.

 

„Dom zaczyna się od serca”. Pepco zachęca do rozmów z bliskimi

dodano: 
25.10.2023
komentarzy: 
0

Sieć sklepów Pepco w październiku 2023 roku wystartowała z kampanią społeczną „Dom zaczyna się od serca”, która ma zachęcić do rozmów z bliskimi szczególnie na trudne tematy. Badania przeprowadzone na zlecenie marki przez K+R Research by Insight Lab wskazują, że w co trzeciej polskiej rodzinie nie mówi się o trudnościach, a tylko 24 proc. młodych ludzi rozmawia z bliskimi o emocjach i uczuciach. 

W badanie zaangażowano dzieci i nastolatków pomiędzy 9 i 12 oraz 16 i 18 rokiem życia oraz ekspertów, którzy na co dzień pracują w organizacjach i fundacjach wspierających dzieci. Z raportu wynika, że emocje i uczucia są na ostatnim miejscu, jeśli chodzi o poruszane w domu tematy. Aż 44 proc. nastolatków twierdzi, że w ich domach mówi się o tym za rzadko. Prawie 28 proc. młodych ludzi uważa, że nie ma w rodzinie osoby, która dbałaby o to, aby rozmawiać o ich emocjach. Tylko 32 proc. respondentów deklaruje, że w ich domach poruszany jest temat ich potrzeb. Nastolatki nie mają kogo poradzić się zarówno w kwestii radzenia sobie z problemami, jak i planów na przyszłość czy rozwoju. O poczuciu szczęścia rozmawia natomiast 32 proc. badanych. 35 proc. twierdzi, że w ich domu nie mówi się o kłopotach, a 41 proc. wskazuje na brak większego zrozumienia ze strony rodziny.

Akcja „Dom zaczyna się od serca” ma na celu zachęcić rodziny do budowania silniejszych relacji. W ramach kampanii stworzono film, w którym cytowane są wypowiedzi najmłodszych uczestników badania dotyczące ich środowiska domowego. Mowa jest zarówno o trudnościach, na jakie trafiają dzieci w rozmowie z rodzicami lub opiekunami, jak i radości, którą czerpią z domowych relacji.

W ramach kampanii przygotowano także talię kart, które zostały stworzone przez Dagmarę Teczke, psycholożkę i psychoterapeutkę specjalizującą się w pracy z dziećmi. Gra zawiera proste pytania, które mają ułatwić rodzinom rozmawianie o uczuciach i wzajemnych potrzebach. Karty są dostępne na stronie akcji domzaczynasieodserca.pepco.eu w wersji do pobrania i wydruku, a także w wersji do rozgrywki online.

„Kryzys zdrowia psychicznego wśród polskiej młodzieży jest coraz lepiej diagnozowany i coraz częściej nagłaśniany, w czym ważną rolę odegrała w tym roku m.in. publikacja raportu »Młode Głowy« fundacji UNAWEZA. Zależało nam, by tę perspektywę pogłębić i sprawdzić, jak młodzi ludzie czują się w swoich domach i co jest dla nich ważne w relacjach z opiekunami. W tym celu powstała kampania „Dom zaczyna się od serca” – mówi Katarzyna Wilczewska, Head Of Corporate Communication Pepco. 

Akcja została przygotowana i zrealizowana przez Pepco we współpracy z agencją K+ PR. Za koncepcję i realizację filmu odpowiadało Film Fiction. (ao)

O badaniu: Badanie o charakterze ilościowym (CAWI, N=317) i jakościowym w formie wywiadów pogłębionych (N=8) przeprowadzone przez K+Research by Insight Lab we wrześniu 2023 r.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin