Akcja społeczna „PIER(w)SI DO BADAŃ” zachęca kobiety do profilaktyki

dodano: 
19.10.2021
komentarzy: 
0

W połowie października 2021 roku rozpoczęła się kampania społeczna „PIER(w)SI DO BADAŃ” skierowana do kobiet. Jej inicjatorem jest ZnanyLekarz.pl, a partnerami Fundacja Onkologiczna Rakiety, Genomics Warsaw, Badamgeny.pl i Medtransfer.

W ramach projektu do 29 października będą się odbywać konsultacje i badania specjalistyczne dla kobiet. Celem działań jest zachęcenie kobiet do badań i edukacja na temat znaczenia profikaktyki zdrowotnej.

Zrealizowana zostanie akcja konsultacji z pakietem badań ginekologicznych (badanie piersi, USG ginekologiczne, cytologia), a także konsultacje psychologiczne czy dietetyczne. Umówienie się na daną wizytę będzie możliwe przez platformę ZnanyLekarz – znajdą się tam usługi oznaczone hasłem „PIER(w)SI DO BADAŃ”. W ramach akcji będzie można skorzystać z bezpłatnych lub tańszych konsultacji lekarskich i badań.

„Według statystyk ponad połowa kobiet w Polsce nie robi badań profilaktycznych z zakresu ginekologii, a około 40 proc. nigdy nie wykonało badań obrazowych piersi. Statystyki są jeszcze niższe w stosunku do ubiegłego roku, za co odpowiedzialny jest strach przed zakażeniem koronawirusem, ale też niestety nadal obawa przed wynikiem diagnozy. Lekarze i środowisko medyczne alarmują i apelują o profilaktykę, budowanie większej świadomości oraz edukację kobiet i ich bliskich” – czytamy w komunikacie. Jak wyjaśnia Iwona Dziedzic-Gawryś, PR Manager w ZnanyLekarz, firma włączyła się w akcję profilaktyczną, zapraszając do udziału lekarzy, którzy zaoferowali swoje usługi i pomoc, ale też zostali ambasadorami projektu. „Chcemy, razem ze środowiskiem lekarskim, naszymi partnerami i ambasadorami sprawić, że kobiety będą o siebie dbały, będą się regularnie badały, a przez co będą jeszcze bardziej świadome, szczęśliwe i zdrowe” – mówi Dziedzic-Gawryś.

By zrealizować cel edukacyjny kampanii, jej ambasadorzy – lekarze, specjaliści, eksperci – wzięli udział w nagraniach wideo, w których odpowiadają na najczęściej pojawiające się pytania pacjentek.

Ponadto odbiorcy będą mogli zapoznać się z artykułami, wywiadami oraz innymi materiami przygotowanymi przez lekarzy, specjalistów, ekspertów i partnerów, którzy podjęli tematykę badań profilaktycznych, scharakteryzowali stany towarzyszące diagnozie, leczeniu, obawom związanym z chorobą, ale też praktycznym wskazówkom dotyczącym zdrowia kobiet. Wszystko to będzie dostępne na stronie akcji pierwsidobadan.pl.

Działania będą prowadzone w mediach własnych organizatora, w mediach społecznościowych, a także w kanałach partnerów, ambasadorów oraz lekarzy i specjalistów w biorących udział w akcji. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin