Instagram dodaje opcję zbierania funduszy podczas transmisji live

dodano: 
30.04.2020
komentarzy: 
0

Instagram uruchomił nową opcję pozyskiwania funduszy. Serwis umożliwi użytkownikom zbieranie datków dla wybranych przez siebie organizacji non-profit podczas transmisji wideo na żywo – podaje socialmediatoday. To kolejna propozycja wsparcia od platformy podczas kryzysu pandemii koronawirusa – pisze źródło.

Czytaj także: Instagram testuje funkcję, która wesprze sprzedaż kart podarunkowych czy przekazywanie datków

Jak czytamy, aby utworzyć zbiórkę podczas transmosji, należy wybrać opcję „Zbiórka pieniędzy” po lewej stronie ekranu. Należy to zrobić zaraz po rozpoczęciu transmisji. Po dotknięciu opcji pojawi się możliwość wybrania organizacji, która ma otrzymać zebrane datki. W trakcie live’a użytkownik będzie widział liczbę osób, które chcą wesprzeć taką organizację oraz zebraną kwotę w czasie rzeczywistym. Zbiórkę będzie można również wyświetlić i podziękować wszystkim, którzy się w nią włączyli przez kliknięcie „Wave” obok nazwy ich profilu.

Źródło: socialmediatoday.com

Oprócz tego Instagram chce zwiększyć świadomość na temat możliwości takiego pozyskiwania funduszy za pomocą nowej naklejki „I Donated”, którą można będzie dodawać do Stories po wsparciu wybranej organizacji. Czytamy, że konta profili, które w swoich relacjach udostępnią taką naklejkę, zostaną dodane do wspólnego, osobnego Story z przodu paska relacji. Dzięki temu użytkownicy będą mogli zobaczyć, jak ich społeczności wspierają osoby i instytucje dotknięte kryzysem – podaje źródło.

Źródło: socialmediatoday.com

Źródło informuje, że Facebook zanotował, że podczas społecznej kwarantanny z funkcji wideo live codziennie korzysta ponad 800 mln użytkowników, a transmisje przyciągają największą jak dotychczas liczbę widzów i zaangażowania we wszystkich opcjach wideo. (kd)

Źródło:

socialmediatoday.com, Instagram Adds Live Donations Feature for Fundraising via Instagram Live, Andrew Hutchinson, 28.04.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin