Facebook na żywo. 5 marek, które robią to dobrze

dodano: 
01.09.2016
komentarzy: 
0

Pisaliśmy na PRoto.pl jeszcze w kwietniu o tym, że Facebook wprowadził nową opcję – Live Videos. Od tego czasu wiele marek wpadło na różne pomysły jej wykorzystania. Serwis digiday.com podaje 5 przykładów brytyjskich firm.

ASOS
Dystrybutor odzieży jest znany z eksperymentowania – czytamy. Konto na Snapchacie założył już na początku istnienia aplikacji, korzysta też z chatbota na WhatsAppie, za pośrednictwem którego przekazuje porady dotyczące stylu.
ASOS na Facebook Live przeprowadził akcję, w której pracownicy mieli 30 minut na przebranie modelki w 100 zestawów ubrań sprzedawanych przez firmę. Użytkownicy mogli na bieżąco sugerować nowe połączenia. Przekaz na żywo miał około 62 tys. oglądających.


Screen: https://www.facebook.com/ASOS/?fref=ts

Osoby odpowiedzialne za akcję podkreślają, że marka nie tylko wykorzystywała nową technologię, lecz także zareklamowała sporą liczbę produktów w krótkim czasie – czytamy.
Inna akcja ASOS-a na Facebook Live – konkurs w stylu „co jest w torbie?” – przyciągnęła około 64 tys. użytkowników.

Illamasqua
Marka produkująca kosmetyki pokazała na Facebooku Live poradniki robienia make-upu w warunkach domowych. Podczas transmisji, która przyciągnęła prawie 6 tys. oglądających, specjalista od makijażu nie tylko pokazywał tajniki swojego rzemiosła, lecz także reklamował nowe usługi w sklepach marki.


Screen: https://www.facebook.com/illamasqua/?fref=ts

Osoba odpowiedzialna za komunikację firmy mówi, że użytkownicy oglądają transmisje na żywo trzy razy dłużej niż inne materiały wideo oraz są 10 razy bardziej skłonni do jej komentowania niż przy innych, mniej angażujących treściach.
Digiday.com przywołuje też inną transmisję, podczas której założyciel firmy Illamasqua opowiadał o polityce marki. To z kolei przyciągnęło ponad 7,5 tys. oglądających.

Arsenal
Angielski klub piłkarski wyraźnie zaznacza swoją obecność w social mediach i już w kwietniu zaczął wykorzystywać transmisje Facebook Live. Arsenal przeprowadza za pośrednictwem tej usługi na przykład sesje pytań i odpowiedzi z piłkarzami czy transmisje treningów przed ważnymi meczami. Gdy klub miał grać z Liverpoolem, transmitowana rozgrzewka przyciągnęła prawie 700 tys. użytkowników.


Screen: https://www.facebook.com/Arsenal/?fref=ts

Digiday podaje też, że przekazywany na żywo set DJ-ski Jamiego Foxxa (który występował w koszulce klubu) miał około 1,3 mln wyświetleń.

Land Rover
Firma produkująca luksusowe samochody przeprowadziła trasmisję jazdy próbnej jednego ze swoich modeli. O ile akcja miała stosunkowo spory zasięg organiczny, to użytkownicy narzekali na jakość przekazu. Argumentowali, że marka premium powinna  zapewniać bardziej wyraźne wideo – podaje digiday.com.


Screen: https://www.facebook.com/landrover/?fref=ts

Nowe API Facebook Live’a ma pozwalać na wykorzystywanie lepszych kamer niż te dostępne w telefonach – czytamy.

(mp)

Źródło:

digiday.com, How British brands are using Facebook Live, Grace Caffyn, 26.08.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin