Ogłoszono zwycięzców w konkursie kreatywności KTR 2025. W tegorocznej edycji przyznano 36 złotych, 81 srebrnych oraz 92 brązowych nagród. Agencją roku zostało DDB Warszawa, a tytuł reklamodawcy roku otrzymał McDonald’s Polska.
Gala konkursu KTR odbyła się 9 września 2025 roku w Teatrze Roma w Warszawie. Tego wieczoru wręczono m.in. nagrody Hall of Fame, będące uhonorowaniem osób najbardziej zasłużonych w branży kreatywnej, tym, „które swoją pracą, oddaniem, talentem i kreatywnością od lat wnoszą szczególną jakość do branży reklamowej”. W tym roku w gronie nagrodzonych przez zarząd KTR znaleźli się Michał Łojewski, Maciek Kowalczuk i Bartłomiej Ignaciuk. Nagrody odebrali jednak tylko dwaj ostatni, Michał Łojewski zmarł bowiem kilka dni przed galą. Podczas wydarzenia jego pamięć uczczono minutą ciszy.
Nagrodzeni 2025
Podczas gali wręczono nagrody za kreatywność, o których zdecydowało ponad 100-osobowe jury. Jurorzy ocenili w tym roku 1450 zgłoszeń. Spośród prac nagrodzonych złotem wybrano najlepsze z obszarów: Craft, Design, Communication, Technology, Entertainment, Charity, Culture oraz Long term.
- Communication of the Year przyznano kampanii „Burger Drwala koloruje zimę” stworzonej przez DDB Warszawa dla McDonald’s Polska.
- Craft of the Year przyznano projektowi „Efekt Black” stworzonemu przez MOON films, Tadeusz Śliwa, Upright Music dla FoodCare.
- Entertainment of the Year otrzymała kampania „Burger Drwala koloruje zimę” stworzona przez DDB Warszawa dla McDonald’s Polska.
- Design of the Year otrzymało BNA dla projektu „Bogini urodzaju. Nowa twarz marki Dawtona” stworzonego dla Dawtony.
- Technology of the Year przyznano kampanii „Burger Drwala koloruje zimę” stworzonej przez DDB Warszawa dla McDonald’s Polska.
- Charity of the Year otrzymali Saatchi&Saatchi oraz MSL, Zenith i Prodigious za kampanię „Flood-made Billboards” stworzoną dla Stowarzyszenia „Psia Brać”.
- Long Term of the Year otrzymali Gong, MULLENLOWE MEDIA, Game Changer za kampanię „4 lata MIASTA ING w Roblox” dla ING Bank Śląski.
- Culture of the Year otrzymał Andrzej Dragan za projekt „Futurama 3” stworzony dla Quebonafide.










„»Umysł jest jak spadochron. Nie działa, jeśli nie jest otwarty«. Ta myśl jest szczególnie aktualna w dzisiejszych czasach, gdy niemal każdego dnia stajemy w obliczu nowego świata. Otwartość na nowości w technologii, designie, warsztacie i komunikacji, a także otwartość marek na podejmowanie istotnych społecznie tematów – co wyraźnie widać w tegorocznych pracach – świadczą o tym, że nasza branża nieustannie się rozwija, a kreatywność weszła na kolejny poziom” – powiedział Maciej Twardowski, przewodniczący KTR, CCO Ogilvy Poland.
Agencją komunikacyjną roku zostało DDB Warszawa. Na drugim miejscu znalazło się Ogilvy, a trzecią pozycję zajęło VML.
Tytuł reklamodawcy roku otrzymał z kolei McDonald’s. W tej kategorii na podium znaleźli się także ING Bank Śląski i Mastercard.
W zestawieniu domów produkcyjnych roku zwyciężyło MOON Films, studiem projektowym roku zostało Super Super, a wśród studiów postprodukcyjnych liderem okazało się Platige Image.
Listę wszystkich nagród i nominacji w konkursie KTR można znaleźć na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu. (mb)


