Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Afera wizowa i majątek żony premiera Morawieckiego. Wrześniowy raport „O tym się mówi”. afera wizowa i majątek żony premiera morawieckiego to główne tematy dyskursu medialnego we wrześniu 2023 roku – wynika z analizy instytutu monitorowania mediów i radia zet. zdecydowanym liderem najnowszego zestawienia „o tym się mówi” został andrzej stankiewicz z onetu. jak wynika z najnowszego badania imm i radia zet, jego publikacja była cytowana we wrześniu ponad 500 razy w innych wysoko zasięgowych mediach. cykliczne zestawienie „o tym się mówi” powstaje w ramach projektu nagroda radia zet im. andrzeja woyciechowskiego. wrześniowy ranking „o tym się mówi” najpopularniejszych i najbardziej medialnych materiałów dziennikarskich otwiera tekst andrzeja stankiewicza „wawrzyk, bollywood i specsłużby usa. ujawniamy kulisy afery wizowej” opublikowany w portalu onet. autor ujawnia w nim kulisy dymisji wiceszefa msz piotra wawrzyka i proceder wydawania wiz obywatelom krajów azjatyckich, którym miał osobiście sterować wiceminister. na informacje zawarte w artykule powoływano się aż 534 razy, co przełożyło się na zasięg 46,4 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. na drugim miejscu także publikacja dziennikarza redakcji onet. druga pozycja wrześniowego zestawienia przypadła również dziennikarzowi onetu – jackowi harłukowiczowi – za materiał „premier mieszka w willi swojej żony. ujawniamy skrywany majątek iwony morawieckiej”. jako pierwszy dotarł do informacji o majątku żony obecnego premiera, przepisanego jej przez mateusza morawieckiego w dwóch intercyzach w 2013 i 2015 roku. w artykule ujawniono także szacunkową wartość nieruchomości i transakcje, których dokonywała iwona morawiecka. na podstawie ustaleń harłukowicza powstały 262 publikacje w innych mediach, a ich łączny zasięg imm oszacował na 37,8 mln. podium zamykają dziennikarze „gazety wyborczej”. trzecim materiałem o najwyższym zasięgu okazał się tekst wojciecha czuchnowskiego i pawła wrońskiego z gazety wyborczej pt. „dymisja w msz po wizycie cba. kulisy odwołania piotra wawrzyka”. warto zaznaczyć, że to dziennikarze gw jako pierwsi podjęli temat dymisji wiceministra wawrzyka oraz wskazywali, że może mieć ona związek z centrum decyzji wizowych, które podlega pod msz. na podstawie redakcyjnego śledztwa powstało 440 materiałów innych dziennikarzy, a ich zasięg wyniósł 36,3 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. publikacje „gazety wyborczej” na kolejnych miejscach top 5. „księża zorganizowali imprezę z męską prostytutką. interweniowało pogotowie, a potem policja” to publikacja z lokalnego wydania „gazety wyborczej”, której autorem jest marcin pietraszewski. dziennikarz opisał spotkanie towarzyskie zorganizowane przez księży w budynku należącym do parafii najświętszej maryi panny anielskiej w dąbrowie górniczej. według ustaleń pietraszewskiego duchowni zamówili na nie męską prostytutkę, a „zabawa” wymknęła się spod kontroli, kiedy zaproszony gość stracił przytomność. księża początkowo nie chcieli wpuścić ratowników medycznych, wezwanych przez jednego z uczestników, w obawie przed skandalem. pozostałe media powoływały się na doniesienia pietraszewskiego 272 razy, a łączny zasięg tych przekazów oszacowano na 13,2 mln. top 5 wrześniowego „o tym się mówi” zamyka artykuł michała kokota „»wyborcza« ujawnia: pegasusem w generałów”. według dziennikarza gw w 2019 roku służby inwigilowały gen. waldemara skrzypczaka i dwóch innych wysokich rangą byłych wojskowych. wykorzystywały do tego oprogramowanie pegasus, kilkunastokrotnie dostając się do telefonów oficerów i przejmując kontrolę nad urządzeniami. na podstawie artykułu powstało 116 publikacji w innych mediach. ich zasięg imm oszacował na 9,9 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. o badaniu:raport imm i radia zet „o tym się mówi” opracowano na podstawie monitoringu treści z najbardziej opiniotwórczych mediów z prasy, radia, telewizji i portali internetowych. kryterium decydującym o pozycji w rankingu top5 został przyjęty zasięg treści artykułu w publikacjach w innych mediach. przy liczeniu zasięgu nie były brane pod uwagę portale o charakterze agregatorów treści i multiplikacji przekazów, a także źródła własne danej grupy mediowej. analizie podlegają wybrane gatunki informacyjne i publicystyczne, które charakteryzują się wysoką cytowalnością treści, między innymi artykuły i śledztwa, w tym reportaże. badanie nie uwzględnia m.in.: wywiadów i rozmów publicystycznych, sondaży, rankingów, a także bieżących newsów.
Afera wizowa i majątek żony premiera Morawieckiego to główne tematy dyskursu medialnego we wrześniu 2023 roku – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów i Radia ZET. Zdecydowanym liderem najnowszego zestawienia „O tym się mówi” został Andrzej Stankiewicz z Onetu. Jak wynika z najnowszego badania IMM i Radia ZET, jego publikacja była cytowana we wrześniu ponad 500 razy w innych wysoko zasięgowych mediach.
Cykliczne zestawienie „O tym się mówi” powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.
Wrześniowy ranking „O tym się mówi” najpopularniejszych i najbardziej medialnych materiałów dziennikarskich otwiera tekst Andrzeja Stankiewicza „Wawrzyk, Bollywood i specsłużby USA. Ujawniamy kulisy afery wizowej” opublikowany w portalu Onet. Autor ujawnia w nim kulisy dymisji wiceszefa MSZ Piotra Wawrzyka i proceder wydawania wiz obywatelom krajów azjatyckich, którym miał osobiście sterować wiceminister. Na informacje zawarte w artykule powoływano się aż 534 razy, co przełożyło się na zasięg 46,4 mln potencjalnych kontaktów z przekazem.

Na drugim miejscu także publikacja dziennikarza redakcji Onet
Druga pozycja wrześniowego zestawienia przypadła również dziennikarzowi Onetu – Jackowi Harłukowiczowi – za materiał „Premier mieszka w willi swojej żony. Ujawniamy skrywany majątek Iwony Morawieckiej”. Jako pierwszy dotarł do informacji o majątku żony obecnego premiera, przepisanego jej przez Mateusza Morawieckiego w dwóch intercyzach w 2013 i 2015 roku. W artykule ujawniono także szacunkową wartość nieruchomości i transakcje, których dokonywała Iwona Morawiecka. Na podstawie ustaleń Harłukowicza powstały 262 publikacje w innych mediach, a ich łączny zasięg IMM oszacował na 37,8 mln.
Podium zamykają dziennikarze „Gazety Wyborczej”
Trzecim materiałem o najwyższym zasięgu okazał się tekst Wojciecha Czuchnowskiego i Pawła Wrońskiego z Gazety Wyborczej pt. „Dymisja w MSZ po wizycie CBA. Kulisy odwołania Piotra Wawrzyka”. Warto zaznaczyć, że to dziennikarze GW jako pierwsi podjęli temat dymisji wiceministra Wawrzyka oraz wskazywali, że może mieć ona związek z Centrum Decyzji Wizowych, które podlega pod MSZ. Na podstawie redakcyjnego śledztwa powstało 440 materiałów innych dziennikarzy, a ich zasięg wyniósł 36,3 mln potencjalnych kontaktów z przekazem.
Publikacje „Gazety Wyborczej” na kolejnych miejscach TOP 5
„Księża zorganizowali imprezę z męską prostytutką. Interweniowało pogotowie, a potem policja” to publikacja z lokalnego wydania „Gazety Wyborczej”, której autorem jest Marcin Pietraszewski. Dziennikarz opisał spotkanie towarzyskie zorganizowane przez księży w budynku należącym do parafii Najświętszej Maryi Panny Anielskiej w Dąbrowie Górniczej. Według ustaleń Pietraszewskiego duchowni zamówili na nie męską prostytutkę, a „zabawa” wymknęła się spod kontroli, kiedy zaproszony gość stracił przytomność. Księża początkowo nie chcieli wpuścić ratowników medycznych, wezwanych przez jednego z uczestników, w obawie przed skandalem. Pozostałe media powoływały się na doniesienia Pietraszewskiego 272 razy, a łączny zasięg tych przekazów oszacowano na 13,2 mln.
TOP 5 wrześniowego „O tym się mówi” zamyka artykuł Michała Kokota „»Wyborcza« ujawnia: Pegasusem w generałów”. Według dziennikarza GW w 2019 roku służby inwigilowały gen. Waldemara Skrzypczaka i dwóch innych wysokich rangą byłych wojskowych. Wykorzystywały do tego oprogramowanie Pegasus, kilkunastokrotnie dostając się do telefonów oficerów i przejmując kontrolę nad urządzeniami. Na podstawie artykułu powstało 116 publikacji w innych mediach. Ich zasięg IMM oszacował na 9,9 mln potencjalnych kontaktów z przekazem.
O badaniu:
Raport IMM i Radia ZET „O tym się mówi” opracowano na podstawie monitoringu treści z najbardziej opiniotwórczych mediów z prasy, radia, telewizji i portali internetowych. Kryterium decydującym o pozycji w rankingu TOP5 został przyjęty zasięg treści artykułu w publikacjach w innych mediach. Przy liczeniu zasięgu nie były brane pod uwagę portale o charakterze agregatorów treści i multiplikacji przekazów, a także źródła własne danej grupy mediowej. Analizie podlegają wybrane gatunki informacyjne i publicystyczne, które charakteryzują się wysoką cytowalnością treści, między innymi artykuły i śledztwa, w tym reportaże. Badanie nie uwzględnia m.in.: wywiadów i rozmów publicystycznych, sondaży, rankingów, a także bieżących newsów.