.

100 nagród w 20. edycji. Złote Spinacze 2022 rozdane!

dodano: 
05.12.2022
komentarzy: 
0

Ogłoszono zwycięzców 20. edycji konkursu Złote Spinacze. Jury przyznało łącznie aż 100 nagród – 31 Złotych, 35 Srebrnych oraz 34 Brązowe Spinacze. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji MSL. Wręczono też dwie Gwiazdy PR!

2 grudnia 2022 roku odbyła się gala konkursu organizowanego przez Związek Firm Public Relations, nagradzającego najlepsze projekty public relations. O nominacjach i przyznanych nagrodach zdecydowało prawie stuosobowe Jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich, którym przewodniczył Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland.

Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja MSL. Na drugim miejscu w rankingu nagrodzonych firm znalazła się Grupa Komunikacja Plus, zaś trzecia była agencja Linkleaders.

Zarząd ZFPR przyznał także nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. W tym roku wyróżniona nią została Małgorzata Mejer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble, która od 1995 roku odpowiada za działania PR tej firmy w Polsce, a od 2011 roku – w regionie Europy Centralnej. Obok odpowiedzialności za komunikację korporacyjną pełni też funkcję rzecznika prasowego. Jako jedna z niewielu osób wchodzi w skład jury konkursu „Złote Spinacze” od samego początku jego istnienia, czyli od dwudziestu lat.

Czytaj też: Wywiad z Małgorzatą Mejer: przestaliśmy się bać bycia częścią zintegrowanej komunikacji

W tegorocznej edycji konkursu zarząd ZFPR postanowił przyznać wyjątkowo również drugą nagrodę Gwiazdy PR – otrzymała ją Iga Świątek, polska tenisistka. Nagrodzono ją przede wszystkim za zaangażowanie we wspieranie Ukrainy zaatakowanej przez Rosję.

„Ostatnie lata, a zwłaszcza ostatnie miesiące, nie przestają być trudne i pełne wyzwań w wymiarze zdrowotnym, środowiskowym czy humanitarnym. W tych często mrocznych czasach tym bardziej potrzebujemy jasnych gwiazd, które dają nadzieją na lepszą przyszłość. Z tego powodu wyjątkowo postanowiliśmy uhonorować tytułem Gwiazdy PR dwie osoby, które stanowią wzorce zaangażowania i drogowskazy dla całej branży PR” – mówi Agnieszka Bacińska, wiceprezeska Zarządu ZFPR.

Po raz kolejny podczas gali Złotych Spinaczy została przyznana także nagroda Redakcji RP.pl. W tym roku otrzymał ją projekt autorstwa MSL oraz Novo Nordisk „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”.

Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:

Kategorie główne:

PR korporacyjny

ZŁOTO
Transformacja dekady: Tesco zamienia się w Netto / Lighthouse, Netto Polska

SREBRO
Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse

BRĄZ
Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42

PR produktu

SREBRO
Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl

BRĄZ
SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE

BRĄZ
YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub

Issue management i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO
OZE ma prawa! / Pan Pikto

SREBRO
„Dziady” / A.D. 2021 – niezależność / Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie

SREBRO
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland

Advocacy i Public Affairs

ZŁOTO
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland

SREBRO
Koalicja „Dbamy o wodę”, Kampania: Liczy się każda kropla / FleishmanHillard, Grupa Żywiec, Żywiec Zdrój (Danone)

BRĄZ
Jutro w Polsce / MullenLowe Warsaw, Agora, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza

Kampania społeczna

ZŁOTO
UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan

SREBRO
„Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank

SREBRO
Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS

BRĄZ
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska

PR pro bono

ZŁOTO
UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan

SREBRO
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious

BRĄZ
Wielkie badanie dziecięcych szpitali / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Nurofen (Reckitt), Pozytywna Dyscyplina

Employee experience i komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO
Feel the Pepco Values, czyli nowa odsłona wartości! / MJCC, Pepco Poland

SREBRO
Evergreen Festival czyli jak odzyskać serca pracowników / Grupa Żywiec

BRĄZ
NA LUZIE O BHP / MOSQI.TO, ING Bank Śląski

Event komercyjny

ZŁOTO
OLX Praca Know How 2022 / Live Age, OLX

SREBRO
MAYBELLINE NEW YORK STORIES / L’Oreal Polska, PWR.GG, Creative PRO, Warner Music Poland, Platinium Cast

BRĄZ
Piłka znów w grze! Tysiące dzieci wróciły na boiska / Grupa Komunikacja Plus, Polski Związek Piłki Nożnej, Maspex

Event społeczny

ZŁOTO
10 lat Pikniku Niepodległościowego w Łodzi / 3PR Consulting, Manufaktura Łódź

BRĄZ
Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole

BRĄZ
Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska

Launch produktu, usługi lub firmy

ZŁOTO
Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol

SREBRO
Jasnum – Menopauza to nie pauza / 38 Content Communication, USP Zdrowie

SREBRO
Launch platformy Disney+ w Polsce / The Walt Disney Company Polska

Sustainability i CSR Communications

ZŁOTO
Komunikacja projektu „Daj swoim butom drugie życie” / Grupa CCC

SREBRO
Program zatrudnienia osób neuroróżnorodnych w P&G / MSL, Procter & Gamble, asperIT

BRĄZ
Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik

PR miejsca, miasta lub regionu

ZŁOTO
Znikający Mural / IMMOFINANZ

SREBRO
wilcza for/rest / TOUCH.PR, wilcza for/rest

BRĄZ
STS mecenasem muralu Kazimierza Górskiego / STS

Social media

ZŁOTO
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious

SREBRO
Żeńska końcówka okiem 18000 Polek i 20 influencerek / Linkleaders, Pracuj.pl

BRĄZ
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency

Business-to-Business PR

SREBRO
Lepszy Szef: Dell Technologies x Intel x monday comms / monday comms, Dell Technologies, Intel

SREBRO
Razem dla innych razem dla siebie. Unicef dla biznesu / 38 Content Communication, Unincef Polska

BRĄZ
Noc dla Klimatu / Danfoss Poland, MAKE Event

PR finansowy i relacje inwestorskie

BRĄZ
STS – największy bukmacher w Polsce debiutuje na GPW / STS Holding

Media Relations

ZŁOTO
EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska

SREBRO
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk

SREBRO
Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl

Employer Branding

ZŁOTO
MIT czy HIT? mBank i cała prawda o pracy IT w bankowości / Linkleaders, mBank

SREBRO
Impact Stories / Deloitte Poland

SREBRO
Zgadzam się / Nie zgadzam się / MOSQI.TO, ING Bank Śląski

Content marketing - branded content

ZŁOTO
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska

SREBRO
Łączy nas napięcie – portal naładowany wiedzą / Euvic Digital, TIM

BRĄZ
Lenovo i szachy: arc. Jan-Krzysztof Duda ambasadorem Lenovo / Deep Sense, Lenovo Polska

BRĄZ
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency

Custom Publishing

ZŁOTO
Kurier Specjalny OLX / OLX, dotrelations

SREBRO
Złoty Kalendarz 2022 GoldenSubmarine / GoldenSubmarine

BRĄZ
ERC Inspiration Book / Planet Partners

Wsparcie Ukrainy

ZŁOTO
Biedronka – wspólnie dla Ukrainy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO
Butik Pełen Dobra / Port Łódź

BRĄZ
InPost, Rafał Brzoska i Omenaa Mensah z pomocą Ukrainie / Big Picture, InPost, Omenaa Foundation, Fundacja Rafała Brzoski

BRĄZ
SAFER Ukraine / 24/7Communication, St. Jude, Finn Partners

 

Kategorie sektorowe:

Technologia, IT, telekomunikacja

ZŁOTO
Art loves The Frame. Nowa narracja dla The Frame TV / dfusion communication, Samsung Polska

SREBRO
Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol

BRĄZ
Jak rozbić szklany sufit – promocja serialu Arcane / Lighthouse, RIOT Games, WebTalk, UCK Agency

Finanse

ZŁOTO
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency

SREBRO
Kampania edukacyjna „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words, Publicis Worldwide

BRĄZ
Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole

BRĄZ
EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska

Uroda, higiena i wellness

ZŁOTO
„Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank

SREBRO
1701 wchodzi na rynek / Planet Partners, NAOS Poland

SREBRO
Launch szczoteczki Oral-B iO z rewolucyjną technologią magnetyczną / MSL, Procter & Gamble

Moda i styl życia

SREBRO
YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub

SREBRO
Dbaj o ubranie – w zmniejszaniu emisji nie ma dróg na skróty / Lighthouse, LPP

BRĄZ
Wsparcie kobiet jako powód do dumy w akcji #JESTEMFEMINISTA / Havas PR Warsaw, Answear.com

Sektor spożywczy

ZŁOTO
Mata przejmuje Maka / 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB, OMD, Isobar Polska

BRĄZ
Zdrowie bez wymówek. Daj się przebadać! / Lensomai Communication, SuperMenu by Anna Lewandowska

BRĄZ
Goodvalley – dobre dla fleksitarian i dla planety / 24/7Communincation

Kultura i media

ZŁOTO
MAGIA PODLASIA W SERIALU KRUK. CZORNY WORON NIE ŚPI / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska, Storytel

BRĄZ

Premiera serialu FOX „Cała prawda o Pam” / Grupa Komunikacja Plus, The Walt Disney Company Polska

Medycyna i zdrowie

ZŁOTO
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk

BRĄZ
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska

BRĄZ
@JestemOpiekunem / MSL, Nutricia

Sport, turystyka i rekreacja

ZŁOTO
Betclic Rap Royale. Król jest tylko jeden / Grupa Komunikacja Plus, Betclic, Lech Polish Hip-Hop Festival

BRĄZ
Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska

BRĄZ
Biegam z czystą przyjemnością / Polska Agencja Antydopingowa POLADA

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

ZŁOTO
Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik

SREBRO
Znikający Mural / IMMOFINANZ

SREBRO
Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42

Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO
Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse

SREBRO
„M-town project” – Corning otwiera nową fabrykę / Corning, MJCC

BRĄZ
Faurecia powered by Women’s spirit! / Big Picture, Faurecia Automotive Polska

Motoryzacja i transport

ZŁOTO
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland

SREBRO
SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE

BRĄZ
OTOMOTO przedstawia „Prawdziwe historie” – Wartburg 353 / MADOGZ, OTOMOTO

NGO i sektor publiczny

ZŁOTO
Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS

SREBRO
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious

BRĄZ
Digital Festival 2021 / Fundacja Digital Poland

 

Kategorie specjalne:

Kreatywność

ZŁOTO
Pierwsza Pomoc Ludzkości / VMLY&R Polska

Efektywność

ZŁOTO
Media relations wzmacnia sprzedaż. W GfK mamy na to dowody / Grupa Komunikacja Plus, GfK Polonia

Research&Insight (partner IMM)

ZŁOTO
Polskie Miasta Przyszłości 2050 / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain

 

Tytanowy Spinacz: MSL

Nagroda redakcji rp.pl: Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk

Gwiazda PR: Małgorzata Mejer, Iga Świątek

PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu Złote Spinacze.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin