Etyczni czy nieetyczni?

dodano: 
04.07.2008
komentarzy: 
0

W Gazecie Bankowej ukazał się artykuł Dariusza Tworzydły na temat etyki PR w bankach oraz badań przeprowadzonych na ostatnim Kongresie PR w Rzeszowie.

Badania dotyczyły nieetycznych praktyk z jakimi spotykali się specjaliści w trakcie dotychczasowej pracy. Autor uważa, że inicjatorów takich praktyk nie należy szukać daleko „są nimi bowiem wszyscy, którzy w narzędziach public relations wykorzystywanych w sposób nieetyczny lub do nieetycznych celów, poszukują swojej szansy na sukces”. Dodaje także, że pod płaszczem PR przedstawiciele różnych branż starają się ukryć swoje nieuczciwe działania i manipulacje.

Jak wynika z artykułu, najczęściej wymienianymi nieetycznymi praktykami było wykorzystywanie profilowanych badań w promocji, naciąganie i zniekształcanie faktów , przestawianie ich w niewłaściwym kontekście oraz łączenie pracy PR-owca i dziennikarza. Jak wynikało z ankiety większość respondentów nie popierała tego typu działań oraz uważała, że są one inicjowane głównie przez klientów, samych PR-owców bądź agencje. Za powód stosowania nieetycznych praktyk uznano w dużej mierze oczekiwania klienta bądź przełożonych czy też walkę z konkurencją. Jak podkreśla autor stosowanie uczciwych praktyk jest pożądane w praktycznie każdej branży; jeśli jednak chodzi o branżę finansową to powinna ona być szczególnie wyczulona na etykę działań „trudno sobie wyobrazić długie i efektywne funkcjonowanie instytucji finansowej, która nie dba o wizerunek” - podkreśla Tworzydło.(mk)

Źródło:

Gazeta Bankowa, Złe Praktyki, Dariusz Tworzydło, 30.06.2008, s.50
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin