sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook inwestuje miliard dolarów we wsparcie twórców

Facebook inwestuje miliard dolarów we wsparcie twórców

Facebook zapowiedział, że do końca 2022 roku przeznaczy miliard dolarów na rzecz twórców treści na należących do firmy platformach.

Jak czytamy na blogu serwisu, na Instagramie i Facebooku funkcjonować będą programy bonusowe, które będą nagradzać autorów za korzystanie z narzędzi Facebooka, a także za publikowanie wartościowych i popularnych przekazów. Firma planuje także zapewnianie im finansowania zalążkowego na potrzeby realizacji nowych projektów.

Na Instagramie sekcja bonusów zostanie uruchomiona jeszcze tego lata, a na Facebooku pojawi się jesienią – zapowiada firma. Znajdą się tam wszystkie informacje na temat oferowanych premii.

Już teraz wybrani twórcy zaproszeni do programu testowego mogą korzystać z niektórych bonusów. Na Facebooku są to bonus za reklamy in-stream czy bonus za gwiazdki dla twórców wideo i gamingowych za osiągnięcie określonego poziomu przychodów.

Na Instagramie z kolei programy te obejmują bonus za reklamy IGTV (jednorazowa premia za zapisanie się do programu reklamowego), bonus za odznaki w transmisjach na żywo (nagradzanie twórców za określone osiągnięcia, np. transmisja na żywo zrealizowana z innym kontem), Reels summer bonus (nagrody za tworzenie atrakcyjnych treści w Instagram Reels).

Facebook zapewnia, że przy opracowywaniu tych programów „dąży do zachowania maksymalnej transparentności, aby ubiegający się o nagrody wiedzieli, na czym i jak mogą zarobić”. Firma Zuckerberga deklaruje, że aby zapewnić przejrzystość inwestycji, bonusy będą oparte na zestawie zasad. Reguły te mają kłaść nacisk na autentyczność (tzn. zostaną zaprojektowane w taki sposób, by zapewniać zyski autorom oryginalnych, wartościowych i docenianych przez odbiorców treści), osiągalność (mają wspierać twórców niezależnie od skali lub obszaru ich aktywności, zapewniając możliwości monetyzacji różnorodnych treści w aplikacjach Facebooka), a także prostotę i praktyczność (programy bonusowe mają być oparte na łatwych do zrozumienia wymaganiach, które twórcy mogą spełnić, aby rozwijać swoją działalność).

Czytamy, że programy premiowe będą miały charakter sezonowy i będą się stopniowo zmieniać i rozszerzać. Serwis planuje udostępniać więcej szczegółów na temat każdego programu, w tym zasad korzystania i sposobów aplikowania, gdy tylko zostanie on wprowadzony. (mb)  

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj