Ogłoszono nominowanych do konkursu Klubu Twórców Reklamy 2025, którego organizatorem jest SAR. Do tegorocznej edycji można było zgłaszać prace zrealizowane między 20 kwietnia 2024 a 12 maja 2025 roku. W tym roku zgłoszono rekordową w historii konkursu liczbę 1450 projektów przygotowanych przez 448 podmiotów. Nominacje zdobyły 393 projekty.
Czytaj więcej: Konkurs KTR 2025
Zgłoszenia były oceniane przez jury, złożone z ponad 100 specjalistek i specjalistów, w dwóch etapach. W pierwszym jurorzy dokonali wstępnej selekcji, w drugim – w trakcie wspólnych obrad – wyłonili nominacje i nagrody. Jury mogło nominować maksymalnie 30 proc. zgłoszonych kampanii.
„W konkursie KTR szukamy tego, co zaskakuje, wyłamuje się ze schematów i wyznacza nowe kierunki. Takie właśnie projekty – odważne, świeże, niezwykłe – znalazły się wśród tegorocznych nominacji” – przekazali organizatorzy.
Obradom jury KTR 2025 przewodniczyli:
- Michał Sęk, Saatchi & Saatchi (kategoria Communication)
- Barbara Niedziela, 2012 Agency (kategoria Creative Strategy)
- Tytus Klepacz, Here Comes The Sun (kategoria Entertainment)
- Mateusz Machalski, ASP Warszawa (kategoria Design)
- Marcin Talarek, Gong (kategoria For Good)
- Mateusz Felsmann, Twin.collective (kategoria Technology)
- Magda Olak, Tank (kategorie Craft Audio, Video)
- Olga Koka Skowrońska, Wunderkamera (kategoria Craft Fotografia)
- Ada Zielińska (kategoria Craft Ilustracja)
Najwięcej nominacji zdobyły projekty zrealizowane przez agencje: DDB Warszawa (32 nominacje), VML (21 nominacji) oraz Ogilvy (20 nominacji). Kampania, która zdobyła najwięcej nominacji, to „Burger Drwala koloruje zimę” przygotowana przez DDB Warszawa dla McDonald’s – projekt uzyskał 10 nominacji.
Pełna lista nominowanych dostępna jest na stronie.
Zwycięzców poznamy 9 września 2025 roku podczas Gali KTR w Teatrze Roma w Warszawie.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu. (kn)