.

Marka dewelopera i klient. Oczekiwania wobec marek deweloperów, autorytety i źródła opinii.

dodano: 
27.03.2007

Autor:

On Board PR z TNS OBOP
komentarzy: 
1

Firma On Board przygotowała raport „Marka dewelopera i wiarygodność”. Jego wnioski wskazują, w jaki sposób branża powinna komunikować swoją działalność.

Kryteria wyboru:
Z raportu wynika, że marka dewelopera mieszkaniowego ma duże znaczenie dla znakomitej większości potencjalnych klientów. Tylko 5% badanych uznało, że najważniejsza przy wyborze dewelopera jest atrakcyjna cena. 53% badanych jako najważniejsze wskazało bezpieczeństwo finansowe. Doświadczenie firmy oraz dobre referencje były ważne dla 39% badanych, a uczciwość i etyka działań dla 33%.
Znajomość tych kryteriów jest istotna przy planowaniu strategii komunikacyjnej. Dlatego też podejmowane działania powinny koncentrować się przede wszystkim na budowaniu wiarygodności w sensie finansowym i organizacyjnym. Ważna jest również komunikacja korporacyjna. Kluczową rolę odgrywa podkreślanie związków z instytucjami i organizacjami cieszącymi się powszechnym zaufaniem.
W komunikacji należy podkreślać osiągnięcia firmy, liczbę ukończonych inwestycji czy szeroki zakres geograficzny realizowanych prac. Tylko dla 5% klientów ważna była odpowiedzialność społeczna i działalność charytatywna prowadzona przez firmę.
Kolejność, w jakiej były wymieniane pożądane cechy marki, nie była zależna od statusu, czy miejsca zamieszkania respondentów.

Źródła informacji:
Z raportu wynika, że zadowoleni klienci to najlepsi ambasadorowie marki deweloperskiej. Wyniki badań wskazują, że aż 60% kupujących przywiązuje dużą wagę do opinii rodziny i znajomych. Dla 50% wiarygodnym źródłem informacji są również opinie klientów, którzy już skorzystali z oferty danej firmy. Dlatego firmy deweloperskie powinny wykorzystywać w komunikacji wypowiedzi swoich klientów.
Opinie znanych osób nie mają znaczenia przy podejmowaniu decyzji o zakupie mieszkania.
Dla 27% badanych istotne jest zdanie ekspertów. Odsetek osób, które im ufają rośnie wraz ze wzrostem wykształcenia i w grupie osób z wyższym wykształceniem wynosi 41%. Deweloperzy muszą jednak pamiętać, że wiarygodność zyskują tylko niezwiązani z firmą niezależni specjaliści.
Z raportu wynika również, że w podejmowaniu decyzji mają znaczenie opinie doradców kredytowych, a także przedstawicieli banków. Znaczenie ich opinii wzrasta proporcjonalnie do wykształcenia i zamożności badanych osób.

Media:
Najbardziej wiarygodne informacje pochodzą, zdaniem respondentów, z artykułów prasowych oraz audycji w radiu i telewizji. Te źródła zostały wskazane przez 45% badanych. 29% spośród biorących udział w badaniu za godne zaufania uważa informacje uzyskane w trakcie targów budowlanych. Tylko 13% ufa reklamom i informacjom w Internecie. Stosunkowo niska pozycja internetu w rankingu wiarygodnych źródeł wynika z małego rozpowszechnienia tego medium.

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
29.03.2008
20:24:37
Jak możecie bud...
(29.03.2008 20:24:37)
Brak fachowców generalnie wielkie g !
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin