Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
PRoto dla Newserii. Problemy Panasonica i Green Caffè Nero pokazują znaczenie strategii antykryzysowych. zarówno panasonic, jak i green caffè nero musiały zmierzyć się w ostatnich tygodniach z kryzysami. pierwsza firma usłyszała krytykę z powodu pracownika, który zamieścił seksistowski komentarz na linkedinie, z kolei kilkudziesięciu gości warszawskiej sieci kawiarni zatruło się produktami sprzedawanymi w lokalach. eksperci twierdzą, że przykłady obu firm pokazują znaczenie posiadania strategii antykryzysowych. „jeden z pracowników (panasonica – przyp. red.) zapytał o umiejętności seksualne potencjalnej kandydatki na asystentkę. wśród oburzonych tym faktem znalazła się dziennikarka, która nagłośniła sprawę w mediach społecznościowych. krytyka panasonica bardzo szybko pojawiła się na facebooku marki” – mówi agencji informacyjnej newseria maciej przybylski, redaktor serwisu proto.pl. panasonic – poza stwierdzeniem, że ma świadomość zaistniałej sytuacji – odciął się od komentarza pracownika, podkreślając, że w procesach rekrutacji firma zwraca uwagę jedynie na kompetencje poszczególnych kandydatów. eksperci, z którymi rozmawiało proto.pl, zwracali jednak uwagę na to, że w komunikacji antykryzysowej coś poszło nie tak, ponieważ odbiorcy zwracali bardziej uwagę na samą firmę, a nie na głównego winowajcę, czyli jednego z pracowników. „powodem tego – według ekspertów – mogło być zbyt słabe odcięcie się panasonica od działań swojego pracownika oraz zbyt ogólne komunikaty” – zwraca uwagę przybylski. czytaj więcej: o znaczeniu oświadczenia firmy w kryzysie. eksperci oceniają reakcję panasonica na ostatnią sytuację kryzysową. redaktor proto.pl dodaje za to, że kilka dobrych praktyk antykryzysowych eksperci wskazali w działaniach sieci kawiarni green caffè nero. w działaniach antykryzysowych sieci kawiarni bardzo ważną rolę odegrał facebook. za pośrednictwem tego kanału marka poinformowała o problemie i z własnej inicjatywy skontaktowała się z poszczególnymi poszkodowanymi. ogłosiła też, że wycofuje ze sprzedaży podejrzane produkty, by zapobiec kolejnym zatruciom. dodatkowo na facebookowym profilu marka opublikowała film z przeprosinami samego adama ringera, czyli prezesa sieci kawiarni. „jak stwierdził jan kołodyński z agencji lighthouse, jego oświadczenie było bardzo ludzkie, pozbawione korporacyjnej mowy-trawy, dlatego wypadło dobrze i tak samo było oceniane. zdaniem eksperta takie oświadczenia mogą pokazywać ludzką twarz biznesu. urszula podraza z planet pr dodała, że dzięki zaangażowaniu prezesa w działania antykryzysowe firma może pokazać, że rzeczywiście traktuje poważnie całą tę sytuację” – podkreśla redaktor serwisu proto.pl. (mp). czytaj więcej: green caffe nero podręcznikowo reaguje na kryzys.
Zarówno Panasonic, jak i Green Caffè Nero musiały zmierzyć się w ostatnich tygodniach z kryzysami. Pierwsza firma usłyszała krytykę z powodu pracownika, który zamieścił seksistowski komentarz na LinkedInie, z kolei kilkudziesięciu gości warszawskiej sieci kawiarni zatruło się produktami sprzedawanymi w lokalach. Eksperci twierdzą, że przykłady obu firm pokazują znaczenie posiadania strategii antykryzysowych.
„Jeden z pracowników (Panasonica – przyp. red.) zapytał o umiejętności seksualne potencjalnej kandydatki na asystentkę. Wśród oburzonych tym faktem znalazła się dziennikarka, która nagłośniła sprawę w mediach społecznościowych. Krytyka Panasonica bardzo szybko pojawiła się na Facebooku marki” – mówi agencji informacyjnej Newseria Maciej Przybylski, redaktor serwisu PRoto.pl.
Panasonic – poza stwierdzeniem, że ma świadomość zaistniałej sytuacji – odciął się od komentarza pracownika, podkreślając, że w procesach rekrutacji firma zwraca uwagę jedynie na kompetencje poszczególnych kandydatów. Eksperci, z którymi rozmawiało PRoto.pl, zwracali jednak uwagę na to, że w komunikacji antykryzysowej coś poszło nie tak, ponieważ odbiorcy zwracali bardziej uwagę na samą firmę, a nie na głównego winowajcę, czyli jednego z pracowników. „Powodem tego – według ekspertów – mogło być zbyt słabe odcięcie się Panasonica od działań swojego pracownika oraz zbyt ogólne komunikaty” – zwraca uwagę Przybylski.
Redaktor PRoto.pl dodaje za to, że kilka dobrych praktyk antykryzysowych eksperci wskazali w działaniach sieci kawiarni Green Caffè Nero. W działaniach antykryzysowych sieci kawiarni bardzo ważną rolę odegrał Facebook. Za pośrednictwem tego kanału marka poinformowała o problemie i z własnej inicjatywy skontaktowała się z poszczególnymi poszkodowanymi. Ogłosiła też, że wycofuje ze sprzedaży podejrzane produkty, by zapobiec kolejnym zatruciom. Dodatkowo na facebookowym profilu marka opublikowała film z przeprosinami samego Adama Ringera, czyli prezesa sieci kawiarni.
„Jak stwierdził Jan Kołodyński z agencji Lighthouse, jego oświadczenie było bardzo ludzkie, pozbawione korporacyjnej mowy-trawy, dlatego wypadło dobrze i tak samo było oceniane. Zdaniem eksperta takie oświadczenia mogą pokazywać ludzką twarz biznesu. Urszula Podraza z Planet PR dodała, że dzięki zaangażowaniu prezesa w działania antykryzysowe firma może pokazać, że rzeczywiście traktuje poważnie całą tę sytuację” – podkreśla redaktor serwisu PRoto.pl. (mp)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
PRoto dla Newserii. Problemy Panasonica i Green Caffè Nero pokazują znaczenie strategii antykryzysowych. zarówno panasonic, jak i green caffè nero musiały zmierzyć się w ostatnich tygodniach z kryzysami. pierwsza firma usłyszała krytykę z powodu pracownika, który zamieścił seksistowski komentarz na linkedinie, z kolei kilkudziesięciu gości warszawskiej sieci kawiarni zatruło się produktami sprzedawanymi w lokalach. eksperci twierdzą, że przykłady obu firm pokazują znaczenie posiadania strategii antykryzysowych. „jeden z pracowników (panasonica – przyp. red.) zapytał o umiejętności seksualne potencjalnej kandydatki na asystentkę. wśród oburzonych tym faktem znalazła się dziennikarka, która nagłośniła sprawę w mediach społecznościowych. krytyka panasonica bardzo szybko pojawiła się na facebooku marki” – mówi agencji informacyjnej newseria maciej przybylski, redaktor serwisu proto.pl. panasonic – poza stwierdzeniem, że ma świadomość zaistniałej sytuacji – odciął się od komentarza pracownika, podkreślając, że w procesach rekrutacji firma zwraca uwagę jedynie na kompetencje poszczególnych kandydatów. eksperci, z którymi rozmawiało proto.pl, zwracali jednak uwagę na to, że w komunikacji antykryzysowej coś poszło nie tak, ponieważ odbiorcy zwracali bardziej uwagę na samą firmę, a nie na głównego winowajcę, czyli jednego z pracowników. „powodem tego – według ekspertów – mogło być zbyt słabe odcięcie się panasonica od działań swojego pracownika oraz zbyt ogólne komunikaty” – zwraca uwagę przybylski. czytaj więcej: o znaczeniu oświadczenia firmy w kryzysie. eksperci oceniają reakcję panasonica na ostatnią sytuację kryzysową. redaktor proto.pl dodaje za to, że kilka dobrych praktyk antykryzysowych eksperci wskazali w działaniach sieci kawiarni green caffè nero. w działaniach antykryzysowych sieci kawiarni bardzo ważną rolę odegrał facebook. za pośrednictwem tego kanału marka poinformowała o problemie i z własnej inicjatywy skontaktowała się z poszczególnymi poszkodowanymi. ogłosiła też, że wycofuje ze sprzedaży podejrzane produkty, by zapobiec kolejnym zatruciom. dodatkowo na facebookowym profilu marka opublikowała film z przeprosinami samego adama ringera, czyli prezesa sieci kawiarni. „jak stwierdził jan kołodyński z agencji lighthouse, jego oświadczenie było bardzo ludzkie, pozbawione korporacyjnej mowy-trawy, dlatego wypadło dobrze i tak samo było oceniane. zdaniem eksperta takie oświadczenia mogą pokazywać ludzką twarz biznesu. urszula podraza z planet pr dodała, że dzięki zaangażowaniu prezesa w działania antykryzysowe firma może pokazać, że rzeczywiście traktuje poważnie całą tę sytuację” – podkreśla redaktor serwisu proto.pl. (mp). czytaj więcej: green caffe nero podręcznikowo reaguje na kryzys.