sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościCanal+ chce budować świadomość na temat pierwszej pomocy w kampanii serialu

Canal+ chce budować świadomość na temat pierwszej pomocy w kampanii serialu

W czerwcu 2024 roku Canal+ wystartowało z kampanią promującą serial „Prosta Sprawa”. Nie jest to jednak jedyny cel platformy cyfrowej. Częścią akcji jest spot, który ma za zadanie zbudować wśród społeczeństwa świadomość na temat pierwszej pomocy. 

Ponad 67 proc. Polaków zapewnia, że potrafiłoby udzielić pierwszej pomocy w razie wypadku. Jednak tylko 19 proc. z nich jest pewnych swojej wiedzy i umiejętności w tym temacie. Statystyki pokazują, że gdyby świadkowie zdarzeń nie czekali na przyjazd karetki, tylko sami zaczęliby działać, możliwe byłoby uratowanie o połowę więcej osób wymagających natychmiastowej pomocy.

Canal+ chce uświadomić społeczeństwo, jak ważne dla uratowania czyjegoś życia jest pierwsze dziesięć minut od wypadku. W tym celu platforma cyfrowa przygotowała materiał wideo, który rozszerza serialową rzeczywistość i edukuje na temat pierwszej pomocy.

Główny bohater produkcji Bezimienny, w którego wcielił się Mateusz Damięcki, stara się nieść pomoc wszystkim napotkanym  na swojej drodze, pomimo swojej wątpliwej i nieznanej oglądającym przeszłości. W wideo często posługuje się on zwrotem „dziesięć minut”, do którego nawiązuje materiał promocyjny. O „platynowych dziesięciu minutach” mówi się w ratownictwie. Jest to bowiem czas kluczowy dla życia i zdrowia poszkodowanych w wypadkach. Może być on związany zarówno z minutami potrzebnymi na przyjazd służb ratunkowych na miejsce zdarzenia, jak i właściwą reakcją obecnych na miejscu świadków. 

W spocie występuje Wojciech Chmielarz, autor bestsellera, na którym oparto serial „Prosta sprawa”, a także influencerzy – popularny satyryk Michał Marszał, zajmujący się popkulturą i lifestylem Piotr Knioła, znany jako Pigout, oraz ratownik medyczny Jan Świtała, znany jako Yanek43. Postaci te pojawiają się w opuszczonym magazynie, nawiązującym do serialowych lokacji, i są obsadzone w nie do końca oczywistych dla siebie rolach.

Świtała w prawdziwym życiu jest ratownikiem, jednak w materiale zdaje się być pomocnikiem stojącego poza prawem Marszała. Chmielarz w produkcji występuje jako barman, a Knioła, który jest krytykiem filmowym, odgrywa rolę poszkodowanego. Wszystkie przedstawione w spocie zachowania odtwarzają prawidłowy przebieg reakcji na zagrożenie życia. 

Źródło: youtube.com/canalpluspolska

Spot będzie emitowany na Facebooku, Instagramie, YouTubie i TikToku. Kampanię uzupełniają działania na kanałach Canal+ w mediach społecznościowych. 

Za produkcję wideo odpowiada dom produkcyjny SHOOTME Visual Artists, a za pomysł i realizację kampanii – Havas Play. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj