Nie można myśleć o content marketingu jako o kampanii reklamowej. „Daj mu pół roku, a nawet rok i ciesz się 2-3 razy większym zwrotem z inwestycji, który ciągle będzie wzrastał” – czytamy w Marketingu w Praktyce.
To dowód na to, że dzięki content marketingowi firmy zyskują zaufanych klientów, jak i pieniądze. Jak zauważa Anna Ławrzyniak, autorka artykułu, content marketing jest także odpowiednią alternatywą dla tradycyjnych przekazów reklamowych, bo oferuje odbiorcom wartość dodaną: wysokiej jakości treści, które dostarczają informacji związanymi z ich zainteresowaniami i potrzebami.
Tomasz Winter z agencji Get Found dodaje także, że content marketing „to sztuka komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami, bez używania technik sprzedażowych”.
Jak czytamy dalej, jednym z najbardziej rozwiniętych rynków pod względem content marketingu są Stany Zjednoczone. To tam działa Content Marketing Institute, który dostarcza analiz na temat wykorzystywania przez świat biznesu CM i wpływu marketingu treści na rozwój firm. „Wykorzystywanie strategii konwentowych za oceanem rośnie, bo Amerykanie doskonale wiedzą, że Amerykanie są zmęczeni tradycyjnymi formami reklamy” – pisze autorka. To wnioski z badanie Adstadnard, z których wynika, że 80 proc. respondentów uważa, że tradycyjne przekazy promocyjne utrudniają dostęp do treści i przymuszają do kontaktu z reklamowanym produktem.
Marketerzy widzą w content marketinu skuteczne narzędzie komunikacji z odbiorcami marki. Nic dziwnego – dodaje Ławrzyniak – „skoro lead w CM może być o ponad 40 proc. tańszy niż przy użyciu tradycyjnych technik marketingowy”.
Nie można też myśleć o CM jako o kampanii reklamowej – przekonywał Szczepan Jabłoński, CEO agencji GMP Advertising, w rozmowie z NaTemat, na którą powołuję się autorka artykułu. „Content jest kampanią, która nigdy się nie kończy” – uważa Jabłoński. (mw)


