Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
2017 w PRoto.pl. TOP 5. Ze świata. odpowiedź ikei na luksusową torbę balenciagi, trendy w mediach społecznościowych na 2018 rok, pracownicy naśmiewający się z kandydatki, nienawistna żaba na spódnicy zary i obowiązki współczesnego pr-owca – te teksty – przeglądy mediów zagranicznych – najbardziej zainteresowały czytelników proto w 2017 roku. 1. ikea w zabawny sposób odpowiada marce balenciaga. źródło: twitter.com/katebennett_bc. francuski dom mody balenciaga stworzył torbę łudząco podobną do znanej wszystkim niebieskiej torby ikea. szwedzka firma odpowiedziała marce modowej i stworzyła reklamę, w której wyjaśnia, jak odróżnić torbę ikea od tej sprzedawanej przez balenciagę. sprawę opisuje adweek.com. jak czytamy, torba frakta z ikea jest wykonana z plastiku, natomiast produkt marki balenciaga ze skóry. oferowana przez dom mody torba kosztuje 2144 dolary, czyli około 8,5 tys. złotych. opracowanie: małgorzata baran. 2. przygotuj się na 2018, czyli 5 trendów w social mediach. dla mediów społecznościowych 2017 rok był czasem intensywnego rozwoju – tylko w ostatnich tygodniach twitter zwiększył limit znaków w tweetach, facebook wprowadził nowe narzędzia do walki z fake newsami, a instagram – ankiety do stories. digital marketing institute wziął pod uwagę zmiany z tego roku i na ich podstawie wyszczególnił kilka trendów, które mogą okazać się pomocne przy tworzeniu strategii social media na rok 2018. 1. wideo będzie coraz ważniejsze. filmy w mediach społecznościowych są coraz bardziej istotne dla algorytmów, które zarządzają wyświetlanymi treściami – przypomina digital marketing institute. nic dziwnego – wideo to materiał, który angażuje internautów najmocniej, zwłaszcza na dwumiliardowym facebooku. w tym roku znaczny wzrost popularności przeżywają transmisje na żywo – czytamy. według digital marketing institute, w 2018 roku ważna będzie jednak nie tylko umiejętność stworzenia wideo, lecz także pomysł, w jaki sposób połączyć filmowe produkcje z contentem tekstowym. opracowanie: maciej przybylski. 3. firma przeprasza kandydatkę do pracy po tym, jak pracownicy żartowali z niej w wewnętrznej korespondencji. brytyjska firma tecomak environmental services popełniła faux-pas związane z korespondencją mejlową. jeden z pracowników przesłał do kolegi z biura wiadomość z obraźliwymi uwagami na temat jednej z kandydatek do pracy. w mejlu napisał m.in., że warto spotkać się z tą kobietą „jedynie dla śmiechu”. problem w tym, że przez pomyłkę wiadomość ta trafiła do samej kandydatki, anny jacobs – opisuje businessinsider.com. jak czytamy, pracownik firmy przypadkowo dołączył te komentarze do mejla, w którym odpowiadał kobiecie. anna jacobs opowiedziała tę historię bbc. opracowanie: małgorzata baran. 4. zara wycofuje spódnicę z żabą. w nowej kolekcji hiszpańskiej marki pojawiły się spódnice z nadrukowaną żabą. postać przypomina żabę pepe, którą uznano za symbol nienawiści. klienci skrytykowali więc produkt zary – opisuje nytimes.com. sieciówka wycofała produkt ze sprzedaży.niektórym klientom marki nie spodobał się projekt. zauważyli, że ilustracja na spódnicach przypomina żabę pepe, pojawiającą się w internetowych memach, uznawaną za symbol nienawiści. jak dalej czytamy, w marcu 2016 roku znak ten został wpisany na listę ligi przeciwko zniesławieniu (adl) właśnie jako symbol nienawiści. opracowanie: małgorzata baran. 5. jaki jest zakres obowiązków dzisiejszego pr-owca. portal pr daily podjął próbę opisania obowiązków współczesnego pr-owca. ich listy, zamieszczane przy ogłoszeniach o pracę, niejednokrotnie zawierają sformułowania na tyle niejasne, że dopiero podczas rozmowy kwalifikacyjnej okazuje się, na czym zależy pracodawcy. sharam fouladgar-mercer, współzałożyciel agencji airpr, opisał 20 najważniejszych jego zdaniem obszarów działań specjalisty ds. public relations. 1. earned media i media relations. ekspert zdaje sobie sprawę, że publikacje w mediach stanowią tylko niewielką część miksu mediowego. nie należy ich jednak ignorować – fouladgar-mercer radzi, by relacje z mediami budować mądrze, wysyłając im spersonalizowane, przemyślane i podparte wartościowymi danymi propozycje. 2. owned media i strategia dystrybucji contentu. współcześni pr-owcy często pracują nad własnym kanałem komunikacji marki. albo zajmują się tworzeniem jego zawartości, albo opracowują strategię pozyskiwania i dystrybucji treści – czytamy. 3. monitorowanie i analiza mediów. po udanym wypuszczeniu contentu w sieć lub uzyskaniu publikacji w mediach, na których pr-owcowi zależy, powinien on zacząć korzystać z narzędzi do monitoringu mediów. dzięki nim będzie w stanie stwierdzić, jakie treści są najchętniej czytane oraz co warto jednak zmienić. opracowanie: maciej przybylski.
Odpowiedź IKEI na luksusową torbę Balenciagi, trendy w mediach społecznościowych na 2018 rok, pracownicy naśmiewający się z kandydatki, nienawistna żaba na spódnicy Zary i obowiązki współczesnego PR-owca – te teksty – przeglądy mediów zagranicznych – najbardziej zainteresowały czytelników PRoto w 2017 roku.
1. IKEA w zabawny sposób odpowiada marce Balenciaga

Źródło: twitter.com/Katebennett_BC
Francuski dom mody Balenciaga stworzył torbę łudząco podobną do znanej wszystkim niebieskiej torby IKEA. Szwedzka firma odpowiedziała marce modowej i stworzyła reklamę, w której wyjaśnia, jak odróżnić torbę IKEA od tej sprzedawanej przez Balenciagę. Sprawę opisuje adweek.com.
Jak czytamy, torba Frakta z IKEA jest wykonana z plastiku, natomiast produkt marki Balenciaga ze skóry. Oferowana przez dom mody torba kosztuje 2144 dolary, czyli około 8,5 tys. złotych.
Opracowanie: Małgorzata Baran
2. Przygotuj się na 2018, czyli 5 trendów w social mediach

Dla mediów społecznościowych 2017 rok był czasem intensywnego rozwoju – tylko w ostatnich tygodniach Twitter zwiększył limit znaków w tweetach, Facebook wprowadził nowe narzędzia do walki z fake newsami, a Instagram – ankiety do Stories.
Digital Marketing Institute wziął pod uwagę zmiany z tego roku i na ich podstawie wyszczególnił kilka trendów, które mogą okazać się pomocne przy tworzeniu strategii social media na rok 2018.
1. Wideo będzie coraz ważniejsze
Filmy w mediach społecznościowych są coraz bardziej istotne dla algorytmów, które zarządzają wyświetlanymi treściami – przypomina Digital Marketing Institute. Nic dziwnego – wideo to materiał, który angażuje internautów najmocniej, zwłaszcza na dwumiliardowym Facebooku. W tym roku znaczny wzrost popularności przeżywają transmisje na żywo – czytamy.
Według Digital Marketing Institute, w 2018 roku ważna będzie jednak nie tylko umiejętność stworzenia wideo, lecz także pomysł, w jaki sposób połączyć filmowe produkcje z contentem tekstowym.
Opracowanie: Maciej Przybylski
3. Firma przeprasza kandydatkę do pracy po tym, jak pracownicy żartowali z niej w wewnętrznej korespondencji

Brytyjska firma Tecomak Environmental Services popełniła faux-pas związane z korespondencją mejlową. Jeden z pracowników przesłał do kolegi z biura wiadomość z obraźliwymi uwagami na temat jednej z kandydatek do pracy. W mejlu napisał m.in., że warto spotkać się z tą kobietą „jedynie dla śmiechu”. Problem w tym, że przez pomyłkę wiadomość ta trafiła do samej kandydatki, Anny Jacobs – opisuje businessinsider.com.
Jak czytamy, pracownik firmy przypadkowo dołączył te komentarze do mejla, w którym odpowiadał kobiecie. Anna Jacobs opowiedziała tę historię BBC.
Opracowanie: Małgorzata Baran
4. Zara wycofuje spódnicę z żabą

W nowej kolekcji hiszpańskiej marki pojawiły się spódnice z nadrukowaną żabą. Postać przypomina żabę Pepe, którą uznano za symbol nienawiści. Klienci skrytykowali więc produkt Zary – opisuje nytimes.com. Sieciówka wycofała produkt ze sprzedaży.
Niektórym klientom marki nie spodobał się projekt. Zauważyli, że ilustracja na spódnicach przypomina żabę Pepe, pojawiającą się w internetowych memach, uznawaną za symbol nienawiści. Jak dalej czytamy, w marcu 2016 roku znak ten został wpisany na listę Ligi Przeciwko Zniesławieniu (ADL) właśnie jako symbol nienawiści.
Opracowanie: Małgorzata Baran
5. Jaki jest zakres obowiązków dzisiejszego PR-owca

Portal PR Daily podjął próbę opisania obowiązków współczesnego PR-owca. Ich listy, zamieszczane przy ogłoszeniach o pracę, niejednokrotnie zawierają sformułowania na tyle niejasne, że dopiero podczas rozmowy kwalifikacyjnej okazuje się, na czym zależy pracodawcy. Sharam Fouladgar-Mercer, współzałożyciel agencji AirPR, opisał 20 najważniejszych jego zdaniem obszarów działań specjalisty ds. public relations.
1. Earned media i media relations. Ekspert zdaje sobie sprawę, że publikacje w mediach stanowią tylko niewielką część miksu mediowego. Nie należy ich jednak ignorować – Fouladgar-Mercer radzi, by relacje z mediami budować mądrze, wysyłając im spersonalizowane, przemyślane i podparte wartościowymi danymi propozycje.
2. Owned media i strategia dystrybucji contentu. Współcześni PR-owcy często pracują nad własnym kanałem komunikacji marki. Albo zajmują się tworzeniem jego zawartości, albo opracowują strategię pozyskiwania i dystrybucji treści – czytamy.
3. Monitorowanie i analiza mediów. Po udanym wypuszczeniu contentu w sieć lub uzyskaniu publikacji w mediach, na których PR-owcowi zależy, powinien on zacząć korzystać z narzędzi do monitoringu mediów. Dzięki nim będzie w stanie stwierdzić, jakie treści są najchętniej czytane oraz co warto jednak zmienić.
Opracowanie: Maciej Przybylski