Facebook podsumowuje rok funkcjonowania platformy Watch i przedstawia plany na przyszłość

dodano: 
13.06.2019
komentarzy: 
0

Facebook przedstawił dane i dalsze plany rozwoju platformy Watch. W komunikacie biura prasowego czytamy, że rok po uruchomieniu odwiedza ją ponad 720 milionów osób miesięcznie i 140 milionów dziennie. Użytkownicy każdego dnia spędzają tam średnio ponad 26 minut.

Ważną dla twórców cechą platformy jest socjalizacja. Niedawno uruchomili wyszukiwanie grup na podstawie oglądanych filmów z poziomu Watch. Przykładowo uźytkolwnik oglądający odcinek ulubionego programu, w belce obok zobaczy jego oficjalną grupę, w której może porozmawiać z innymi fanami. Dodatkowo czytamy, że Facebook nadal rozwija funkcje takie jak Watch Party, premiery i filmy na żywo, aby pomóc użytkownikom we wspólnym oglądaniu filmów. Serwis poinformował również, że ludzie korzystający z Watch Party osiem razy częściej komentowali wideo niż osoby oglądające je w samotności.

Czytamy, że celem Watch jest „zaoferowanie każdemu spersonalizowanego doświadczenia, wspieranego obszerną biblioteką filmów”. Facebook dodaje, że użytkownicy będą dostawać treści jak najwyższej jakości, jeśli twórcy będą na tym zarabiać. Osiągnąć to można dzięki przerwom reklamowym, które obecne są już w 40 krajach i z czasem będą pojawiać się w większej liczby języków i państw. Serwis informuje, że w ciągu ostatniego roku trzykrotnie zwiększyła się liczba stron korzystających z reklam.

Serwis zaznacza, że nadal inwestuje w treści zewnętrznych twórców, które mają zwiększyć zaangażowanie użytkowników. W tym celu Facebook podejmuje międzynarodowe współprace z wydawcami programów sportowych i rozrywkowych (obecnie są to m.in. producenci niemieccy i australijscy) oraz na całym świecie udostępni wiadomości w Watch. Czytamy również, że Facebook Watch Originals stawia na własne adaptacje popularnych programów oryginalnie wyprodukowanych m.in. przez MTV. W marcu 2019 roku wystartował także program łączący twórców z wydawcami cyfrowymi, dzięki czemu pojawi się wiele nowych, autorskich programów. (ak)

Źródło:

newsroom.facebook.com, Catching Up With Facebook Watch, Paresh Rajwat, Matthew Henick, 12.06.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin