów
  • specjalista ds. PR / menedżer projektów PR
  • specjalista ds. PR eventów
  • specjalista ds. PR i promocji
  • specjalista ds. PR i reklamy internetowej
  • specjalista ds. PR usług profesjonalnych
  • specjalista ds. produktu
  • specjalista ds. promocji
  • specjalista/główny specjalista ds. projektów i PR
  • trainee / intern
  • wspólnik
  • young project manager
  • zastępca dyrektora ds. marketingu i PR

Ogłoszenia pochodzą z:

• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),

• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.

• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:

- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.aaaby.pl
- www.praca.gratka.pl
- www.praca.onet.pl
- www.infopraca.pl
- www.jobsales.pl
- www.jobexpress.pl
- www.jobfinder.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl
- www.goldenline.pl
- www.poznan.pajeczyna.pl
- www.csrinfo.org
- www.grapevinejobs.pl
- www.ibroker.pl
- www.gazetapraca.pl
- www.pracownik24.pl
- www.praca.pl
- www.jobmatch.pl
- www.absolvent.pl
- www.tablica.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin