niedziela, 8 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościAplikacje randkowe w USA dołączą do promocji szczepień

Aplikacje randkowe w USA dołączą do promocji szczepień

Aplikacje randkowe w Stanach Zjednoczonych mają promować szczepienia. Ma to pomóc w dotarciu do młodych ludzi – opisuje tvn24.pl.

Jak podaje źródło, celem administracja Joe Bidena jest zaszczepienie co najmniej jedną dawką 70 proc. dorosłych Amerykanów do 4 lipca. W związku z tym w zachęcanie do przyjęcia szczepionki mają włączyć się aplikacje randkowe. Jak czytamy, zaszczepione osoby będą mogły korzystać w nich z darmowych funkcji premium, ale także – mają móc liczyć na większe zaintteresowanie wśród potencjalnych partnerów. W aplikacjach ma pojawić się możliwość filtrowania profili na podstawie statusu szczepienia przeciw COVID-19 – podaje źródło. Można będzie więc zdecydować, że nie pójdzie się na randkę z osobą, która się nie zaszczepiła. Każdy będzie mógł także znaleźć w aplikacji punkty szczepień w pobliżu miejsca swojego pobytu.

Czytamy, że zdania wśród obywateli są podzielone, jednak administracja prezydenta spodziewa się, że współpraca z aplikacjami randkowymi wypromuje szczepienia wśród młodych ludzi. „Uważamy, że szczególnie ważne jest dotarcie do młodych ludzi. Wiemy, że oprócz edukacji, strat finansowych, negatywny wpływ na życie społeczne dla nich miał też dystans społeczny, który utrudniał randkowanie. Dlatego dzisiaj serwisy randkowe, takie jak Bumble, Tinder, Match, OKCupid, Plenty of Fish czy Badoo, ogłaszają szereg funkcji, które zachęcają do szczepień i pomagają ludziom poznać tych, którzy mają tę uniwersalnie atrakcyjną zaletę: zostali zaszczepieni przeciwko COVID-19” – źródło przytacza wypowiedź Andy’ego Slavitta, starszego doradcy zespołu reagowania na COVID-19 w Białym Domu.

Niedawno Biały Dom nawiązał współpracę z firmami oferującymi usługi przewozowe, które mają nie pobierać opłat od pasażerów udających się do punktów szczepień albo będą oferować im zniżki, a także – ułatwią rezerwację wizyty w danym punkcie. Stan Ohio w USA zachęca z kolei do szczepień loterią, w której zaszczepione osoby będą mogły wygrać milion dolarów. Po tę metodę sięgnął też polski rząd, który ogłosił, że 1 lipca 2021 roku ruszy loteria w ramach Narodowego Programu Szczepień – do wygrania będą hulajnogi, samochody, a także milion złotych. Od 14 maja trwa z kolei kampania profrekwencyjna „Ostatnia prosta”, w której udział bierze 50 ambasadorów, głównie sportowców.

Czytaj też: Czy sportowcy przekonają Polaków do szczepień?

Przekonać nieprzekonanych. O komunikacji na temat szczepień

(mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj