„Ecce Homo. Oto człowiek. Każdy.” – kampania społeczna o akceptacji niepełnosprawności

dodano: 
25.06.2018
komentarzy: 
0

Nowa kampania społeczna Fundacji CitizenGO zatytułowana „Ecce Homo. Oto człowiek. Każdy.” podejmuje temat akceptacji niepełnosprawności. Akcja ma na celu zachęcenie społeczeństwa do dyskusji i do zadania sobie pytania „Kim jest dla mnie człowiek?”.

Przeprowadzone przez Fundację CitizenGO badania społeczne pokazują, że 87 proc. respondentów uważa, że osoby niepełnosprawne są tak samo wartościowe jak inni ludzie. Jednocześnie 26 proc. sądzi, że „państwo powinno bardziej dbać o osoby zdrowe niż niepełnosprawne”, zaś 38 proc. wyraża opinię, że „aborcja płodów z wadami genetycznymi powinna być obowiązkowa”. Aż 30 proc. respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że „ludzie chorzy na choroby uwarunkowane genetycznie powinni być poddawani obowiązkowej sterylizacji”.

„Biblijne słowa Piłata »Ecce Homo« zyskują dziś szczególną wagę. Zbyt łatwo osądzamy innych, szufladkujemy jako przydatnych lub nie, np. za względu na niepełnosprawność czy chorobę, nie dając szansy na rozwój, nie dając szansy na życie” – wyjaśnia Paweł Woliński, dyrektor CitizenGO Polska.

W ramach kampanii przygotowano spot telewizyjny, kinowy oraz radiowy, a także materiały do ekspozycji outdoor – billboardy i citylighty. Dodatkowo, na stronie kampanii opublikowano prezentację wyników badań społecznych przeprowadzonych w ramach akcji. Autorem kreacji jest agencja Telescope. (jg)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin