piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościFreenow prezentuje odświeżoną identyfikację wizualną

Freenow prezentuje odświeżoną identyfikację wizualną

Freenow, europejska aplikacja taxi oferująca szeroki zakres mobilności miejskiej, ogłosiła pierwszą od 2019 roku aktualizację identyfikacji wizualnej. Celem zmian ma być stworzenie jeszcze bardziej płynnego i przyjaznego doświadczenia dla milionów pasażerów i kierowców w ponad 180 miastach Europy.

Zmiany wprowadzono w logotypie, kolorystyce i ogólnej identyfikacji wizualnej marki. W momencie przejęcia Freenow przez globalną platformę mobilności Lyft w lipcu 2025 roku do logotypu dodano dopisek „by Lyft”, a teraz zaktualizowano także pozostałe elementy komunikacji wizualnej. Jak podkreśla firma, ma to jeszcze wyraźniej podkreślić rozwój usług i wartość marki. Modyfikacje mają odzwierciedlać zaangażowanie Freenow w budowę głębszej więzi ze społecznością platformy.

Dotychczasowe logo i ikony Freenow zostały dopracowane i unowocześnione za pomocą geometrii i małych liter. Ikona miała stać się wizualną opowieścią o związku marki z siecią dróg w mieście i symbolem płynnej podróży z punktu A do punktu B. Odświeżono także paletę kolorów. Zachowano czerwień jako barwę charakterystyczną dla Freenow, ale w bardziej stonowanym odcieniu.

Logo Freenow

Nowe logo

Logo Freenow

Poprzednie logo

Nowe ilustracje mają podkreślać bliskość marki ze społecznością i odzwierciedlać jej wizję, która skoncentrowana jest na użytkownikach. Ton komunikacji został zmodyfikowany tak, aby wzmocnić zaufanie do Freenow oraz podkreślić jego zaangażowanie w usługi taksówkarskie dzięki jasnym przekazom, trosce i doświadczeniu.

Nad zmianami w identyfikacji marki pracował wewnętrzny dział Brand i Design Freenow, przy wsparciu podmiotów zewnętrznych: berlińskiej agencji Shuka, która odpowiadała za logotyp, ikonę i koncepcję marki, oraz artystki Lany Dudarenko, która stworzyła lifestyle’owe ilustracje.

Odświeżona identyfikacja wizualna będzie wprowadzana w ciągu roku w różnych kanałach komunikacji i punktach styku z użytkownikami – od aplikacji i strony internetowej, przez materiały kampanii marketingowych, po branding na taksówkach. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj