.

 

Credit Agricole używa podcastów w kampanii edukacyjnej

dodano: 
12.02.2020
komentarzy: 
1

Strona internetowa i „biodegradowalny” podcast „#mniejplastiku” to narzędzia komunikacyjne, jakie bank Credit Agricole wykorzystuje w kampanii edukacyjnej na temat szkodliwości plastiku dla środowiska. Projekt koordynuje Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy banku, który odpowiada za jego działania CSR.  

„Suma drobnych działań może dać duże efekty. I chcemy przekonywać do tego wszystkich wokół: siebie nawzajem, naszych klientów, dostawców, rodziny” – mówi Przybylski. Podcasty prowadzi on, a zaprasza do nich ludzi, którzy starają się chronić środowisko i mówią, co na rzecz ochrony środowiska mogą zrobić inne firmy. Łącznie ma powstać dziesięć audycji dostępnych na platformach streamingowych i stronie informacyjnej mniejplastiku.pl. Ich transkrypcje dostępne są też na blogu banku.

Przybylski tłumaczy, że pomysł na podcast miał jeszcze w 2019 roku. „Jako były radiowiec bardzo cenię tę formę kontaktu z odbiorcą. A patrząc na statystyki podcastów w Polsce, nie mam wątpliwości, że i odbiorcy coraz bardziej ją cenią. I nic dziwnego, bo jest to medium zupełnie wyjątkowe. W przeciwieństwie do treści wideo – audycje nie muszą być ani krótkie, ani śmieszne, żeby odnieść sukces. Wręcz przeciwnie – im bardziej poważne i głębokie, tym lepiej” – zauważa rzecznik w wiadomości do PRoto.pl.

Bank nie nagrywa „#mniejplastiku” całkowicie sam, bo wewnętrzny zespół nie miał pełnych kompetencji potrzebnych do tworzenia podcastów od początku do końca. Do produkcji Credit Agricole zaagażowało więc zewnętrzną firmę Earborne Media. „Pomysły na kolejne odcinki i koncepcje scenariuszy ustalamy wspólnie z Michałem Kasprzykiem (współzałożycielem Earborne Media – przyp. red.), on później dopracowuje scenariusz. Ja nagrywam większość wywiadów, natomiast za montaż, udźwiękowienie, oprawę muzyczną i dystrybucję treści odpowiada Michał ze swoimi współpracownikami” – opowiada Przybylski.

Jak dodaje, podcast „#mniejplastiku” jest uzupełnieniem innych działań w ramach kampanii edukacyjnej pod tą samą nazwą. Jego bank prowadzi m.in. lokalną edycję międzynarodowego projektu Plastic Odyssey. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin