Z początkiem września 2025 roku stanowisko dyrektorki zarządzającej IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy objęła Ewelina Czuba. Dotychczas zarządzający biurem organizacji Jerzy Minorczyk został powołany do jej zarządu.
Ewelina Czuba jest menedżerką z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Specjalizuje się w strategii sprzedaży, rozwoju produktów wideo i negocjacjach handlowych. Przez wiele lat była związana z Biurem Reklamy TVP, gdzie ostatnio jako dyrektorka odpowiadała za politykę sprzedaży, współpracę z kluczowymi reklamodawcami i wdrażanie transparentnych modeli rozliczeń. W latach 2024-2025 była z kolei dyrektorką sprzedaży i rozwoju produktu wideo w Grupie ZPR, gdzie skupiała się na innowacjach w reklamie digital oraz komercjalizacji treści wideo. Przez dwie kadencje była członkinią rady nadzorczej IAA Polska. Arbiter w Komisji Etyki Reklamy przy Radzie Reklamy, zaangażowana w promowanie etyki biznesowej i zrównoważonego rozwoju rynku reklamowego.
„Z ogromną satysfakcją obejmuję stanowisko dyrektor zarządzającej IAA Polska – organizacji, która od lat wyznacza najwyższe standardy etyki, transparentności i zrównoważonego rozwoju rynku komunikacji marketingowej. Głęboko wierzę w naszą misję i z pełnym zaangażowaniem będę wspierać działania integrujące branżę oraz wzmacniające jej pozytywny wpływ na otoczenie” – mówi Ewelina Czuba. „Przed nami czas nowych, inspirujących inicjatyw, które jeszcze silniej zaangażują wszystkich uczestników rynku – reklamodawców, media, agencje oraz organizacje branżowe. Będziemy kontynuować sprawdzone projekty, ale również uruchamiać nowe, tworzące przestrzeń do szerokiego dialogu, wymiany doświadczeń i wspólnego wypracowywania rozwiązań odpowiadających na dynamiczne wyzwania rynku” – zapowiada nowa dyrektorka zarządzająca.
Jerzy Minorczyk, który zarządzał biurem stowarzyszenia przez ponad 11 lat, został członkiem zarządu IAA Polska. W nowej roli będzie odpowiadał za finanse, sprawy formalne oraz nadzorował realizację wybranych projektów.

Minorczyk w mediach pracuje od roku 1992 (najpierw w oddziale regionalnym „Gazety Wyborczej”, później w ośrodku regionalnym TVP, a od roku 1999 – w centrali Telewizji Polskiej w Warszawie). Później pełnił funkcje dyrektora, dyrektora wydawniczego lub dyrektora marketingu i reklamy w tygodnikach telewizyjnych, tygodnikach opinii oraz w periodyku branżowym „Media i Marketing Polska”. Był również dyrektorem I i II edycji licencyjnego programu marketingowego „Produkt Roku” o innowacyjnych produktach FMCG oraz współuczestniczył w launchu projektu non profit „Kino za Rogiem” – sieci nowoczesnych, kameralnych kin społecznościowych zlokalizowanych poza dużymi ośrodkami miejskimi. Do IAA Polska dołączył w 2014 roku, kiedy organizacja zrzeszała 30 członków. Jako dyrektor generalny współuczestniczył w kreacji oraz realizacji wszystkich inicjatyw stowarzyszenia. Filolog polonista, absolwent organizacji i zarządzania oraz podyplomowych studiów marketingu, promocji i reklamy. (mb)


