Branża handlowa wciąż na prowadzeniu. Raport IMM na temat wydatków reklamowych w sierpniu 2018

dodano: 
07.09.2018
komentarzy: 
0

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w sierpniu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych IMM w mediach tradycyjnych największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki w sierpniu stanowiły 42 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Podobny udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (38 proc.). Na kolejnych miejscach znajdują się finanse (8 proc.), telekomunikacja (7 proc.) i motoryzacja (5 proc.).

W sierpniu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 282 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radiu. Do tej kwoty zbliżyły się wydatki branży farmaceutycznej – 254 mln zł. Sumy te znacznie przewyższają budżety pozostałych branż.

– Handel: 282 mln zł
– Farmacja: 254,2 mln zł
– Finanse: 53 mln zł
– Telekomunikacja: 45,3 mln zł
– Motoryzacja: 38,3 mln zł

IMM wydatki reklamowe sierpień 2018

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.

IMM wydatki reklamowe sierpień 2018

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w sierpniu przeznaczył ponad 39 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: dyskont Biedronka, debiutujący w zestawieniu sklep internetowy About You, Media Expert oraz Euro RTV AGD.

IMM wydatki reklamowe sierpień 2018

 

Handel: typy reklamowanych sklepów

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27 proc.) i sklepów w elektroniką (25 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, swoją pozycję umocniły także sklepy meblowe, sieci budowlane oraz hipermarkety. W zestawieniu pojawiły się także sklepy internetowe (11 proc.).

IMM wydatki reklamowe sierpień 2018

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu marka NeoMag zainwestowała największe kwoty w reklamę – nieco ponad 7 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Hepaslimin, Iladian, Litrosal Zdrovit oraz Halitomin.

IMM wydatki reklamowe sierpień 2018

Farmacja: typy reklamowanych produktów

W bardzo szerokim wachlarzu produktów reklamowanych w branży farmaceutycznej największe budżety zostały przeznaczane na środki przeciwbólowe (14 proc.) oraz suplementy diety (13 proc.). Dalej można wymienić m.in. produkty związane z pielęgnacją, wspomagające trawienie i wątrobę, a także witaminy i minerały.

IMM wydatki reklamowe sierpień 2018

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się bank ING, który przeznaczył ponad 6 mln zł na promocję w mediach. Kolejne pozycje zajmują mBank, Provident, Millennium Bank oraz SKOK.

IMM wydatki reklamowe sierpień 2018

Finanse: typy reklamowanych usług

W sierpniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (56 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz płatności mobilnych.

IMM wydatki reklamowe sierpień 2018

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając T-Mobile, Orange, Cyfrowy Polsat oraz Play.

IMM wydatki reklamowe sierpień 2018

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży telekomunikacyjnej większość sierpniowych reklam dotyczyła ofert na abonament (32 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się sieci komórkowe, oferty na kartę i telewizja cyfrowa.

IMM wydatki reklamowe sierpień 2018

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazła się Skoda (prawie 7 mln zł). Na następnych pozycjach znalazły się Opel, Toyota, Lexus oraz Audi.

IMM wydatki reklamowe sierpień 2018

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów

W branży motoryzacyjnej w reklamach nadal największe udziały mają samochody osobowe (66 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów terenowych i sportowo-użytkowych.

IMM wydatki reklamowe sierpień 2018

Autorka badania: Joanna Górska, Instytut Monitorowania Mediów

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 sierpnia 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin