.

 

Facebook próbuje uczynić fake newsy mniej opłacalnymi

dodano: 
01.09.2017
komentarzy: 
0

„Nasza ostatnia aktualizacja pomaga ograniczyć ekonomiczne pokusy, które przyczyniają się do rozprzestrzeniania nieprawdziwych informacji” – napisały Satwik Shukla i Tessa Lyons na stronie biura prasowego Facebooka. Ich ostatni post zapowiada, że portal Zuckerberga wprowadza kolejne zmiany, które mają za zadanie ukrócić zjawisko internetowych fake newsów.

Największy portal społecznościowy wprowadził niedawno ograniczenie, które uniemożliwia włączanie reklam linkujących do wiadomości oznaczonych przez niezależne organizacje jako fałszywe. Teraz – zauważają autorki wpisu – Facebook dodatkowo całkowicie zablokuje opcję uruchamiania płatnych kampanii tym stronom, które wielokrotnie udostępniają fake newsy.

„Natknęliśmy się na strony, które poszerzają grono odbiorców za pomocą płatnych kampanii, by potem wśród nich rozpowszechniać fałszywe informacje” – zdradzają autorki wpisu. Najnowsza aktualizacja Facebooka ma sprawić, że strony promujące fake newsy prędzej czy później uznają swoją działalność za nieopłacalną.

Odebranie prawa do korzystania z narzędzi reklamowych Facebooka nie oznacza, że administratorzy stron już nigdy nie będą mogli włączać płatnych kampanii. Jedyne, co muszą zrobić, to przestać rozprzestrzeniać fałszywe wiadomości – przekonują Shukla i Lyons.

Czytaj więcej:
Kto w czasach postprawdy powinien mieć oko na marki?

(mp)

Źródło:

newsroom.fb.com, Blocking Ads from Pages that Repeatedly Share False News, Satwik Shukla i Tessa Lyons, 28.08.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin