Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
UOKiK rusza z kampanią w Światowy Dzień Konsumenta. 15 marca 2024 roku, w światowy dzień konsumenta, urząd ochrony konkurencji i konsumentów rozpoczął kampanię społeczną, w której porusza temat inwestowania. ogólnopolska kampania „inwestujesz? daj sobie czas. sprawdzaj, czytaj, pytaj!” ma charakter edukacyjny. ostrzega przed fałszywymi inwestycjami, które uwiarygadniane są wizerunkami znanych osób bez ich wiedzy, a także przypomina, że inwestowanie zawsze wiąże się z ryzykiem. jak zauważa uokik, konsumenci są wabieni reklamami zapewniającymi o natychmiastowych zyskach, inwestycjach bez ryzyka w waluty, krypto aktywa, weksle, akcje czy obligacje. oszuści doskonalą swoje chwyty socjotechniczne i zmieniają sposoby wyłudzania środków finansowych. jedną z metod jest bezprawne wykorzystywanie wizerunków osób znanych. „to bardzo ważne, aby jak najszerzej informować i ostrzegać konsumentów przed fałszywymi inwestycjami. cyberoszuści nie ustępują – w zależności od trendów, tworzą nowe sposoby wyłudzania środków finansowych, doskonalą chwyty socjotechnicze i pułapki. podszywają się pod znane osoby czy też duże i cenione firmy. i niezmiennie – obiecują szybki, łatwy i wysoki zysk. uważajmy! te oszustwa mogą prowadzić do utraty oszczędności życia” – podkreśla tomasz chróstmy, prezes uokik. w ramach kampanii powstały dwa 30-sekundowe spoty, które będą emitowane w telewizji, radiu i internecie. w komunikacji uokik zwraca m.in. uwagę na to, jak ważne jest ostrożne podchodzenie do reklamowanych inwestycji, a także podpowiada, co zrobić, jeśli ma się podejrzenia popełnienia przestępstwa w tym zakresie. od 15 marca spoty są nieodpłatnie emitowane przez media publiczne (w oparciu o art. 31 c ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów), a także przez nadawców komercyjnych, którzy bezpłatnie wspierają kampanii: telewizji polskiej, comedy central, mtv, tv trwam, polskim radiu, polskim radiu lublin, polskim radiu białystok, polskim radiu zachód, radiu eska, eska 2, vox, radiu zet oraz multikinie i wirtualnej polsce. (mb).
15 marca 2024 roku, w Światowy Dzień Konsumenta, Urząd Ochrony Konkurencji i konsumentów rozpoczął kampanię społeczną, w której porusza temat inwestowania.
Ogólnopolska kampania „Inwestujesz? Daj sobie czas. Sprawdzaj, czytaj, pytaj!” ma charakter edukacyjny. Ostrzega przed fałszywymi inwestycjami, które uwiarygadniane są wizerunkami znanych osób bez ich wiedzy, a także przypomina, że inwestowanie zawsze wiąże się z ryzykiem.
Jak zauważa UOKiK, konsumenci są wabieni reklamami zapewniającymi o natychmiastowych zyskach, inwestycjach bez ryzyka w waluty, krypto aktywa, weksle, akcje czy obligacje. Oszuści doskonalą swoje chwyty socjotechniczne i zmieniają sposoby wyłudzania środków finansowych. Jedną z metod jest bezprawne wykorzystywanie wizerunków osób znanych.
„To bardzo ważne, aby jak najszerzej informować i ostrzegać konsumentów przed fałszywymi inwestycjami. Cyberoszuści nie ustępują – w zależności od trendów, tworzą nowe sposoby wyłudzania środków finansowych, doskonalą chwyty socjotechnicze i pułapki. Podszywają się pod znane osoby czy też duże i cenione firmy. I niezmiennie – obiecują szybki, łatwy i wysoki zysk. Uważajmy! Te oszustwa mogą prowadzić do utraty oszczędności życia” – podkreśla Tomasz Chróstmy, prezes UOKiK.
W ramach kampanii powstały dwa 30-sekundowe spoty, które będą emitowane w telewizji, radiu i internecie. W komunikacji UOKiK zwraca m.in. uwagę na to, jak ważne jest ostrożne podchodzenie do reklamowanych inwestycji, a także podpowiada, co zrobić, jeśli ma się podejrzenia popełnienia przestępstwa w tym zakresie.
Od 15 marca spoty są nieodpłatnie emitowane przez media publiczne (w oparciu o art. 31 c ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów), a także przez nadawców komercyjnych, którzy bezpłatnie wspierają kampanii: Telewizji Polskiej, Comedy Central, MTV, TV Trwam, Polskim Radiu, Polskim Radiu Lublin, Polskim Radiu Białystok, Polskim Radiu Zachód, Radiu ESKA, ESKA 2, VOX, Radiu Zet oraz Multikinie i Wirtualnej Polsce. (mb)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
UOKiK rusza z kampanią w Światowy Dzień Konsumenta. 15 marca 2024 roku, w światowy dzień konsumenta, urząd ochrony konkurencji i konsumentów rozpoczął kampanię społeczną, w której porusza temat inwestowania. ogólnopolska kampania „inwestujesz? daj sobie czas. sprawdzaj, czytaj, pytaj!” ma charakter edukacyjny. ostrzega przed fałszywymi inwestycjami, które uwiarygadniane są wizerunkami znanych osób bez ich wiedzy, a także przypomina, że inwestowanie zawsze wiąże się z ryzykiem. jak zauważa uokik, konsumenci są wabieni reklamami zapewniającymi o natychmiastowych zyskach, inwestycjach bez ryzyka w waluty, krypto aktywa, weksle, akcje czy obligacje. oszuści doskonalą swoje chwyty socjotechniczne i zmieniają sposoby wyłudzania środków finansowych. jedną z metod jest bezprawne wykorzystywanie wizerunków osób znanych. „to bardzo ważne, aby jak najszerzej informować i ostrzegać konsumentów przed fałszywymi inwestycjami. cyberoszuści nie ustępują – w zależności od trendów, tworzą nowe sposoby wyłudzania środków finansowych, doskonalą chwyty socjotechnicze i pułapki. podszywają się pod znane osoby czy też duże i cenione firmy. i niezmiennie – obiecują szybki, łatwy i wysoki zysk. uważajmy! te oszustwa mogą prowadzić do utraty oszczędności życia” – podkreśla tomasz chróstmy, prezes uokik. w ramach kampanii powstały dwa 30-sekundowe spoty, które będą emitowane w telewizji, radiu i internecie. w komunikacji uokik zwraca m.in. uwagę na to, jak ważne jest ostrożne podchodzenie do reklamowanych inwestycji, a także podpowiada, co zrobić, jeśli ma się podejrzenia popełnienia przestępstwa w tym zakresie. od 15 marca spoty są nieodpłatnie emitowane przez media publiczne (w oparciu o art. 31 c ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów), a także przez nadawców komercyjnych, którzy bezpłatnie wspierają kampanii: telewizji polskiej, comedy central, mtv, tv trwam, polskim radiu, polskim radiu lublin, polskim radiu białystok, polskim radiu zachód, radiu eska, eska 2, vox, radiu zet oraz multikinie i wirtualnej polsce. (mb).