O coraz większej promocji miast, prowadzonej przez samorządy, pisze Katarzyna Ostrowska na łamach Rzeczpospolitej. Jako dobre wzory w promocji, dziennikarka wymienia Kraków i Wrocław. „Aktywność miast rośnie. Postęp między tym, co było kilka lat temu, a obecnym stanem jest ogromny” – tłumaczy prof. Andrzej Szromnik, specjalista od marketingu terytorialnego.
Choć świadomość potrzeby promocji rośnie, eksperci podkreślają, że samorządowcy nie zawsze potrafią jasno określić jej adresata, niewłaściwie jest także wykorzystywany potencjał miast. „Dziś duże miasta na promocję przeznaczają od kilkudziesięciu tysięcy do nawet kilku milionów rocznie” – komentuje Ostrowska. Między 17 a 18 kwietnia odbędzie się w Warszawie Festiwal Promocji Miast Polskich, na którym „samorządy będą miały szansę się spotkać i wymienić doświadczenia”.(ml)


