.

Analiza ofert ptacy dla PR-owców - maj 2008

dodano: 
03.06.2008

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0

Majowa stabilizacja

Majowy raport PRoto zawiera analizę 158 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. W maju ukazało się co prawda o około 10% ogłoszeń mniej niż w rekordowym kwietniu, ale za to o 28% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W minionym miesiącu najwięcej ogłoszeń pochodziło z PRoto. Aż 47 (30%) ofert dotyczyło stanowisk managerskich i dyrektorskich.

W maju pracowników poszukiwały między innymi firmy: Accenture, Allianz Bank Polska, AIG Life, Amplico, Axel Springer, DHL Express Polska, Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna, HBO Polska, Pfhizer Animal Health, Polanowscy Nieruchomości, Polska Unia Dystrybutorów Stali i STATOIL.
 
Pracowników poszukiwały również agencje, a wśród nich: 180º Public Relations, Alert Media Communications, Ciszewski Public Relations, Feedback/Hill&Knowlton, KaMODUS, Link PR, Ogilvy PR, On Board PR, United PR.

Wykres 1.


Najwięcej ogłoszeń w maju nadesłano do redakcji PRoto – 86, 50 znaleziono w Internecie, 22– w prasie. Wortal PRoto w zakresie ogłoszeń o pracę dla PR-owców jest zdecydowanym liderem wśród innych serwisów. W czołówce poza nim, znalazły się ponadto: Pracuj.pl (19), Jobpilot.pl (15) i Infopraca.pl (11).
 
Wszystkie oferty nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość z nich była związana ze stałym zatrudnieniem i skierowana była do potencjalnych specjalistów, jednak aż 30 ofert dotyczyło staży i praktyk.

Wykres 2.


Tabela 1.

Tradycyjnie najwięcej ofert dotyczyło województwa mazowieckiego – 118 ogłoszeń. Jednak w tym miesiącu sporo ofert pochodziło z innych regionów Polski. 9 ogłoszeń oferowało zatrudnienie w województwie wielkopolskim, po 7 w województwach: śląskim i łódzkim. 6 ofert dotyczyło województwa małopolskiego, a 5 dolnośląskiego.

Wykres 3.


W maju najczęściej poszukiwano specjalistów – 70 ogłoszeń. Na drugim miejscu znalazły się stanowiska managerskie i dyrektorskie – 47 ofert. Do stażystów i praktykantów było skierowanych 30 ogłoszeń.
 
Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta)

W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów głównie znajomości języka angielskiego (109 spośród 158 ogłoszeń). W pojedynczych przypadkach oczekiwano znajomości języka angielskiego, a znajomość drugiego języka pracodawca uznałby za atut. Były to następujące języki: francuski, rosyjski, hiszpański. W 38 ofertach ogłoszeniodawcy nie sprecyzowali swoich oczekiwań w tym względzie (Wyk. 5).

Wykres 5.


W badanym okresie ponad połowa ofert (84) dotyczyła pracy w branży media/marketing. Aż 11 ofert pochodziło z branży administracyjnej, 9 – z finansowej, po 5 – z edukacyjnej, FMCG, nieruchomości i wydawniczej. 4 ogłoszenia dotyczyły branży IT. (Wyk. 6).

Wykres 6.


Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account executive
• Account manager
• Analityk w Dziale Marketingu
• Asystent ds. PR i IR
• Asystent Zarządu ds. PR i Marketingu
• Brand manager
• Conference producer
• Doradca Zarządu ds. PR
• Dyrektor ds. Promocji i Komunikacji
• Junior account executive
• Junior account manager
• Junior PR manager
• Koordynator ds. komunikacji
• Koordynator ds. marketingu i PR
• Koordynator ds. public relations
• Koordynator projektu
• Manager ds. eventów
• Menedżer ds. marketingu i komunikacji
• Młodszy specjalista ds. public relations
• PR & communication manager
• PR & marketing manager
• PR account executive
• PR konsultant
• PR manager
• PR&marketing specialist
• Pracownik działu komunikacji
• Praktykant
• Project manager
• Senior account manager
• Specjalista ds. eventów/PR
• Specjalista ds public relations
• Specjalista ds. komunikacji
• Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
• Specjalista ds. marketingu
• Specjalista ds. public relations
• Stażysta
• Szef działu eventów

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
- jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin