Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Rada Reklamy wprowadza „Kartę Ochrony Dzieci w Reklamie”. związek stowarzyszeń rada reklamy zakończył prace nad „kartą ochrony dzieci w reklamie”, której zapisy dotyczą komunikatów kierowanych do dzieci oraz ich udziału w przekazach reklamowych. karta wprowadzona została jako załącznik do kodeksu etyki reklamy. aktywny udział w tworzeniu zapisów brała także krajowa rada radiofonii i telewizji. karta podzielona jest na trzy rozdziały. w pierwszym przedstawione są cele samoregulacji, takie jak świadomość zagrożeń, jakie może nieść reklama, czy ograniczenie nieuzasadnionej ekspozycji dziecięcych aktorów. rozdział drugi zatytułowany „reklama produktów i usług, której odbiorcami pośrednio mogą być dzieci” mówi o tym, że reklamy nie mogą zawierać treści lub scen m.in. podważających autorytet rodziców lub opiekunów, dyskryminujących ze względu na status materialny oraz zawierających podteksty seksualne. w rozdziale trzecim znajdują się zasady dotyczące dziecięcych aktorów, przedstawione są konteksty, w jakich dzieci nie powinny się pojawiać, oraz sytuacje, jakich należy unikać w procesie produkcyjnym. twórcy zaznaczają, że „karta ochrony dzieci w reklamie” jest kolejnym, po samoregulacji ochrony żywności skierowanej do dzieci uchwalonej w 2014 roku, sygnałem ze strony krrit, że dobrowolne systemy samoregulacyjne skutecznie zapewniają wysokie standardy etyczne na rynku reklamy. w informacji prasowej czytamy również, że wszyscy członkowie rady jednogłośnie zaakceptowali zapisy zawarte w karcie i zadeklarowali konieczność jej promocji. rada reklamy poinformowała, że nowa karta jest już elementem branym pod uwagę w rozpatrywaniu skarg przez komisję etyki reklamy. do związku stowarzyszeń rada reklamy należy aktualnie dziewięciu członków zwyczajnych (są to m.in. sar, międzynarodowe stowarzyszenie reklamy w polsce i związek pracodawców branży internetowej iab polska) oraz trzynastu międzynarodowych członków wspierających takich jak unilever, procter and gamble ds polska, nestlé polska i grupa żywiec. (ak).
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy zakończył prace nad „Kartą Ochrony Dzieci w Reklamie”, której zapisy dotyczą komunikatów kierowanych do dzieci oraz ich udziału w przekazach reklamowych. Karta wprowadzona została jako załącznik do Kodeksu Etyki Reklamy. Aktywny udział w tworzeniu zapisów brała także Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
Karta podzielona jest na trzy rozdziały. W pierwszym przedstawione są cele samoregulacji, takie jak świadomość zagrożeń, jakie może nieść reklama, czy ograniczenie nieuzasadnionej ekspozycji dziecięcych aktorów. Rozdział drugi zatytułowany „Reklama produktów i usług, której odbiorcami pośrednio mogą być dzieci” mówi o tym, że reklamy nie mogą zawierać treści lub scen m.in. podważających autorytet rodziców lub opiekunów, dyskryminujących ze względu na status materialny oraz zawierających podteksty seksualne. W rozdziale trzecim znajdują się zasady dotyczące dziecięcych aktorów, przedstawione są konteksty, w jakich dzieci nie powinny się pojawiać, oraz sytuacje, jakich należy unikać w procesie produkcyjnym.
Twórcy zaznaczają, że „Karta Ochrony Dzieci w Reklamie” jest kolejnym, po Samoregulacji Ochrony Żywności skierowanej do dzieci uchwalonej w 2014 roku, sygnałem ze strony KRRiT, że dobrowolne systemy samoregulacyjne skutecznie zapewniają wysokie standardy etyczne na rynku reklamy. W informacji prasowej czytamy również, że wszyscy członkowie Rady jednogłośnie zaakceptowali zapisy zawarte w Karcie i zadeklarowali konieczność jej promocji.
Rada Reklamy poinformowała, że nowa Karta jest już elementem branym pod uwagę w rozpatrywaniu skarg przez Komisję Etyki Reklamy.
Do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy należy aktualnie dziewięciu członków zwyczajnych (są to m.in. SAR, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce i Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska) oraz trzynastu międzynarodowych członków wspierających takich jak Unilever, Procter and Gamble DS Polska, Nestlé Polska i Grupa Żywiec. (ak)