Wywiad z ... Guy'em Abrahamsem, strategic marketing directorem ZenithOptimedia

dodano: 
28.01.2010
komentarzy: 
0

Redakcja PRoto: Był Pan odpowiedzialny za strategie komunikacji w Wielkiej Brytanii potem w Azji. Czy, pana zdaniem, w Polsce przykłada się podobną wagę do komunikacji, co na Zachodzie?
Guy Abrahams, strategic marketing director ZenithOptimedia:
Wyjechałem z Wielkiej Brytanii w 2006 roku, aby planować działania komunikacyjne w Azji Południowo – Wschodniej. Powróciłem stamtąd trzy miesiące temu i zająłem się planowaniem działań komunikacyjnych o zasięgu globalnym. Takie planowanie jest ważne w przypadku każdego rynku na świecie, włączając Polskę. Z doświadczenia wiem, że na każdym rynku coraz większą rolę odgrywa technologia cyfrowa i na rynku takim jak polski, zdominowanym przez reklamy telewizyjne, poza tradycyjnymi spotami reklamowymi istnieje wiele możliwości innowacyjnego reklamowania. Planowanie komunikacji pomaga w ustaleniu sposobu osiągnięcia efektywności poprzez odmienne wykorzystanie tradycyjnych oraz nowych mediów.

Red.:Czy planowanie mediów można uznać za element działań komunikacyjnych?
GA:
Nie można prawidłowo zaplanować wykorzystania mediów, jeśli nie wiadomo, jaką wiadomość chcemy przekazać.

Red.:Czy planowanie wykorzystania mediów może mieć wpływ na wizerunek produktu lub firmy?
GA:
Zdecydowanie ma. Dysponujemy wieloma przykładami pochodzącymi z różnych rynków, kiedy firma, dzięki prawidłowemu planowaniu wykorzystania mediów, osiągnęła zwrot z inwestycji w postaci poprawy wizerunku marki.

Red.:Czy możemy przyjąć, że konkretne produkty powinny być promowane za pomocą konkretnych mediów, ponieważ tylko w ten sposób promocja ta będzie efektywna?
GA:
Priorytetem przy zakupie mediów jest efektywność i zapewnienie odpowiedniego zwrotu z tej inwestycji poprzez zakup mediów w odpowiedniej cenie. Istotą planowania działań komunikacyjnych jest osiągnięcie efektywności poprzez odpowiedni dobór mediów do przekazywanych informacji. Aby zmaksymalizować zyski z wykorzystania mediów należy zwrócić uwagę zarówno na ich cenę, jak i adekwatność do przekazywanych informacji.
Rozmawiała Kinga Kubiak

Guy Abrahams - strategic marketing director ZenithOptimedia w Wielkiej Brytanii. Wcześniej zajmował stanowisko dyrektora regionalnego ds. planowania komunikacji w regionie Azji i Pacyfiku. Jest odpowiedzialny za komunikację ZenithOptimedia i możliwości planowania strategicznego w regionie. Zajął jedno z czołowych miejsc w rankingu brytyjskiego magazynu Campaign „Top Ten Best Media Thinkers”.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin