„Tweety nie są całą historią”. Amerykańskie media walczą z fake newsami

dodano: 
19.04.2017
komentarzy: 
0

W czasach fałszywych wiadomości coraz więcej redakcji w swoich działaniach reklamowych stawia na promowanie rzetelnego dziennikarstwa.  Jak informuje adweek.com, na początku kwietnia 2017 roku Gannett stał się najmłodszym wydawcą, który pokazał, jak te wysiłki przekładają się na pracę jego lokalnych gazet.

Kampania Gannetta została stworzona przez jego wewnętrzny zespół marketingowy i będzie działać w sieci cyfrowej Gannetta (USA Today Network ma 110 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie).

Źródło: nytimes.com

Wydawca w misji edukatorskiej nie jest zresztą odosobniony. W ostatnich miesiącach takie media jak Atlantic, Vanity Fair, The New York Times i WNYC również przygotowały własne kampanie reklamowe. Jak wyjaśnia Peter Weingard z CMW WNYC: „Wolni ludzie potrzebują wolnej prasy, a dyskurs obywatelski ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania demokracji”.

Źródło: wnyc.org

W marcu WNYC opublikowało reklamę, która zawierała hasła: Fałszywe wiadomości nie są niczym nowym, ale nadal są fałszywe czy też: Tweety nie są całą historią . Kampania była wyświetlana w metrze, autobusach, a nawet na billboardzie Times Square. (mw)

Czytaj także: Kto w czasach postprawdy powinien mieć oko na marki?

Źródło:

adweek.com, In the Age of ‘Fake News,’ Media Brands Are Turning to Advertising to Promote the Importance of Journalism, Kristina Monllos, 18.04.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin