Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Dane IMM: Medialny rozgłos wywiadu z księciem Harrym i Meghan Markle. po wyemitowanym w niedzielę 7 marca 2021 roku wywiadzie oprah winfrey z księciem harrym i meghan markle na antenie cbs w stanach zjednoczonych o parze mówiono w wielu mediach na świecie. w polsce w zaledwie pięć dni od emisji rozmowy we wszystkich typach mediów pojawiło się aż 5,8 tys. publikacji i wciąż ich przybywa. wartość ekwiwalentu reklamowego przeanalizowanych do tej pory materiałów wynosi 19,1 mln złotych – podaje instytut monitorowania mediów. czytaj też: wywiad meghan i harry’ego „zabiegiem wizerunkowym”, reakcja rodziny królewskiej przewidywalna. w niedzielę premierę rozmowy w cbs śledziło 17,1 mln osób. następnego dnia, 8 marca, o godzinie 20:30 stacja tvn24 wyemitowała wywiad, który oglądało około 1,3 mln widzów. w dwa dni po emisji w prasie, radiu, telewizji, portalach internetowych i w social mediach pojawiało się na ten temat prawie 4,3 tys. publikacji o dotarciu[1] na poziomie 53,3 mln kontaktów z przekazem i ekwiwalencie reklamowym 14,8 mln zł. do czwartku 11 marca odnotowano natomiast wzrost do liczby 5,8 tys. publikacji, w tym 56 w telewizji, 152 w radiu, 2,3 tys. w portalach internetowych oraz w mediach społecznościowych (facebook, twitter, instagram), gdzie było aż 3,1 tys. wzmianek. dotarcie zebranych publikacji wynosi 65,8 mln, a ave – 19,1 mln zł. prasa. w prasie o wywiadzie i losach książęcej pary pisały między innymi tytuły „życie na gorąco”, fakt, „angora”, super express, „viva”, dziennik zachodni, gazeta pomorska, głos wielkopolski, gazeta współczesna, kurier poranny, kurier lubelski, express bydgoski i wiele innych redakcji regionalnych. wartość reklamowa publikacji i wzmianek prasowych wynosi 1,5 mln zł, dotarcie natomiast szacuje się na ok. 7,7 mln kontaktów. telewizja. w telewizji mówiono o wywiadzie meghan i harry’ego w stacjach tvn, polsat i tvp1, najczęściej treści ukazywały się zaś w tvn24 i polsat news. w sumie 56 materiałów wyemitowanych u tych nadawców od 7 do 11 marca przełożyło się na dotarcie w wysokości 5,1 mln kontaktów z przekazem i ekwiwalent reklamowy na poziomie 2,6 mln zł. radio. o wywiadzie najczęściej wspominały radio rmf fm i radio zet. dodatkowo informacje pojawiały się m.in. w tok fm i programie pierwszym polskiego radia oraz stacjach regionalnych: pr kraków, pr szczecin, pr rzeszów, radio eska poznań, radio eska wrocław czy radio plus gdańsk i łódź. łączna liczba publikacji i wzmianek w tym medium wynosi 152 o zasięgu na poziomie 8,7 mln kontaktów i ave w wysokości 171 tys. zł. portale internetowe i social media. najwięcej treści nawiązujących do rozmowy z księciem harrym i meghan markle odnotowano w portalach internetowych i mediach społecznościowych, w tym w social mediach najczęściej na twitterze i facebooku. łączny wynik dla obu rodzajów mediów to 5 524 materiałów o dotarciu szacowanym na 44,3 mln kontaktów z przekazem i wartości reklamowej 14,7 mln zł. [1] dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu. zdjęcie główne: by northern ireland office – prince harry and ms markel attend ‘amazing the space’ event. [cc by 2.0 ] via wikimedia commons.
Po wyemitowanym w niedzielę 7 marca 2021 roku wywiadzie Oprah Winfrey z księciem Harrym i Meghan Markle na antenie CBS w Stanach Zjednoczonych o parze mówiono w wielu mediach na świecie. W Polsce w zaledwie pięć dni od emisji rozmowy we wszystkich typach mediów pojawiło się aż 5,8 tys. publikacji i wciąż ich przybywa. Wartość ekwiwalentu reklamowego przeanalizowanych do tej pory materiałów wynosi 19,1 mln złotych – podaje Instytut Monitorowania Mediów.
Czytaj też: Wywiad Meghan i Harry’ego „zabiegiem wizerunkowym”, reakcja rodziny królewskiej przewidywalna
W niedzielę premierę rozmowy w CBS śledziło 17,1 mln osób. Następnego dnia, 8 marca, o godzinie 20:30 stacja TVN24 wyemitowała wywiad, który oglądało około 1,3 mln widzów. W dwa dni po emisji w prasie, radiu, telewizji, portalach internetowych i w social mediach pojawiało się na ten temat prawie 4,3 tys. publikacji o dotarciu[1] na poziomie 53,3 mln kontaktów z przekazem i ekwiwalencie reklamowym 14,8 mln zł. Do czwartku 11 marca odnotowano natomiast wzrost do liczby 5,8 tys. publikacji, w tym 56 w telewizji, 152 w radiu, 2,3 tys. w portalach internetowych oraz w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram), gdzie było aż 3,1 tys. wzmianek. Dotarcie zebranych publikacji wynosi 65,8 mln, a AVE – 19,1 mln zł.

Prasa
W prasie o wywiadzie i losach książęcej pary pisały między innymi tytuły „Życie na Gorąco”, Fakt, „Angora”, Super Express, „Viva”, Dziennik Zachodni, Gazeta Pomorska, Głos Wielkopolski, Gazeta Współczesna, Kurier Poranny, Kurier Lubelski, Express Bydgoski i wiele innych redakcji regionalnych. Wartość reklamowa publikacji i wzmianek prasowych wynosi 1,5 mln zł, dotarcie natomiast szacuje się na ok. 7,7 mln kontaktów.
Telewizja
W telewizji mówiono o wywiadzie Meghan i Harry’ego w stacjach TVN, Polsat i TVP1, najczęściej treści ukazywały się zaś w TVN24 i Polsat News. W sumie 56 materiałów wyemitowanych u tych nadawców od 7 do 11 marca przełożyło się na dotarcie w wysokości 5,1 mln kontaktów z przekazem i ekwiwalent reklamowy na poziomie 2,6 mln zł.
Radio
O wywiadzie najczęściej wspominały radio RMF FM i Radio ZET. Dodatkowo informacje pojawiały się m.in. w TOK FM i Programie Pierwszym Polskiego Radia oraz stacjach regionalnych: PR Kraków, PR Szczecin, PR Rzeszów, Radio Eska Poznań, Radio Eska Wrocław czy Radio Plus Gdańsk i Łódź. Łączna liczba publikacji i wzmianek w tym medium wynosi 152 o zasięgu na poziomie 8,7 mln kontaktów i AVE w wysokości 171 tys. zł.
Portale internetowe i social media
Najwięcej treści nawiązujących do rozmowy z księciem Harrym i Meghan Markle odnotowano w portalach internetowych i mediach społecznościowych, w tym w social mediach najczęściej na Twitterze i Facebooku. Łączny wynik dla obu rodzajów mediów to 5 524 materiałów o dotarciu szacowanym na 44,3 mln kontaktów z przekazem i wartości reklamowej 14,7 mln zł.
[1] Dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu.
Zdjęcie główne: By Northern Ireland Office – Prince Harry and Ms Markel attend ‘Amazing The Space’ event. [CC BY 2.0] via Wikimedia Commons