niedziela, 8 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności1. Targi „PRosto do PRacy” za nami

1. Targi „PRosto do PRacy” za nami

14 czerwca 2022 roku odbyły się pierwsze Targi „PRosto do PRacy” zorganizowane przez Koło Naukowe Public Relations UW. Wydarzenie odbyło się na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Partnerami wydarzenia były organizacje branżowe: Związek Firm Public Relations, Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz Stowarzyszenie Agencji Public Relations.

Targi skierowane były do wszystkich, którzy chcą pracować w branży PR i marketingu oraz zdobyć pierwsze doświadczenie zawodowe. W programie wydarzenia znalazły się panele dyskusyjne oraz warsztaty z ekspertami.

Pierwszy panel poświęcony był kompetencjom przyszłości niezbędnym w PR oraz trendom w branży. Wzięli w nim udział Paweł Soproniuk, prezes agencji Neuron, dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. ucz. – kierownik katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations, prezes SAPR, Roksana Obuchowska-Waślicka, członkini zarządu PSPR, Mariusz Pleban – CEO OneMulti, szef InsightOut Lab, oraz Dagmara Tarka – strateżka i ekspertka w dziedzinie public relations.

Na początku podjęto temat kryzysów w branży PR. Stwierdzono, że są one stałą częścią biznesu i nie da się ich wyzbyć całkowicie. Ważna jest dbałość o słowo, które firma wysyła na zewnątrz. Istotną kompetencją przyszłości, wskazaną przez prelegentów, jest umiejętność rozwiązywania kryzysów, a nie ich generowanie.

Mówiono także o tym, że środek ciężkości przekazów PR-owych przeniósł się do internetu i tam odbywa się walka o uwagę konsumenta. Podjęto także wątek istotności influencerów, którzy pomagają budować tzw. „brand awareness”, czyli świadomość marki. Zauważono, że zmienia się także forma informacji prasowych. Mają być one krótkie, ale obudowane w multimedia takie jak filmy czy zdjęcia.

Zwrócono uwagę także na to, że coraz bardziej istotne w branży stają się formy takie jak: podcasty, webinary, a ostatnio również spersonalizowane awatary. Za klucz do komunikacji uznano storytelling, który buduje relacje wewnątrz oraz zewnątrz firmy.

W drugim panelu omówiono z kolei przyszłość zawodu dziennikarza. W rozmowie wzięli udział Marcin Łukawski z Radia 357, Magda Łucjan z TVN, Rafał Wójcik z Gazety Wyborczej, Dawid Styś z Polsat News oraz Kamil Szufladowicz z Grupy Radiowej Agora.

Uznali oni, że ważnym elementem w pracy dziennikarza jest dociekanie prawdy. Prelegenci zgodnie przyznali, że mimo obecnych czasów, gdzie każdy może oceniać rzeczywistość w mediach społecznościowych, ważna jest obecność redakcji, która w razie procesu wesprze dziennikarza.

Kolejnym podjętym tematem było współistnienie mediów w tradycyjnych formach z mediami społecznościowymi. Mówiono m.in. o tym, że rynek medialny dostosowuje się do obecnych trendów, natomiast Instagram, TikTok czy Facebook nie generują informacji, tak jak media tradycyjne, a jedynie je udostępniają. Zauważono, że odbiorcy wciąż sięgają do sprawdzonych źródeł i nie ma zagrożenia, że tradycyjne media znikną, a jedynie ewoluują.

PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia. (bs)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj