.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - styczeń 2011

dodano: 
16.02.2011

Autor:

PRoto.pl
komentarzy: 
0

Agencje w natarciu

Raport PRoto.pl za styczeń 2011 roku zawiera analizę aż 200 ofert pracy, przeznaczonych wyłącznie dla PR-owców. To najlepszy wynik w sześcioletniej historii raportu! Odwrotnie niż w ostatnich miesiącach najwięcej ogłoszeń pochodziło od agencji PR, nie zaś od firm. Zdecydowanie najwięcej było ogłoszeń dla praktykantów, choć tylko nieznacznie mniej dla kadry zarządzającej.

Wśród agencyjnych pracodawców znalazły się m.in. (121 oferty): CityBell Consulting Euro RSCG Sensors, Grayling Polska, Hill&Knowlton Poland, MRM Worldwide, Partner of Promotion oraz Pegasus PR.

W styczniu osób do działów PR w firmie i instytucji szukały (łącznie 64 oferty) m.in.: ING Bank, Irving, Kamis, Ministerstwo Skarbu Państwa, SMG Polska i Sony Poland
Wykres 1.

Niezmiennie najlepszym źródłem informacji dla osób poszukujących pracy jest PRoto.pl . ¾ ogłoszeń z znalazło się bezpośrednio na naszych łamach. To także kolejny miesiąc, w którym nie pojawiło się żadne ogłoszenie z prasy.
Do najpopularniejszych źródeł ofert zaliczają się niezmiennie: PRoto.pl, www.pracuj.pl oraz www.infopraca.pl. (tab. 1)

Wszystkie ogłoszenia nadesłane do PRoto.pl zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”.

Wykres 2.

Tab.1

W badanym okresie najwięcej ofert, podobnie jak w miesiącach poprzednich, dotyczyło zatrudnienia w województwie mazowieckim – było to 141 spośród 200 ogłoszeń.

Tradycyjnie sporą aktywność wykazały firmy i agencje z województw dolnośląskiego i małopolskiego. Pochodziło stamtąd odpowiednio 21 i 16 ogłoszeń. 9 ofert dotyczyło pracy w woj. łódzkim zaś 8 - w śląskim.


Wykres 3.

W styczniu pracodawcy postawili na stażystów. Takich ofert było  68. To trzy razy więcej niż w grudniu. Nieco mniej, bo 57 propozycji pracy dotyczyło stanowisk kierowniczych. Nie oznacza to jednak, że rekrutacja wyhamowała. W ubiegłym miesiącu odnotowaliśmy niemal identyczną liczbę ogłoszeń dla managerów i dyrektorów. W styczniu 2011 zauważalne było mniejsze zapotrzebowanie na specjalistów i konsultantów.
Wykres 4.

Nie odnotowaliśmy większych zmian w wymaganiach dotyczących znajomości języków obcych. Standardowo dominuje angielski. W co trzeciej ofercie w ogóle nie sprecyzowano takich preferencji. Jako drugi język najczęściej wymieniany jest niemiecki, choć było to jedynie cztery ogłoszenia.

Wykres 5.

 

 

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:

  • account executive (dział healthcare)
  • account manageraccount manager (komunikacja korporacyjna)
  • account manager (projekty z obszaru zdrowia)
  • account manager/PR manager
  • account manager/senior account manager
  • associate brand manager
  • asystent ds. komunikacji i PR
  • asystent ds. Public Relations
  • asystent działu marketingu i PR
  • asystent PR
  • communication manager
  • community/social media manager
  • ekspert ds. komunikacji
  • junior account executive
  • junior marketing manager
  • junior PR consultant/PR konsultant
  • kierownik działu marketingu
  • kierownik zespołu ds. marketingu i PR
  • konsultant ds. social media
  • koordynator kampanii świadomościowej
  • koordynator ds. PR
  • manager ds. marketingu i PR
  • marketing manager
  • media manager
  • menadżer ds. komunikacji i promocji
  • menadżer ds. sponsoringu sportowego
  • menedżer ds. Marketingu i Public Relations
  • młodszy specjalista ds. PR
  • new business developer (PR, e-PR, social media)
  • PR & marketing manager
  • PR konsultant
  • PR manager marki
  • PR supervisor
  • pracownik działu marketingu
  • praktykant
  • rzecznik prasowy
  • senior client executive
  • senior konsultant
  • senior PR konsultant
  • social media & e-PR manager
  • social media manager
  • specjalista / starszy Specjalista ds. PR (Biuro Prasowe w Departamencie Komunikacji Korporacyjnej)
  • specjalista do spraw PR/asystent/-ka prezesa
  • specjalista ds. e-marketingu
  • specjalista ds. e-PR
  • specjalista ds. komunikacji wewnętrznej i PR
  • specjalista ds. marketingu
  • specjalista ds. media relations
  • specjalista ds. mediów społecznościowych
  • specjalista ds. PR
  • specjalista ds. relacji inwestorskich
  • stażysta
  • stażysta w dziale marketingu i PR
  • stażysta w dziale PR
  • stażysta/asystent
  • strateg/project manager

 

 

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl 
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl

- www.infopraca.pl
- www.jobsales.pl

- www.jobexpress.pl
- www.wakaty.com.pl 
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl
Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin