.

 

CEO mają być widoczni i słyszani

dodano: 
09.03.2015
komentarzy: 
0

Dla 81 proc. szefów firm zaangażowanie i aktywność CEO mają istotny wpływ na reputację firmy – wynika z badania Weber Shandwick i KRC Research.

45 proc. respondentów jest zdania, że opinia o szefie firmy ma wpływ na reputację całej firmy, a 50 proc. uważa, że reputacja CEO będzie dla opinii o całej firmie coraz ważniejsza. Reputacja CEO ma też znaczenie dla sukcesu biznesowego firmy – jak twierdzą respondenci, od niej zależy 44 proc. wartości firmy.

Ankietowani dostrzegają wiele korzyści płynących z dobrej reputacji CEO: 87 proc. zwraca uwagę na większe zainteresowanie inwestorów, a 83 proc. na pozytywne wzmianki w mediach i ochronę przed kryzysami. Badanie pokazuje, że dla 70 proc. reputacja CEO ma znaczący wpływ na stabilność zatrudnienia. 77 proc. szefów firm twierdzi z kolei, że ma znaczenie w kwestii rekrutacji nowych pracowników.

Istotne znaczenie dla badanych ma skromność CEO. Swoich szefów jako skromnych określiło 34 proc. respondentów. Ważna jest również umiejętność przyznania się do błędu. 74 proc. respondentów twierdzi, że przeprosiny te są w większości szczere i prawdziwe (przynajmniej od czasu do czasu). 26 proc. uważa jednak, że przeprosiny szefów nigdy nie są szczere, a niemal połowa (49 proc.) twierdzi, że przeprosiny są nadużywane.

Z danych Weber Shandwick i KRC Research wynika, że istnieje ścisły związek między reputacją CEO firmy a jego zewnętrznym zaangażowaniem. 82 proc. ankietowanych zwróciło uwagę na znaczenie występowania szefa na konferencjach, obecność CEO w mediach ma istotne znaczenie dla 71 proc. badanych, 68 proc. docenia z kolei zaangażowanie CEO na firmowej stronie www, a 67 proc. – publiczne dzielenie się wiedzą na temat nowych trendów. 64 proc. podkreśliło też znaczenie aktywności w społeczności lokalnej, a 63 proc. – występowanie w filmach korporacyjnych.

Co ciekawe, CEO aktywni w mediach społecznościowych są niemal dwukrotnie lepiej oceniani m.in. pod kątem wizji rozwoju firmy, komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, szczerości i uczciowości, decyzyjności oraz kompetencji. 55 proc. badanych, których CEO udzielają się w social mediach deklaruje, że śledzi ich aktywność.

W badaniu „The CEO Reputation Premium: Gaining Advantage in the Engagement Era”, przeprowadzonym metodą internetową, wzięło udział 1700 przedstawicieli kadry kierowniczej z 19 krajów w USA, Ameryce Południowej, Europie i Azji. Badani reprezentowali firmy o rocznych przychodach przekraczających 500 mln dol. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin