Czy firmy szkolą się z PR-u?

dodano: 
03.07.2009
komentarzy: 
0

Na zlecenie Altkom Akademii grupa badawcza MillwardBrown SMG/KRC przygotowała raport na temat szkoleń zawodowych w polskich firmach. Z danych wynika, że z powodu spowolnienia gospodarczego przedsiębiorcy planują redukcję wydatków na szkolenia zewnętrzne – w tym także na te związane z PR-em. Co ciekawe, generalnie rośnie zainteresowanie podwyższaniem kompetencji zawodowych pracowników. Względem roku poprzedniego, odsetek firm zainteresowanych szkoleniami wzrósł o 12%.

Z raportu wynika, że najmniej skorymi do inwestowania w rozwój wiedzy pracownika są małe firmy; zatrudniając pracownika oczekują osoby ukształtowanej, posiadającej odpowiednie umiejętności czy wykształcenie. Chętniej na szkolenia swojej kadry łożą natomiast firmy średnie i duże.

W jakie kursy najchętniej inwestują pracodawcy? Okazuje się, że w 2008 roku 83 proc. badanych firm najchętniej inwestowało w zajęcia z bankowości, finansów i prawa. Szkolono się także z PR-u. Na drugim miejscu zestawienia (54 proc. firm) znalazły się kursy z tzw. technik miękkich, w tym zajęć z komunikacji. Te ostatnie odbyło 26 proc. badanych. Jednak, jak wynika z prognoz, w 2009 na szkolenia z komunikacji zdecyduje się mniej firm. Zlecić je zamierza już tylko 20 proc. badanych przedsiębiorstw. Badanie realizowano na przełomie 2008 i 2009 roku, na ogólnopolskiej próbie 800 przedsiębiorstw zatrudniających, co najmniej 10 pracowników.(ał)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin