Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
Fundacja Avalon uświadamia, czym jest brak dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. w grudniu 2024 roku fundacja avalon ruszyła z siódmą ogólnopolską kampanią społeczną. tym razem akcja nosi tytuł „epoka dostępności”. według organizacji nadal żyjemy w czasach, w których tylko część obywateli może w pełni korzystać z należących się każdemu człowiekowi praw – dla pięciu milionów polaków z różnymi rodzajami niepełnosprawności wykluczenie to jest codziennością. akcja ma więc zachęcić do zaangażowania się w walkę o dostępność, która leży w interesie całego społeczeństwa. w ramach kampanii powstał specjalny spot, który ma uświadomić odbiorcom, że brak dostępności jest dla niektórych codziennością. w materiale została przedstawiona wycieczka po muzeum. grupa siedmiu osób z przewodniczką wspólnie ogląda eksponaty symbolizujące brak dostępności, w tym porzucone hulajnogi, niezrozumiałe oznaczenia produktów, brak windy, napisów czy tłumaczenia w pjm. podziwiana przez nich wystawa barier jest zaledwie wierzchołkiem góry lodowej. to właśnie z tego powodu fundacja avalon stara się budować świadomość ograniczeń, z jakimi spotykają się osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności oraz uświadamiać, że największą barierą na drodze do ich pełnej aktywności są zazwyczaj stereotypowe myślenie oraz brak empatii. organizacja zachęca do przejścia do „epoki dostępności”, w której ograniczenia staną się historią i będą mogły być prezentowane jako eksponaty muzealne. źródło: youtube.com/fundacjaavalonyt. brak dostępności dla osób z niepełnosprawnościami to nie tylko bariery architektoniczne. wiele z nich musi zmagać się z utrudnieniami dotyczącymi takich czynności jak zrobienie zakupów, skorzystanie z bankomatu czy usług fryzjera. chodnik i ulica często stanowią dla nich tor przeszkód. w przypadku rekrutacji często nie przechodzą nawet do kolejnego etapu. mają dostęp do internetu, ale nie mogą z niego w pełni korzystać. niektóre utrudnienia dla większości społeczeństwa mogą brzmieć absurdalnie. są one jednak codziennością tak wielu osób. „celem kampanii »epoka dostępności« jest uświadomienie społeczeństwu, czym jest brak dostępności i jaki wpływ na niego mają wszyscy obywatele. bywa, że największymi barierami są stereotypy i brak empatii. to dlatego tak ważną rolę odgrywa edukacja, bo dzięki wiedzy możemy budować otwarte, inkluzywne społeczeństwo, które z uważnością traktuje wszystkich obywateli” – mówi helena szczuka-kalenský, kierowniczka działu komunikacji i promocji fundacji. do udziału w kampanii zaproszono osoby z niepełnosprawnościami, które zgodziły opowiedzieć o swoich doświadczeniach związanych z barierami stojącymi na co dzień na ich drodze. część z nich występuje w spocie przygotowanym na potrzeby akcji, jak np. kamil otowski, dwukrotny medalista igrzysk paraolimpijskich w paryżu, który porusza się na wózku, czy przemysław świercz, były kapitan reprezentacji polski w amp futbolu, który stracił nogę w wypadku motocyklowym. w akcji pojawiła się też katarzyna dinst, niskorosła ekspertka ds. dostępnego projektowania, która wskazuje na bariery mentalne i błędne przeświadczenie, że rozwiązania zapewniające dostępność nie są warte wdrażania. agnieszka kondracki, głucha twórczyni internetowa, znana jako uszkoloszka, regularnie natrafia natomiast na bariery komunikacyjne i brak dostępności w kulturze. adrian now, niewidomy twórca internetowego kanału „w ciemno” wspomina m.in. o braku dostępności technologicznej, a tola będzikowska, dziewczynka z zespołem downa, chorująca na dyskopatię i zzsk, paulina lomber oraz michał figurski, który przeszedł udar w wyniku powikłań cukrzycowych, każdego dnia walczą ze stereotypami i brakiem empatii w społeczeństwie. organizatorzy kampanii zachęcają do podjęcia działań, które pomogą w usuwaniu barier. ważną rolę odgrywa edukacja, która umożliwi zwalczanie ignorancji, stereotypów i braku empatii. aby pokonać bariery, które występują właściwie w każdym aspekcie życia osób z niepełnosprawnościami, ważne jest bowiem nie tylko podjęcie skutecznych działań systemowych przez władze, instytucje czy firmy, lecz także wsparcie całego społeczeństwa. kampania jest współfinansowana ze środków pfron. akcję wspiera muzeum narodowe w krakowie. (ao).
W grudniu 2024 roku Fundacja Avalon ruszyła z siódmą ogólnopolską kampanią społeczną. Tym razem akcja nosi tytuł „Epoka Dostępności”. Według organizacji nadal żyjemy w czasach, w których tylko część obywateli może w pełni korzystać z należących się każdemu człowiekowi praw – dla pięciu milionów Polaków z różnymi rodzajami niepełnosprawności wykluczenie to jest codziennością. Akcja ma więc zachęcić do zaangażowania się w walkę o dostępność, która leży w interesie całego społeczeństwa.
W ramach kampanii powstał specjalny spot, który ma uświadomić odbiorcom, że brak dostępności jest dla niektórych codziennością. W materiale została przedstawiona wycieczka po muzeum. Grupa siedmiu osób z przewodniczką wspólnie ogląda eksponaty symbolizujące brak dostępności, w tym porzucone hulajnogi, niezrozumiałe oznaczenia produktów, brak windy, napisów czy tłumaczenia w PJM. Podziwiana przez nich Wystawa Barier jest zaledwie wierzchołkiem góry lodowej. To właśnie z tego powodu Fundacja Avalon stara się budować świadomość ograniczeń, z jakimi spotykają się osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności oraz uświadamiać, że największą barierą na drodze do ich pełnej aktywności są zazwyczaj stereotypowe myślenie oraz brak empatii. Organizacja zachęca do przejścia do „Epoki Dostępności”, w której ograniczenia staną się historią i będą mogły być prezentowane jako eksponaty muzealne.
Źródło: youtube.com/FundacjaAvalonYT
Brak dostępności dla osób z niepełnosprawnościami to nie tylko bariery architektoniczne. Wiele z nich musi zmagać się z utrudnieniami dotyczącymi takich czynności jak zrobienie zakupów, skorzystanie z bankomatu czy usług fryzjera. Chodnik i ulica często stanowią dla nich tor przeszkód. W przypadku rekrutacji często nie przechodzą nawet do kolejnego etapu. Mają dostęp do internetu, ale nie mogą z niego w pełni korzystać. Niektóre utrudnienia dla większości społeczeństwa mogą brzmieć absurdalnie. Są one jednak codziennością tak wielu osób.
„Celem kampanii »Epoka Dostępności« jest uświadomienie społeczeństwu, czym jest brak dostępności i jaki wpływ na niego mają wszyscy obywatele. Bywa, że największymi barierami są stereotypy i brak empatii. To dlatego tak ważną rolę odgrywa edukacja, bo dzięki wiedzy możemy budować otwarte, inkluzywne społeczeństwo, które z uważnością traktuje wszystkich obywateli” – mówi Helena Szczuka-Kalenský, kierowniczka działu komunikacji i promocji fundacji.
Do udziału w kampanii zaproszono osoby z niepełnosprawnościami, które zgodziły opowiedzieć o swoich doświadczeniach związanych z barierami stojącymi na co dzień na ich drodze. Część z nich występuje w spocie przygotowanym na potrzeby akcji, jak np. Kamil Otowski, dwukrotny medalista igrzysk paraolimpijskich w Paryżu, który porusza się na wózku, czy Przemysław Świercz, były kapitan reprezentacji Polski w amp futbolu, który stracił nogę w wypadku motocyklowym. W akcji pojawiła się też Katarzyna Dinst, niskorosła ekspertka ds. dostępnego projektowania, która wskazuje na bariery mentalne i błędne przeświadczenie, że rozwiązania zapewniające dostępność nie są warte wdrażania. Agnieszka Kondracki, głucha twórczyni internetowa, znana jako Uszkoloszka, regularnie natrafia natomiast na bariery komunikacyjne i brak dostępności w kulturze. Adrian Now, niewidomy twórca internetowego kanału „W ciemno” wspomina m.in. o braku dostępności technologicznej, a Tola Będzikowska, dziewczynka z Zespołem Downa, chorująca na dyskopatię i ZZSK, Paulina Lomber oraz Michał Figurski, który przeszedł udar w wyniku powikłań cukrzycowych, każdego dnia walczą ze stereotypami i brakiem empatii w społeczeństwie.
Organizatorzy kampanii zachęcają do podjęcia działań, które pomogą w usuwaniu barier. Ważną rolę odgrywa edukacja, która umożliwi zwalczanie ignorancji, stereotypów i braku empatii. Aby pokonać bariery, które występują właściwie w każdym aspekcie życia osób z niepełnosprawnościami, ważne jest bowiem nie tylko podjęcie skutecznych działań systemowych przez władze, instytucje czy firmy, lecz także wsparcie całego społeczeństwa.
Kampania jest współfinansowana ze środków PFRON. Akcję wspiera Muzeum Narodowe w Krakowie. (ao)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
Fundacja Avalon uświadamia, czym jest brak dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. w grudniu 2024 roku fundacja avalon ruszyła z siódmą ogólnopolską kampanią społeczną. tym razem akcja nosi tytuł „epoka dostępności”. według organizacji nadal żyjemy w czasach, w których tylko część obywateli może w pełni korzystać z należących się każdemu człowiekowi praw – dla pięciu milionów polaków z różnymi rodzajami niepełnosprawności wykluczenie to jest codziennością. akcja ma więc zachęcić do zaangażowania się w walkę o dostępność, która leży w interesie całego społeczeństwa. w ramach kampanii powstał specjalny spot, który ma uświadomić odbiorcom, że brak dostępności jest dla niektórych codziennością. w materiale została przedstawiona wycieczka po muzeum. grupa siedmiu osób z przewodniczką wspólnie ogląda eksponaty symbolizujące brak dostępności, w tym porzucone hulajnogi, niezrozumiałe oznaczenia produktów, brak windy, napisów czy tłumaczenia w pjm. podziwiana przez nich wystawa barier jest zaledwie wierzchołkiem góry lodowej. to właśnie z tego powodu fundacja avalon stara się budować świadomość ograniczeń, z jakimi spotykają się osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności oraz uświadamiać, że największą barierą na drodze do ich pełnej aktywności są zazwyczaj stereotypowe myślenie oraz brak empatii. organizacja zachęca do przejścia do „epoki dostępności”, w której ograniczenia staną się historią i będą mogły być prezentowane jako eksponaty muzealne. źródło: youtube.com/fundacjaavalonyt. brak dostępności dla osób z niepełnosprawnościami to nie tylko bariery architektoniczne. wiele z nich musi zmagać się z utrudnieniami dotyczącymi takich czynności jak zrobienie zakupów, skorzystanie z bankomatu czy usług fryzjera. chodnik i ulica często stanowią dla nich tor przeszkód. w przypadku rekrutacji często nie przechodzą nawet do kolejnego etapu. mają dostęp do internetu, ale nie mogą z niego w pełni korzystać. niektóre utrudnienia dla większości społeczeństwa mogą brzmieć absurdalnie. są one jednak codziennością tak wielu osób. „celem kampanii »epoka dostępności« jest uświadomienie społeczeństwu, czym jest brak dostępności i jaki wpływ na niego mają wszyscy obywatele. bywa, że największymi barierami są stereotypy i brak empatii. to dlatego tak ważną rolę odgrywa edukacja, bo dzięki wiedzy możemy budować otwarte, inkluzywne społeczeństwo, które z uważnością traktuje wszystkich obywateli” – mówi helena szczuka-kalenský, kierowniczka działu komunikacji i promocji fundacji. do udziału w kampanii zaproszono osoby z niepełnosprawnościami, które zgodziły opowiedzieć o swoich doświadczeniach związanych z barierami stojącymi na co dzień na ich drodze. część z nich występuje w spocie przygotowanym na potrzeby akcji, jak np. kamil otowski, dwukrotny medalista igrzysk paraolimpijskich w paryżu, który porusza się na wózku, czy przemysław świercz, były kapitan reprezentacji polski w amp futbolu, który stracił nogę w wypadku motocyklowym. w akcji pojawiła się też katarzyna dinst, niskorosła ekspertka ds. dostępnego projektowania, która wskazuje na bariery mentalne i błędne przeświadczenie, że rozwiązania zapewniające dostępność nie są warte wdrażania. agnieszka kondracki, głucha twórczyni internetowa, znana jako uszkoloszka, regularnie natrafia natomiast na bariery komunikacyjne i brak dostępności w kulturze. adrian now, niewidomy twórca internetowego kanału „w ciemno” wspomina m.in. o braku dostępności technologicznej, a tola będzikowska, dziewczynka z zespołem downa, chorująca na dyskopatię i zzsk, paulina lomber oraz michał figurski, który przeszedł udar w wyniku powikłań cukrzycowych, każdego dnia walczą ze stereotypami i brakiem empatii w społeczeństwie. organizatorzy kampanii zachęcają do podjęcia działań, które pomogą w usuwaniu barier. ważną rolę odgrywa edukacja, która umożliwi zwalczanie ignorancji, stereotypów i braku empatii. aby pokonać bariery, które występują właściwie w każdym aspekcie życia osób z niepełnosprawnościami, ważne jest bowiem nie tylko podjęcie skutecznych działań systemowych przez władze, instytucje czy firmy, lecz także wsparcie całego społeczeństwa. kampania jest współfinansowana ze środków pfron. akcję wspiera muzeum narodowe w krakowie. (ao).