.

Brytyjski rząd wydał niemal 100 tys. funtów na popierające Brexit reklamy na Facebooku

dodano: 
12.12.2018
komentarzy: 
0

Rząd Wielkiej Brytanii wydał w ostatnim tygodniu prawie 100 tys. funtów na facebookowe reklamy, które miały przekonać opinię publiczną do poparcia porozumienia Brexit Theresy May – podaje theguardian.com.

Promowane wpisy były oznaczone hashtagiem #BackTheBrexitDeal i zawierały krótkie materiały filmowe oraz link do oficjalnej strony rządowej o nazwie The Brexit Deal Explained – czytamy.

Choć Facebook nie ujawnia, do jakich grup odbiorców reklamy były adresowane, to informuje, że wydano na nie 96 684 funtów. Posty reklamowe kierowano zarówno do kobiet, jak i do mężczyzn, przy czym mężczyznom częściej wyświetlano treści mówiące o tym, że umowa pomogłaby Wielkiej Brytanii zmniejszyć poziom imigracji. Pojawiały się także reklamy, które adresowano do poszczególnych krajów Wielkiej Brytanii, w tym filmy stworzone specjalnie dla Szkocji, Walii czy Irlandii Północnej – informuje źródło.

Dalej czytamy, że konserwatyści wydali kolejne 40 tys. funtów w minionym tygodniu na facebookowe reklamy popierające Brexit.

Z kolei autorzy kampanii People’s Vote przeznaczyli na swoje działania 47 tys. funtów, uzasadniając, że porozumienie nie jest satysfakcjonujące i zachęcając do żądania ponownego głosowania – zauważa źródło.

Theguardian.com podaje, że w minionym tygodniu na facebookowe reklamy ponad 21 tys. funtów przeznaczyła też popierająca Brexit grupa Britain’s Future. (pp)

Źródło:

theguardian.com, Almost £100k of public money spent on Brexit deal Facebook ads, Jim Waterson, 10.12.2018
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin